Martin's geknoei met groen..

Gestart door milocomarty, juli 08, 2012, 23:32:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

echt mooi, Had bij de bloemist wat bosjes groen d raad gescoord dus ook maar eens proberen ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Thnks John ! Grappig, die van mij gebruikt zelf alleen 0,7...

Ze had 0,4 dat blijkt corsage draad te zijn en nog 0.7.
Heb zelf ook nog wat zakjes ooit eens bij een tuincentrum gekocht met wat andere maten dus ik kan wat gaan proberen.
Als ik de smaak te pakken krijg ga ik maar voor de dozen  :)

nu nog stokken scoren
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Cool, rondhout haal ik hiero gewoon bij de Hubo, da's de enige bouwmarkt in het dorp  ::)

Zal ff bij de bouwmarkt  kijken , Heb nog wel rondhout van Balsa maar dat is denk ik te zacht.

bdw wat is het verschil tussen de Fw Acyilic inkt en de Sennelier
Wil wat mixen maken en had een foto genomen bij jou van de potjes.
Had toen niet gezien dat het verschillende merken waren
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Thabks, Dan ga ik voor de FW. Die kan ik in Hengelo halen
groeten John LC

www.lostcreek.nl


ok, dan heb ik de juiste kleuren bij elkaar
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Boompies bouw beschrijving...

Begin met een stukkie rondhout, gaatje onderin voor een stukkie 1,5mm bloemistendraad..soms doe ik eerst de onderzijde van de stam voordat ik met draadjes begin soms ook niet...



Stam variaties door er driehoekies karton op te plakken en deze te besmeren met de alabastine meuk....



Boven in het rondhout ook een stukkie 1,5mm draad...



waarna ik er een bosje 1,2mm's neem en deze vastzet met een er om heen gerdraaid 0,6je en een druppie secondenlijm. Activator versneld het werken...



Draadjes draai tijd, bepalen waar de aftakkingen komen en draaien maar..



Soms 2 draden soms 1 voor aftakkingen, beetje afhankelijk van hoe dik die takkies moeten worden, en dan maar draaien en lussen maken....



Als je alles gedaan hebt, draad voor draad, effe een druppie secondenlijm op de toppen. De tussenliggende delen laat ik nog vrij zodat ik vrij kan draaien met de aftakkingen. Lussies losknippen en meer draadjes erin draaien....



Soms nog wat aftakkingen id het rondhout gelijmd, helemaal afhankelijk van het resultaat wat je wil....



Dit is de basis, meer onderweg......

Das te gek Martin.
Je kan wel een boek uit gaan brengen over al dat groen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Mooie uitleg zo
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ze zijn wel een beetje groot voor jouw schaal Ger  ;) ;D Zal later ook eens een beschrijving van de kleinere maken (voor mij struiken)..

Citaat van: milocomarty op april 21, 2014, 12:28:46
Ze zijn wel een beetje groot voor jouw schaal Ger  ;) ;D Zal later ook eens een beschrijving van de kleinere maken (voor mij struiken)..

Was ook niet de bedoeling voor bij mij op de baan ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf