Teleurstellend

Gestart door JohnT, maart 11, 2014, 12:22:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Na ruim een jaar wachten heb ik gisteren eindelijk mijn lang verwachte cab forward in ontvangst mogen nemen. Maar helaas de vreugde was van korte duur. Wat is er aan de hand?

Ik heb mijn leverancier gevraagd de loc te testen alvorens deze naar mij te sturen kennelijk is dit niet gebeurt want, het licht doet het niet. De rook diesynchroon met het geluid zou moeten lopen doet het niet, geeft wel heel veel rook. Rookunit digitaal uitzetten werkt niet. Inmiddels heeft deze unit de cab gemold, rondom de schoorsteen is het plastic gesmolten.

Merk Broadway limited met paragon 2 sound.

JohnT


Jawel maar nog geen antwoord. Wat er ook nog gebeurde en ik niet verteld heb is dat onderdelen er zo afvallen, laddertjes en zo. En dan te bedenken dat ik eerst voor het Intermountain model was gegaan maar die werd maar niet geleverd dus dacht ik ik neem de Broadway limited versie lijkt mij ook wel een goed merk als ik zo hier en daar ressenties lees.

JohnT

Wist niet dat zo'n rook unit heet werd , dacht dat het net zoals een rook unit van een disco werkte.  Erg jammer voor je John, maar als het een amerikaanse leverancier is dan moet je waarschijnlijk je tot BLI wenden en dan komt het denk ik wel goed, service van de meeste amerikaanse bedrijven is uitstekend.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

zover ik weet zijn de rook units in loks gewoon kleine gloeispiralen die de olie verhitten.
kan voor DCC wel eens een probleem zijn, ze gebruiken nog al wat (watt) ^-^
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Klopt wat Cor schrijft, behalve die oude Bachmann bakkies van porcelijn of iets dergelijks heeft Seuthe de gangbare modellen van een messing buis met een gloeispiraal die dus warm worden.
Voor inbouw in plastic locomotieven werd vaak een isolerende huls geleverd.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Deze is af fabriek gemonteerd en zou dus gewoon goed moeten werken. Ik heb andere loc's van BLI gezien waarin het prima werkt. Het is een tankje met gloeispiraal voorzien van een heel klein motortje met ventilator die voor de verspreiding van de rook zorgt. Dit zou synchroon met het geluid moeten werken. Niet dus.

JohnT

Ik begrijp het niet helemaal geloof ik? Moet die rook synchroon lopen aan geluid...? Welk geluid?
Jeroen


Citaat van: usronald op maart 11, 2014, 20:19:52
Dat in de loc zit? ;)
;D Maar wat voor soort geluid..? Knetterende kolen?
Jeroen

tja wat voor geluid maakt een stoomlok.
doe eens een zoektocht op U tube, en zet het geluid eens aan >:D
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Nou... het feit wil dat ik aan het traject van de zuid Limburgse stoomtrein maatschappij woon... In de seizoenen komt hier zeer regelmatig een stoomtrein langs. De rook uit de schoorsteen is van de vlampijpen en dus de verbrandingskamer waar een constante vuurhaard in stand wordt gehouden.... Deze rook pluimt niet in het ritme dat de stoomcilinders blazen.... Een dikke constante pluim dus.
Jeroen

maart 11, 2014, 21:41:40 #12 Last Edit: maart 11, 2014, 22:45:11 by moonlicht
is een beetje basisbegrip van de stoom lok

stoom gaat de cilinders in.......daarna de cilinders uit
deze stoom wordt door de schoorsteen geblazen zodat deze (venturi werking) onderdruk veroorzaakt in de vuurkist.
hierdoor komt de rook dus uit de schoorsteen met een pulserende frequentie ,gelijk aan de slag van de cilinders.

dit is een geforceerde trek, (kan er nix aan doen maar zo heet dat) .
dit zorgt voor een goede verbrandingslucht , als de machinist de stoomschuif (stoom naar de cilinders) dicht zet zal er geen pulserende rook uit de schoorsteen komen, misschien dat je dit zag
kan ook dat het ding zo snel ging dat het pulseren bijna niet meer te zien is. ^-^
Stoomlocomotief Elna van de MBS. Museum stoomtrein achtervolging

bij ongeveer minuut 1 begint dat ding weg te rijden en is mooi te zien de relatie rook, cilinders

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bericht gehad van de leverancier dat ik hem terug kan sturen, krijg een nieuwe. BLI antwoorden dat ik hem op kan sturen, zij repareren hem? Je zult begrijpen waar ik voor kies.

JohnT

Een filmpje met rook van een vergelijkbaar model. Mijn loc is nog geen filmpje van de filmpjes die er zijn zijn van oudere versies lees oplage.

BLI Y6B 2-8-8-2 N&W -- Paragon 2

JohnT