Coen's H0n3 baan.

Gestart door coenvanhasselt, augustus 02, 2012, 00:27:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allemaal.

Ik ben bezig met het bouwen van een smalspoorbaan op 2 modulebakken. Het smalspoorvirus is begonnen toen ik lang geleden de On3 baan van de slim gauge guild (bestaat helaas niet meer :( )op Rail zag. Ik was eerst gefascineerd door de Shays en toen er een mudhen voorbij kwam rijden was het plaatje compleet. Zoiets ging ik ooit maken. Die tijd is nu. On3 is voor een 17-jarige jongen veel te duur. Gelukkig raakte ik op de site van Blackstone en was meteen verkocht. Enige probleem, Mijn Pa was nog niet overtuigd en ik mocht nog geen K-27 bestellen. Gelukkig was er een maand later op Eurospoor een H0n3 baan met Blackstone locomotieven. Mijn pa hoefde geen tweede keer te kijken, en thuisgekomen hebben we er een besteld met wat rails en een paar wagons (zowel kant en klaar en als kit).

Na een ontwerp hebben we bakken gemaakt van 110x45x8.5. Waarom die rare afmetingen? Zo haal je precies een bak uit een plaat multiplex bij de bouwmarkt. Op een bak ligt alle rails erop en werkt alles. Ik plaats zo spoedig mogelijk foto's voor jullie  :).

mooi , dat je dat met je vader onderneemt Coen, toon vooral de progressie.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


augustus 02, 2012, 12:28:59 #3 Last Edit: augustus 02, 2012, 23:30:39 by coenvanhasselt
Mijn vader heeft mij gelukkig deze mooie hobby al vanaf het begin aangeleerd. Zoals beloofd, zo spoedig mogelijk een foto (Snel gemaakt dus niet heel geweldig.) https://picasaweb.google.com/104865802614085594827/H0n3Project?authkey=Gv1sRgCLSVmuOz95XBIA#5772019487329655682 Hier is de eerste bak zichtbaar en een klein stukje van de tweede. ze liggen los tegen elkaar dus het klopt dat het niet goed zit.

Misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat dat baanplan wat erbij zit niet bij deze bakken hoort. Ik zie namelijk geen Y wissel.

als je met mudhens gaat rijden neem ik aan dat je een stukje rio grande gaat maken,
ga je nog een bepaald station na maken?
als je wat meer info wilt van de rio grande heb ik een redelijk uitgebreide boeken verzameling hierover.
;)
mijn vaste baan word Rio Grande en RGS in 0n3.
en er staan al een paar mudhens gereed hiervoor.
groet
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

@ CSX 6400
Klopt. Het baanplan is meerdere malen gewijzigd.

@ moonlicht
Het word een stukje fictief spoor. Maar inderdaad wel Rio Grande.
Blijven prachtige machines, die mudhens.

Groet,
Coen

Mag ik dan vragen hoe het er nu uitziet.  ;)

augustus 02, 2012, 18:11:40 #8 Last Edit: augustus 02, 2012, 21:06:48 by Janbouli
Snel even twee foto's gemaakt voor je  8).
https://picasaweb.google.com/104865802614085594827/H0n3Project?authkey=Gv1sRgCLSVmuOz95XBIA#5772108240439353490
https://picasaweb.google.com/104865802614085594827/H0n3Project?authkey=Gv1sRgCLSVmuOz95XBIA#5772108242826081330
Alle wissels en de draaischijf worden ook bediend via de Multimaus. Ik heb geen problemen met Tsunami decoders en het Multimaus systeem omdat ik nog een oude Multimaus voeding heb i.p.v zo'n klein adaptertje. 


Coen, als je die links even tussen img tags zet heb je direct de foto's zichtbaar hier. Knopje onder de vette B even aanklikken en daar je link tussen zetten.

Dankjewel voor de tip! Moet nog van alles leren.

Citaat van: usronald op augustus 02, 2012, 22:49:08
Coen, als je die links even tussen img tags zet heb je direct de foto's zichtbaar hier. Knopje onder de vette B even aanklikken en daar je link tussen zetten.

Weet niet waarom maar bij de links van Coen werkt dat niet, had het al geprobeerd . Ik geloof dat de links niet naar een jpg of zo verwijzen maar naar een php pagina of iets dergelijks.


Wat wel werkt is rechts klikken op de foto en dan kiezen voor Afbeeldingslocatie kopieren , en dat dan tussen de img brackets plakken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Cool, zou alleen een klein slingertje in de rsils aanbrengen om een meer speels plan te krijgen. Btw programmeren van tsunamis met een multimuis ken je wel vergeten, PTB 100 is een noodzaak..

ja inderdaad een mooi concept. Het komt alleen wat stijf over. Een lichte Hoek ten opzichte van de voorzijde van de bak, of iets meer gebogen rails zou het ontwerp ten goede komen.

Citaat van: Janbouli op augustus 03, 2012, 00:43:59
Citaat van: usronald op augustus 02, 2012, 22:49:08
Coen, als je die links even tussen img tags zet heb je direct de foto's zichtbaar hier. Knopje onder de vette B even aanklikken en daar je link tussen zetten.

Weet niet waarom maar bij de links van Coen werkt dat niet, had het al geprobeerd . Ik geloof dat de links niet naar een jpg of zo verwijzen maar naar een php pagina of iets dergelijks.


Wat wel werkt is rechts klikken op de foto en dan kiezen voor Afbeeldingslocatie kopieren , en dat dan tussen de img brackets plakken.


Of je maakt gebruik van onze eigen fotogalerij.

JohnT