Draaischijf ompolen?

Gestart door usarene, december 18, 2014, 10:36:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allen

Graag wil ik mijn draaischijfje op de baan monteren.
Nu is het een vrij ingewikkelde constructie om de zaak om te polen, maar ik heb gelezen dat er ook een mogelijkheid is om dit via een plug te doen.
Het gaat om digitale besturing van de treinen en de schijf wordt met de hand, via een worm en wormwiel, met de hand bediend.
De vraag is: hoe zit dat met de bedrading?
Is het zo simpel als ik dan denk, rood en zwart vanaf de voeding aan het stekkerdeel en de draadjes naar de rail op de schijf aan het contra stekker deel?
Ik zelf denk dat er wel een addertje stiekem onder het gras zit te wachten om mij te bijten!

Groeten van Ren? en nog fijne dagen gewenst!

december 18, 2014, 11:20:58 #1 Last Edit: december 18, 2014, 15:19:14 by dutchbuilder
Bij mijn PECO schijf maken ze gebruik van twee halve cirkelvormige kontakten in de bodem.
De twee kontakt pennen in de brug polen om als ze de opening tussen de banen oversteken.
Je zet die ompool openingen meestal 90 graden t.o.v. het ingangs spoor

Je kan ook een keerlus/draaischijf/keerdriehoek  ompool schakeling kopen.
lees de discussie over ompolen en kortsluitingen hier.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php/topic,16.315.html
Geldt dus ook voor jou als je een stekker wil gebruiken.

Ton
Erare humanum est

Ik zou even wachten  :D

Binnekort komt de firma Picommit (www.picommet.nl) mete en besturingskastje en software die je aan elke draaischijf kunt hangen
Ik ben de demo in Rijswijk gezien en het is top. Via je intellibox of digitrax gaat het fluitend
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Op onze clubbaan krijgt de brug (Fleischmann draaischijf) zijn stroom van de aangesloten rails, werkt prima. Je hebt op het moment van draaien even geen geluid.

JohnT

Als je digitaal rijdt kun je hem ook ompolen met een keerlus gatget.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn