Boekenplank Baantje

Gestart door coenvanhasselt, november 01, 2014, 19:53:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mooi met dat verhaaltje erbij Coen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Nice story!
Het zier er goed uit en ook de turn table.
Hans, liefhebber On30 + H0

Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik ben aan het nadenken of ik nog water in het riviertje ga zetten of dat ik hem opgedroogd laat.
Hoe zijn de ervaringen in het algemeen over de commerci?le producten en welke DIY oplossingen zijn er?

Groet,

Coen

Nou coen kwa water heb ik veel geprobeerd op mijn baan maar ik ben helemaal gek op het product van woodland :C1206 E-Z water ( smeltwater ).
Ik heb het zelf al eens van de baan gehaald en op nieuw gebruikt het grote vuil eraf gehaald en als je het gaat koken drijft het rest vuil boven op en kun je het met een lepel er af hallen .
Maar je moet het goed koken en alles van te voren klaar leggen bij de baan ,en dan van voren naar achter werken en als het niet meer vloeibaar is gewoon weer op nieuw koken .
En je als je van voor naar achter werkt kun je ook met een klein vorkje stroming er in maken als het begint te stolen maar dat gaat snel heel snel ,dus maak steeds een beetje aan is makkelijker en kijk uit is als lava .
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is als je dit wild gaan gebruiken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

EZ niet meer gebruiken, gevaarlijk spul (heet!). Easy water hebben ze nu, veel gemakkelijker in gebruik.

Bootlak gaat ook prima trouwens.

Citaat van: usronald op januari 13, 2015, 21:54:45
EZ niet meer gebruiken, gevaarlijk spul (heet!). Easy water hebben ze nu, veel gemakkelijker in gebruik.

Bootlak gaat ook prima trouwens.

Dat Easy water moet je ook warm maken dus ook heet of niet ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Thanks voor de tips!

Dat EZ water (Hars pallets volgens mij) heb ik wel eens zien liggen in een winkel. Maar aangezien een gedeelte van de scenery van foam is lijkt dat mij geen goed idee.
Kan je bootlak wel op Foam gebruiken of smelt het dan ook weg?

Ik dacht zelf aan de nieuwe waterproducten van Woodland scenics, maar die zijn toch wel aan de prijs.


Groet,

Coen

Citaat van: ger deguelle op januari 13, 2015, 22:00:42
Citaat van: usronald op januari 13, 2015, 21:54:45
EZ niet meer gebruiken, gevaarlijk spul (heet!). Easy water hebben ze nu, veel gemakkelijker in gebruik.

Bootlak gaat ook prima trouwens.

Dat Easy water moet je ook warm maken dus ook heet of niet ?

Nee hoor: http://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/Item/C1211/page/1

Heet trouwens realistic water.

januari 13, 2015, 22:24:22 #24 Last Edit: januari 14, 2015, 00:11:11 by Janbouli
Citaat van: usronald op januari 13, 2015, 22:19:28
Citaat van: ger deguelle op januari 13, 2015, 22:00:42
Citaat van: usronald op januari 13, 2015, 21:54:45
EZ niet meer gebruiken, gevaarlijk spul (heet!). Easy water hebben ze nu, veel gemakkelijker in gebruik.

Bootlak gaat ook prima trouwens.

Dat Easy water moet je ook warm maken dus ook heet of niet ?


Nee hoor: http://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/Item/C1211/page/1

Heet trouwens realistic water.

Ja dat kan ik ook  ;)is goed spul heb ik ook gebruikt dun gebruiken tot je de goed dikte hebt wat je wil .
ik had op Easy water gezocht daarom mijn reactie zo  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 14, 2015, 09:41:00 #25 Last Edit: januari 14, 2015, 09:47:37 by JohnT
Wat je ook kunt gebruiken is vloeibaar glas, te koop bij Pipoos. Behalve voor het namaken van glas  waar het voor bedoelt is is het prima als water te gebruiken. het is zo dik als vla waardoor je er met een penseel golfjes in kunt maken.

De diepte van het water maak je met het kleuren van de ondergrond, donker in het midden en naar de kanten toe steeds lichter. Daarna een laagje vloeibaar glas er over.

Ik heb het spul al is eerder genoemd op dit forum, ik vind het prima werken. Ik heb er ook de ramen in loc, van Athearn en Bachmann mee gemaakt

En ik gebruik het soms ook als lijm, Graspollen .

JohnT

Mooi baantje Coen.

Denk idd dat het maken van water met Realistische Water van woodlands het beste werkt.
Vooral omdat de bodem van het riviertje niet vlak is.
Helaas heb je maar een klein beetje nodig en  dan is het wel een dure oplossing.
Misschien kan je het doen op de manier zoals Ger zijn waterval heeft gemaakt met lijm.
Je zou wat stenen in de stroom kunnen leggen en er een creek van maken met stromend water tussen de stenen door  ;) :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Bedankt voor de reacties allemaal.

Dat vloeibare glas van pipoos klinkt goed. binnenkort maar eens kijken.
Ik meen mij ook te herinneren dat Woodland Scenics ook "learning kits" heeft.
Misschien zit daar precies genoeg in. Binnenkort maar eens kijken of ze dat hebben op Rijswijk.

Groet,

Coen

Glans medium, gewone blanke lak..kom maar effe babbelen in Rijswijk..

februari 07, 2015, 22:54:41 #29 Last Edit: februari 07, 2015, 23:04:17 by coenvanhasselt
Paar kiekjes: