Even voorstellen , Peter

Gestart door PeterK, oktober 04, 2014, 11:59:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo,
Ik zal mij even voorstellen ,
Ik ben Peter en doe al bijna 60 jaar aan modelbouw.
Veel in schaal 0,
ook wel in H0.
Ik bouw liefst materieel .Maar ik heb ook een simpele baan op een ruimte van ca 3 bij 5 meter .
Nu ben ik in schaal 0 bezig.
Vriendelijke groeten ,
Peter
Ik bouw in schaal 0.

Welkom Peter , laat eens wat fotootjes zien van je baan en wat je aan het maken ben.

Ton
Erare humanum est

Hartelijk welkom Peter.
Jij bouwt veel in schaal O.
Wat moet ik mij daarvan voorstellen?
Normaal of smalspoor?
Amerikaans neem ik aan?
Hans, liefhebber On30 + H0

Welkom Peter, ik sluit me bij Ton aan , laat wat van je zien, wij zijn gek op foto's en filmpjes. ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hallo Hans & Jan (?),
Nee, ik bouw niet volgens Amerikaans voorbeeld ,gewoon de NS in de jaren 50 en 60 .  ;D
Het enige Amerikaanse  op  mijn baan is zijn de Kadee koppelingen. :)

Oorspronkelijk had ik voor deze schaal een zelfontworpen koppeling, ongeveer zoals Zwitserse smalspoorlijnen hebben ,maar niet automatisch.
Omdat het toch teveel gepriegel was ,wilde ik toch weer de Kadee koppeling terug.
Wel moest ik het sporenplan zo maken ,met grotere boogstralen ,dat de KD kopp. goed werkten .
Ik heb bij tussenpozen deze koppeling gebruikt sinds ca 1980, gekocht bij de heer Gijssen van American H0.Deze man is helaas overleden en zijn zaak verdween ook.
Ik heb ook jaren lang de Modelrailroader gelezen en het Computer  besturings projectvan Bruce Chubb gebruikt ,ofsvhoon dat eigenlijk voor clubbanen bedoeld was.

Dat is het voorlopig.

Groeten ,Peter

Ik bouw in schaal 0.


Hi Peter,

Welkom hier,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hi Peter,

Zou willen zeggen "welkom " maar volgends mij zit je op het verkeerde forum  :o
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op oktober 04, 2014, 20:28:48
Hi Peter,

Zou willen zeggen "welkom " maar volgens mij zit je op het verkeerde forum  :o

Idd , dit forum houd zich uitsluitend bezig met alles wat Amerikaans is.
Dat wil niet zeggen dat je niet welkom ben maar NS zal je hier niet vinden....

Ton

Erare humanum est

Welkom peter
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hallo,
Toch gaat het hier  in mijn contact met jullie over iets Amerikaans, dat  ik in andere forums Beneluxspoor b.v. niet gevonden heb ,n.l. het gebruik van de Kadee koppelingen . ;)

De grote vraag is : Waar vind ik , liefst in Nederland , zaken of winkeltjes waar men die Kadee artikelen  verkoopt ? 
Bekende treinenfirma's  leveren niets op dit gebied.

Ik ben benieuwd.
Vr groeten ,Peter
Ik bouw in schaal 0.

Hi Peter,

Even contact opnemen met DCC Decoder Service, Joop weet daar wel 't een en ander van.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dit snap ik even niet. :-\
Ik zie daar alleen maar alles wat te maken heeft met digitale besturing ,zoals frezen ,lampjes en Command Centrales.

Onder welk  hoofdje staat Kadee dan ?
Vr Gr, 
      Peter
Ik bouw in schaal 0.

oktober 04, 2014, 23:06:16 #13 Last Edit: oktober 04, 2014, 23:10:23 by dutchbuilder
Hi Peter, de zaak waar ik het kon kopen hier in Nederland bestaat helaas niet meer , n.l. H&H in Gouda.
Maar als alternatief heb ik 0 koppelingen in de States gekocht via EBAY.
http://www.ebay.com/itm/Kadee-O-scale-805-All-Metal-magne-matic-couplers-/370412968076

Is betrouwbaar en redelijk snel.

Ton

btw Ik zie dat we nog in "even voorstellen "zitten maak even een nieuw onderwerp aan in een toepasselijke catagorie.
anders word het een zooitje.

Erare humanum est

Ja, OK Ton, zal ik doen.
   Ik gleed  van het ene in het andere onderwerp. ;)
Gr, Peter
Ik bouw in schaal 0.