Over su?cidale Anna's en vreemde kruisbestuivingen

Gestart door CSX 6400, augustus 02, 2012, 16:32:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Anderhalf uur geleden had mijn Fleischmann Anna lokomotiefje de neiging om van de tafel te vallen.  :'( De schade valt opzich wel mee. Twee afgebroken buffers, afgebroken koppeling, verbogen drijfwerk en een scheur in het machinisten huis. Best wel even getreurt want hij was nog helemaal gaaf en het was mijn eerste lok gekregen van Sinterklaas een hele tijd geleden, en is de reden dat ik met deze hobby ben begonnen.

De schade is waarschijnlijk wel te repareren, maar misschien was het geen toeval. Misschien wou de Anna niet dat hij aan de kant werd gezet (Een Duitse lok op een Amerikaanse baan staat natuurlijk een beetje vreemd). Misschien wil de Anna blijven rijden.

Tsja je kan geen nee tegen zo'n lokje zeggen h?, maar Duits vind ik toch echt niet kunnen. De Anna zal dus het nodige veramerikaniseerd worden. (buffers zijn er al af  :() De lok zal grondig verbouwd worden maar zal haar Anna trekken nog moeten kunnen tonen.

Zo kunnen de Anna (zal wel een nieuwe naam moeten bedenken) en mezelf nog heel wat rijuurtjes doormaken en blijven we hopelijk voor eeuwig samen. SNIK het wordt me even te veel.  :'(

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D



Als ik toch een bouwdraadje hiervoor heb kan ik er netzogoed de bouw van de railbus bij inbegrijpen. Zodra deze railbus af is ga ik eens kijken wat ik met de Anna doe.

Groet,
Paul

Het ontwerp hoe de anna er ongeveer uit moet gaan zien. Ik geloof dat dit loktype een Forney is? Klopt dat?

hmmm, zo te zien ga je hem in lego bouwen  ;) Maar ik denk inderdaad dat je een Forney bedoeld.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: CSX 6400 op augustus 05, 2012, 20:47:33
Het ontwerp hoe de anna er ongeveer uit moet gaan zien. Ik geloof dat dit loktype een Forney is? Klopt dat?


Mijn ervaring met een forney is dat de baan super glad moet liggen anders ontspoort hij gegarandeerd.
btw , leuke vituele blokkendoos ;D
Ton
Erare humanum est

Hij is inmiddels af, en hij rijdt lekker hoor. Alleen bij wagons achteruit de berg op duwen heeft het draaistel de neiging om te ontsporen. Ik zal eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten.

haha heb een plaatje van de NS 6900 genomen. Die lijkt wel goed op de Anna en vervolgens met paint het gezwel er bij getekend.

Nou hier zijn dan de plaatjes en een filmpie.
http://youtu.be/PWnwz17nYRc

Die schok halverwegen het filmpje komt door mijn slechte, oude analoge trafo. Die valt soms uit. Klap tegenaangeven helpt   ;)

Ik heb meteen mijn andere lok en de caboose ook maar in de huisstijl geverft.





Er zit een vrij grote spleet tussen de tender en het draaistel, maar daar zie je niks van als je van schuinboven kijkt. Mijn baan staat tenslotte vrij laag. Deze spleet wordt opgevult zodra ik de kadee koppelingen heb ge?nstalleerd.

Oja en het dak had iets netter gekunt maar daar zit ik (nog) niet echt mee.

Groet,
Paul

Voor je eerste poging kom je goed in de buurt.



Deze staat in het Museum van Transport in Denver. Mocht je daar eens komen, daar staat ook een Challanger (ietsjes groter)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op augustus 06, 2012, 18:10:01
Voor je eerste poging kom je goed in de buurt.
Waarschijnlijk komen morgen de benodigdheden voor de railbus binnen dus kan ik nog meer oefenen.  ;D Deze Anna heeft in ieder geval mijn zelfvertrouwen weer een mm omhoog gekrikt.


Mooi lokje 8) zou het niet zeggen dat het eens buffers had.

@ Milcomarty
Bedankt, Ik vind het geel wel mooi staan, het is trouwens in het echt meer oranje dan je op de foto ziet. Geeloranje dus.

@ Martonr
Bedankt, Ik had aan de voorkant nog wel wat meer kunnen verbouwen, die watervooraden voor de cabine Bijvoorbeeld, maar dan zou de afkomst van het lokje niet meer zo duidelijk zijn.


Bedankt ;)

De ingredi?nten voor de railbus zijn binnen. wat als eerste opvalt is de bagger rijkwaliteit van de mantua combine. Volgens mij zijn de trucks schuin gemonteerd waardoor deze constant op hun teentjes lopen. Dit in combinatie met flenzen ie volgens mij kleiner zijn dan RP25 wielen zorgt ervoor dat het steeds ontspoord. Allebei de draaistellen zullen dus worden vervangen. Ten tweede heeft het model geen interieur. Deze zal worden getransplanteerd uit een DB donderbus. Het zitje voor de machinist kan uit de mack worden overgenomen. En als laatste heeft het model groene ramen, ja groen ??? , deze worden natuurlijk veranderd.

Het moet een echt budget model worden. Ik ga de kosten dus goed bijhouden. Ik mag in ieder geval niet boven de prijs van een kant en klaar model komen

Kosten deze update: ?19,98
Totaal: ?19,98


Groet,
Paul

Kwestie van te vroeg beginnen. Ik zet meteen de zaag erin blijkt dat ik de verkeerde kopkant eruit heb gehaalt. De bedoeling was de andere kant  zodat de cabine zo min mogelijk passagiersruimte opslokt.
Ik heb nu drie opties
a) Ik laat het zo en de passagiers moeten maar iets inschikken
b) Ik probeer op ??n of andere manier het te herstellen (of een nieuwe wagon kopen)
c) Ik plaats de cabine verlengt aan het personen gedeelte

Opties b en c hebben niet mijn voorkeur omdat bij b het resultaat nooit helemaal netjes gaat worden of geld gaat kosten en c omdat het dan een vrij lang geval wordt en het bus gedeelte van de railbus in het niets valt.
Ik ga dan toch maar voor a. De bus wordt aan de achterkant gewoon uitgerust met een koppeling waardoor er altijd nog een tweede wagon achter kan worden gehangen. Zeg maar dat het gedeelte in de raibus een soort primitieve 2de klas is en in de wagon een soort 3de klas.
Ja dat gaat ook weer geld kosten maar de railbus is dan al af en hoeft dus niet bij de kosten van de railbus worden opgeteld. Een soort van creatief boekhouden dus.  :D

En een mooi plaatje om af te sluiten.


Groet,
Paul

Hi Paul,

De railbussen deden vooral dienst in gebieden waar nauwelijks passagier aanbod was. Je had dus ook echt kleintjes waar maar een stuk of 6 mensen plaats konden nemen. De optie vracht met wat stoelen kwam dus vaker voor. Eigenlijk kun je het dus net zo bond maken als je zelf wilt.

Als voorbeeld de rail bus die in de Colorado mountains gebruikt werd.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn