Rocky Foams.

Gestart door Mark, maart 17, 2014, 19:43:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaren m?rklin gereden, kocht ik voor de gein een proto2000 diesel en was verkocht..
Dat reed zo mooi en soepel, dat een rangeerbaantje voor mij voldoende was.

Waarschijnlijk ben ik meer modelkoper dan modelbouwer want al snel kon ik het hele baantje vol met lokomotieven zetten...
Rangeerbaantje is dus uitgebreid naar een rondje langs de muren.
Ben nu de baan aan het vol zetten met ma?ana bergen, ma?ana bomen en ma?ana gebouwen.
technisch is het wel af zo een beetje af.
Ik zet koploper aan en kan genieten van het rijden, ik hoef niet zo nodig aan de draaiknop te zitten.




maart 17, 2014, 19:46:41 #1 Last Edit: maart 17, 2014, 20:00:51 by Mark
voorbeeldje van mijn bergbouw style






maart 17, 2014, 19:48:44 #2 Last Edit: maart 17, 2014, 19:51:43 by Mark
Opzetje voor de schelpen vermalerij





tweede met grotere silo's en andere hoek van bijgebouw.

ik heb van graffiti geen last


http://youtu.be/mJbjJmmkqX8

kato heerscht wat rijden betreft, maar die athearn maakt mij ook blij. Ik heb die wel wat lager op zijn pootjes gezet.

foam van de bergen is hier nog zichtbaar

Dank je voor de foto's , dat gaat er manana echt goed uit zien  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

hi Mark,

Hoe maak je die rotsen ??
groeten John LC

www.lostcreek.nl

maart 18, 2014, 08:03:11 #7 Last Edit: maart 18, 2014, 08:08:29 by Mark
Oude stoel slopen voor het schuimplastic, vervolgens bewerken met zaag, schaar, beetje plukken etc etc.
Werken met losse blokken werkt het mooist en vervolgens schilderen, inmasseren met vrij soepele roodband, of het gips dat je hebt liggen.  Ik heb delen nat in nat geschilderet met plakkaatverf, pigmentpoeders eroverheen, goedkope spuitbussen van de Action.
Instrooien met elke soort zand dat ik uit elk bos waar ik kom wat meeneem.
Zeg maar het betere klieder werk.

maar niks zelf verzonnen hoor.

http://members.westnet.com.au/mjbd/html/foam_rocks_-_frocks.html

Het mooie is, dat als je de gips dun houdt, je een flexibele rots hebt, ik vind het een uitvinding tov piepschuim en het gedoe met kippegaas  en gips.  Dat foam is van zichzelf al 'rotsig' om te zien

Hallo Mark,

Dit is best een goede manier om bergen te bouwen, ziet er natuurgetrouw uit. Ik had er nog niet eerder van gehoord.
Het lijkt me een methode waar ikzelf ook eens mee kan gaan experimenteren. :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hi Mark,

Bedankt voor de uitleg en de link.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dat is inderdaad interessant. Toen ik het zag moest ik ineens aan een oud model railroader artikel waarin dit beschreven wordt. Ik meen dat Malcom Furlow hiermee begonnen is. Schijnbaar is het door de moderne technieken een beetje in de vergetelheid geraakt maar een goede techniek. En dan te bedenken dat ik vorige zomer een paar vuilniszakken met dit spul heb weggegooid.


Citaat van: robboxxx op maart 18, 2014, 13:23:31
Dat is inderdaad interessant. Toen ik het zag moest ik ineens aan een oud model railroader artikel waarin dit beschreven wordt. Ik meen dat Malcom Furlow hiermee begonnen is. Schijnbaar is het door de moderne technieken een beetje in de vergetelheid geraakt maar een goede techniek. En dan te bedenken dat ik vorige zomer een paar vuilniszakken met dit spul heb weggegooid.

Ik heb nog bergen genoeg op zolder liggen rob van oude matrassen wilde ze eerst weggooien maar bewaar ze nog ff je weet nooit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Mark op maart 17, 2014, 19:46:41


Lijkt wel of je een achterwand van een aquarium aan het in elkaar plakken bent. maar het resultaat mag er zijn.

Jeffrey

Martin  heeft dit ook toegepast op zijn baan. Maar niet van die grote rotsen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ger. Waarschijnlijk is dat het verkeerde schuim. Dit is het hd schuim dat bijvoorbeeld in stoel zittingen wordt gebruikt. Dat is vrij dicht/compact dus steviger en harder dan het standaard schuim.