Afzuiging airbrush

Gestart door ger deguelle, februari 15, 2014, 17:46:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal.

Ben nu bijna de hele middag aan het kijken voor een afzuiging voor de airbrush ,ik wil hem zelf gaan maken .
Ik wil hem dus gaan maken van een afzuigkap maar kan dat ik heb weer veel voorbeelden zien langs gaan en ook hier en daar op forum gelezen van hoe en wat
Maar de grootste vraag waar ik niet uit ben is waar de afzuiging achter ,boven ,onder of aan de zei ?

Wat vinden jullie ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wel ger als je het mij vraagt gewoon onder, een ondiepe bak waar je afzuiging aanzit, en dan is zelfs het beste en gezondste ook nog een laagje water in de bak zodat alles wat naar onder valt bijv: stof, verf enz daar ook nog eens op gaat liggen. Als je dan de volgende keer gaat spuiten dan waait er niets meer op. Zo word er ook veel professioneel gespoten maar je kunt ook met een achterwand afzuiging werken. Het beste is een volledige wand die afzuigt en niet alleen een rond gat ik de achterwand.
Maarja ik denk dat met airbrushen het toch wat meer om de stank gaat dan de stof ....

T"is mijn gedachte maar ;)
Grtz Robin.

Een afzuiging van een oude afzuigkap kan maar bedenk wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.

De afzuiging moet zoals hierboven al gezegd over een groot vlak verlopen. De afzuiging mag niet te sterk zijn anders zuig je stof aan uit de omgeving wat op je werkstuk terecht komt. Verder lijkt mij een afvoer naar buiten essentieel ik weet niet of het filtermateriaal voor afzuigkappen de verflucht wel voldoende kan absorberen.

Misschien is het beter toch te investeren in een afzuigkap die voor het airbrushen bedoelt is.

JohnT

Ik gebruik deze (of een voorganger ervan).

Het blauwe vlak op de achtergrond is ??n groot filter, hetgeen er voor zorgt dat in feite de hele achterwand lucht 'trekt'. Slang uit het raam en klaar... ;)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Ik ga voor de eerste, die met die afzuigkap, moet die hier in de keuken toch vervangen :)