Even voorstellen.

Gestart door Hobojohn, juli 10, 2014, 21:37:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mijn naam is Jan Baron en woon in Harderwijk.
In de wijk Slingerbos, daar waar de 'echte' treinen zo "scheef' hangen in die scherpe bocht
Met de treinenhobby ben ik eigenlijk al sinds mijn 6e jaar (22-04-1953) bezig.
Helemaal onder de indruk destijds van de blauwe Marklin 1100. Hobby nooit meer losgelaten. 
John Vogelaar wees mij op dit forum.

Ik hou me bezig met Ho (Roco duits periode 3) On30 en On2.
Het eerste heb ik overgehouden uit een eerdere periode in mijn hobby-leven.
Startte met On30 toen Bachmann ermee begon (shay en portertjes) en toen een zeer gewaardeerde vriend uit Rotterdam me daarvoor warm maakte.
Dit warm maken geldt eigenlijk ook voor het On2 deel (Sandy River& Rangeley Lakes, Wiscasset waterville & Farmington, Kennebec Central, Monson). Er was weinig voor nodig om de vonk voor het On2 spoor te laten overslaan. Op mijn huwelijksreis, vele vele jaren geleden zijn mijn vrouw en ik in het SR&RL gebied geweest in Maine. 
The Narrow Gauge and Short Line Gazette hield/houdt het On2 smalspoor gebeuren ook goed onder de aandacht .

Het (om)bouwen in On30 en On2 geef mij veel voldoening. Gelukkig kon ik nog een aantal van de wereldwijd schaarse On2 Forney lokjes bemachtigen. Het is echt zoeken naar modellen op het Internet. Je moet de gelegenheid afwachten  Heb o.a. een On2 messing lok gebouwd van een Engelse kit.
De kits die beschikbaar zijn in On2 v.w.b. de wagons zijn ook best schaars, maar tegenwoordig zijn er hele mooie 'Laser-cut'. Ik ben ook wel een fan van geluid in de lok modellen.

Mijn laatste aanwinst is een messing(!) On2 wagon van de SR&RL jawel, uit India. Hoe kan het lopen. Nooit gedacht.
Kwam toegezonden in een katoenen omhulsel, met de rekening, opgerold aan een touwtje eraan vast.  Wagon wel helemaal verweerd. Dat werd dus een aantal avonden schoonmaken en poetsen.  Nu is de wagon klaar voor een grondlakje en een juiste kleur van de SR&RL. Nou ja, dat geeft plezier in de hobby toch?

Nou tot zover maar even.

Groet
Jan Baron.
Harderwijk

Ngmaals hartelijk welkom Jan.
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan 0n30....

Ton
Erare humanum est

Hi Jan,

Welkom op dit forum!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hartelijk welkom Jan op dit fantastische Forum.
Uit mijn ondertekening zie je waar ik het meest mee bezig ben.
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Jan,

Leuk je te zien op het forum.

Gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi jan en welkom op hier op het forum
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Welkom naamgenoot  :)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hey Jan, een welkom.....0n2 man das leuk zie daar graag een topic van verschijnen met veul plaatjes  ;)

welkom Jan
leuk om ook eens wat anders te zien dan het 0n30
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hallo Jan,

Welkom,
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank jullie allemaal hartelijk voor deze verwelkoming!
Groet
jan

Hallo Jan, welkom. Ik ben een liefhebber van 0n30 op z'n Amerikaans.

Mvg. Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Jan, van harte welkom! :)

Jan Welkom hier. On2 is inderdaad apart.
Grtz,
Leon