Cornfield Yard

Gestart door usronald, augustus 02, 2012, 12:17:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nou... heel netjes is ie op 1 of 2 hoeken niet.... maar daar komt nog een afwerkrand voor langs dus zie je dat niet meer ;)

Nog wel zover gekomen dat de schoren er in zitten. De module staat rotsvast nu:



Wat moet 't gaan worden? Ik denk dit:



Een papierfabriek aan 1 kant en aan de andere kant een staging gedeelte. Zoiets misschien:



Nog niet zeker en definitief. Moet ik nog even goed over nadenken.

Later weer meer!

Heeft wel wat die grote klinknagels op het kopschot ..


Citaat van: milocomarty op augustus 12, 2012, 00:48:54
Heeft wel wat die grote klinknagels op het kopschot ..

Zijn slotbouten...... :)

Citaat van: JohnT op augustus 12, 2012, 08:56:07
Mooie grote gebouwen. Aparte manier die schoren.

JohnT

Dank je, John. Kwam zo uit omdat ik 2 lengtes had laten zagen van 9,5 cm breed en een plaatlengte lang (244). Daarvan eerst 1 lengte genomen vanaf onderste drager tot andere kant bovenin, en wat overbleef een korte schoor tegenover. Vandaar de ietwat vreemde constructie.

oktober 08, 2014, 13:58:41 #20 Last Edit: oktober 08, 2014, 14:03:47 by usronald
Zo, frisse update. Na Leipzig afgelopen weekeinde heb ik besloten om de "lifespan" van Cornfield yard te verlengen en ze wat op te gaan frissen. Ik heb haar aangemeld bij Horst Meijer van de US convention voor 2015 en hoop dat dat gaat lukken.

Ik had in Leipzig wat dingetjes gekocht, o.a. een seinhuis en een brug:



Gisteravond eerst met het seinhuis begonnen. De eerste muren:



Daarna de houtdelen die er op komen. Wel eerst alle muren in een beige kleur gezet die meer lijkt op het Southern Pacific bruin. De avond verpest een beetje de werkelijke kleur:



Boven:



En rondom, met een dak-pasproef:



Natuurlijk gebruik ik niet de hele voetplaat va het gebouw maar een deel:



Die is voor een regelkast en 2 kleinere kasten. Dat ziet er dan zo uit:





Zover het meeste afgewerkt en naar m'n nest gegaan. Vanmorgen de rechtse module maar eens op tafel gezet. In Leipzig met het transport naar buiten de module op zijn kant gehad en ik dacht dat de speeder, die er los op stond, daarbij verdwenen was. Niet dus, die lag netjes tegen het schuurtje naast de overweg:



De plek waar het seinhuis moet komen is dus hier:



Daarvoor de spulletejes weggehaald die daar stonden en ik vond ook een van de seinen die afgebroken was terug, had ik achter de schutting gelegd :) Geluk bij een ongeluk. Ook het zand weg gekrabd en dat ziet er dan zo uit:



De pasproef laat zien dat het allemaal goed kan zoals ik het bedacht had vooraf:



Het keetje dat er al stond komt er naast te staan:



Op het stuk vrije baan heb ik daarna de telegraafmasten verwijderd. Ze stonden te ver van de baan af, maar doordat ik in het weiland de aangekochte windmolen wilde plaatsen moest ik sowieso meer ruimte hebben:



De Woodland Scenics molen is een kant en klaar model, ook wel eens gemakkelijk. Na wat gras weggehaald te hebben kon deze daar mooi staan en dan ook direct vastgezet met Pattex 100% repair gel:



Tussen de palen bij de overweg een stokje tussen gelijmd. Dit om de draden weer wat strakker te zetten. Als deze straks in de kleur zit lijkt het net alsof het zo hoort ;) :



En een overzicht hoe ik aan het klooien ben:



Zo, nu verder met de watertoren van Korber Models. Die ligt te drogen nu na een verfbeurt. De grondplaat heb ik verzaagd, heb alleen de delen onder de 4 voeten en de aansluiting van de waterpijp op de grond gehouden. Lijkt straks veel beter:



Ik ga verder, later weer meer!

Ziet er heel mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed bezig, Us Convension zal wel geen probleem zijn, toch
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dank mannen. John, weet ik nog niet, hij heeft de formulieren gestuurd en dan zal het wel afwachten zijn ;)

Aan de bakken zal het niet liggen Ronald...  :)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Mooie en uitgebreide bouw verslag Ronald.
Leuk opgelost zo met die Seinhuis.
De molen, dat is 'n mooie!
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooi stukje modelspoor Ronald.

CitaatZover het meeste afgewerkt en naar m'n nest gegaan. Vanmorgen de rechtse module maar eens op tafel gezet. In Leipzig met het transport naar buiten de module op zijn kant gehad en ik dacht dat de speeder, die er los op stond, daarbij verdwenen was. Niet dus, die lag netjes tegen het schuurtje naast de overweg:

Dit heb ik is meegemaakt met een demo, loc kwijt. Later vond ik hem terug in de locloods.

JohnT

Citaat van: JohnT op oktober 09, 2014, 09:45:53
Dit heb ik is meegemaakt met een demo, loc kwijt. Later vond ik hem terug in de locloods.

JohnT

Niet zo'n hele onlogische plek voor een loc... ;) :D
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ah Ronald,
Begint er weer mooi uit te zien. Haalt het mooi weer een eind op. ;D
Grtz,
Leon