Stammetje kolenwagons WEPX

Gestart door Opa-Bullcat, februari 01, 2014, 20:40:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zo weer leuke stam voor achter een Big Boy geshopt vandaag,

38 kolen wagons van WEPX dus het valt toch wel mee h?.





en 3 x onderstaande sets.






Mooi Hans
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf



Gekocht van iemand op een ander forum Rob, van hem trouwens al veel meer wagons vandaan en containers.

Ugh ugh, ik heb nog even aan de geldboom gerammeld in de tuin en gelukkig viel er nog wat af, maar het moet wel snel voorjaar worden hoor ondertussen :D:D

en nog maar 12 kolenwagons, dan heb ik er van deze serie 50, moeten volgens mij 2 mooie stammetjes worden voor achter een big boy.



Naar aanleiding van deze kolen wagons ga ik ook maar een grote kolen yard maken, heeft er iemand linken naar zoiets en of gebouwtjes van faller of anderen.

ik hoor het wel,

[quote
Naar aanleiding van deze kolen wagons ga ik ook maar een grote kolen yard maken, heeft er iemand linken naar zoiets en of gebouwtjes van faller of anderen.
[/quote]

Kijk eens in de Walther catalogus, daar kun je genoeg vinden of ander googelen, er staan ook filmpjes op youtube met werkende coalloaders incl. sproeiinstallaties om de coal nat te houden onder het rijden.
Vergeet Faller, Kibr en anderen maar, dat is te Europees.
In de Model Railroader heeft ook vaak een artikel gestaan over Coal Yards.

Maar zoals anderen ook al hadden aangegeven, de BigBoy is geen lok voor die moderne coal cars.
Als je op youtube kijkt zie je genoeg beelden van de wagons die werkelijk achter de BigBoy hingen.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hi Hans,

Een mooi aantal heb je nu inmiddels! Maar euhm... ik ken je voorliefde voor de BB's, maar dat zijn prototypical acht niet de loc's die voor deze wagens hingen hoor. Dan moet je toch meer aan de moderne diesels denken.

Je moet maar eens zoeken op name Norfolk Southern  en zoek dan maar eens op Lamberts Point!!! En hier voor het sporenplan... Het zou me niet verbazen als dat de grootste kolen yard is, in elk geval de grootste die ik ben tegengekomen!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard, Lambert's Point is best interessant als je denkt aan een havengebied.
Maar heeft weinig tot niets te maken met een coal Yard, meer in combinatie met wood zoals aanvulling op Hull Oakes.

Achter de BB kan opa B natuurlijk wel een massa Reefers hangen, althans die oudere modellen met houten zijwanden.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

februari 09, 2014, 13:13:51 #9 Last Edit: februari 09, 2014, 13:17:08 by Gerard Wassink
Ik ben het niet helemaal met je eens Jaap, er gebeurt natuurlijk meer op Lamberts Point, maar kijk eens naar deze link dan van de Lamberts Point Coal Terminal.

En kijk daarna deze video even...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Oei die walthers catalogus is wel een kwijl optie zeg, daar moet ik niet te veel kijken anders ga ik failliet,  zou wel eens mijn idee?n op papier willen hebben hoe en wat ik het wil maar tekenen is nu niet echt 1 van mijn dingen :(

Je hebt gelijk Gerard, ik had zitten kijken naar de Marine divisie!
Zo zie je maar: 2 weten meer als 1 :-)

@ Opa B: tsja, die Walthers catalogus weet wat, je kunt je helemaal er in uitleven.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Fine Scale Models; Campbell en andere houten kitjes.
Trouwens bij die Fine Scale kreeg ik blueprints, een hoop houtjes en 300gram aan witmetaal accessoires.
Meer voor HOn3, dus valt buiten dit bestek.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hallo Jaap, ik heb het book maar eens besteld, ben gek op boekjes waar je mee kan kwijlen, kan ik ook eens lijstjes gaan maken met de spulletjes voor mijn kolen, container en werkplaats depot.


Super Hans, meteen maar een pakje tissues bijbesteld?

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

eerder dat als we toch al over de hyptheek gaan praten hier ook aan gaan denken LOL , nee hoor maar zal blij zijn als ik eens wat neer kan zetten, en voroal ook eens kan laten staan zonder dat die $^%&^*& katten het slopen.