Martin's geknoei met groen..

Gestart door milocomarty, juli 08, 2012, 23:32:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mooi  hoor!
Waarmee heb je de boom bestrooid als ik vragen mag?

thx, 


Ondertussen aan 't werk met een boompie voor de voorkant. Gebruikelijke draadframe, wooly vezels, 6 en 2 mm grasvezels bestrooid met Polak fine leaves light green...




Geweldig Martin, vind je bomen steeds beter worden als je zo door gaat wil je straks de eersten weer vervangen  ;)

Groetjes Jan die lekker aan een glaasje Captain Morgans zit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank je Jan, ben aan't oefenen op boompies die niet voor m'n eigen baan zijn, maar voor een H0 groepsproject...tegen de tijd dat ik aan m'n eigen werk begin heb ik me er in bekwaamd  ;)


Hi Martin, het ziet er weer mooi uit. Nu nog wat vogeltjes  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Nu ben ik toch benieuwd wat je allemaal doet om zo'n draadframe te maken. Ik heb het ook weleens gebrobeerd maar dat werd niks. 
Neem bijvoorbeeld deze boom:

Die is natuurlijk ver boven mijn niveau, maar dat maakt niet zoveel uit. Zit de draad die in de onderkant van de stam zit ook nog in de takjes?

Groet,
Paul

Ja en nee, de draden zijn 40 cm lang dus je moet telkens starten met een nieuwe. Deze boom bestaat uit meerdere kerndraden van een mm die daarna omwikkelt zijn. Regelmatig een lus erin maken die je na de tijd weer los knipt en er dan weer nieuwe draden in vlecht. Ben bezig met een zo doen ik dat maar het duurt nog wel effe...tussendoor kun je de BNLS encyclopedie er eens op na kijken. Daar staat een beschrijving van Jos "grove den"Geurts..

In de Ency staan wel de nodige dingen die ik niet gedaan heb. Binnekort maar eens een nieuwe poging doen.

Je kunt het ook eenvoudiger houden door het geraamte voor de boom uit koperdraad te maken en dit te bekleden met zaagsel,klei o.i.d.

Wat stukken installatiedraad, het dikke stugge wat de elektricien gebruikt aan elkaar solderen voor de stam.
De takken maken van de kern van 230 snoer, draden uitsplitsen en als takken in elkaar draaien. Deze takken solderen aan de stam. Hierna alles goed schoonmaken en ontvetten voor je het bekleed met schorsmateriaal. De rest zoals Martin hier beschrijf.

JohnT

Citaat van: CSX 6400 op september 21, 2012, 07:37:29
In de Ency staan wel de nodige dingen die ik niet gedaan heb. Binnekort maar eens een nieuwe poging doen.

Niet opgeven, oefening baart kunst. Mijn eersten waren ook niet zo als deze..

Ik zal beide methodes eens proberen, het zal waarschijnlijk wel even duren, want zowel op modelspoor als overig gebied heb ik het momenteel erg druk.
Even voor het idee: nu ben ik bezig met het BNLS diorama af te werken voor eurospoor, dan komt de verbetering van de anna aan de beurt, de juiste koppelingen op de heisler zetten, railbus motoriseren en afwerken en last but not least: beginnen met de modelspoorbaan. En dan bestaat er ook nog zoiets als school. Mocht ik nog een gaatje vinden zal ik eens aan de boom beginnen.
Misschien iets te veel hooi op de vork genomen  ::)  ;D

Groet,
Paul


september 22, 2012, 09:38:51 #59 Last Edit: september 22, 2012, 09:40:55 by JohnT
Mooie boom ook het bladerdek ziet er goed uit. Zag gisteren in een folder van Conrad dat ze ook boomblaadjes verkopen. De schorsstructuur vind ik wat dik naar mijn idee zie je die niet meer van die afstand, toevallig is op gelet bij de bomen in de wijk bij ons. Zelf gebruik ik fijn zand voor het schors.

boomblaadjes

JohnT