Jacobs Welding van Inter-Action Hobbies

Gestart door Janbouli, juni 27, 2012, 17:58:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op juli 02, 2012, 09:09:44
Mooi geworden Jan. Over verlichting, ik heb laatst een meter leds gekocht op Ebay (weet helaas de link niet meer >:( ff zoeken dus ) voor iets van $3.00 inclusief gratis verzenden geschikt voor 12 volt. Je kunt ze per drie op maat knippen. Zelf wil ik ze in het dak van een personenwagon plakken, ze zijn zelfklevend.

JohnT

Geschikt voor 12v betekent dat ik die rechtstreeks op een 12v trafootje of adapter kan aansluiten, of moeten er dan nog weestandjes of andere toeters en bellen tussen? Ik ben hier echt een leek in , is er een website of zo waar ik de basis dingen heel erg duidelijk en makkelijk uitgelegd kan krijgen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Is simpel Jan.
de waarde van de weerstand is gelijk aan (de aangelegde spanning-1,5V) gedeeld door de stroom die de LED trekt.
voorbeeld ;
de spanning is 12V-1,5 (1,5V is de spanning die de LED mag hebben)
de stroom LED is 0.05A
10,5/0,05=210.
De dichtsbijzijnde weerstand waarde in de weerstand reeks is 220 Ohm.

Maar die strips hebben de weerstanden er al op zitten.
Ton
Erare humanum est

Mijn complimenten Jan. Mooi pand en dat in N....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

juli 02, 2012, 19:47:36 #18 Last Edit: juli 02, 2012, 19:53:16 by JohnT
CitaatGeschikt voor 12v betekent dat ik die rechtstreeks op een 12v trafootje of adapter kan aansluiten, of moeten er dan nog weestandjes of andere toeters en bellen tussen? Ik ben hier echt een leek in , is er een website of zo waar ik de basis dingen heel erg duidelijk en makkelijk uitgelegd kan krijgen.


Ja Jan, een simpele travo of eenvoudige adapter is voldoende. Weerstanden zitten al op de strip met leds (SMD leds) plus per drie leds twee soldeer eilandjes voor de bedrading. Het is gewoon een stuk tape met alles erop, de beschermfolie eraf en je plakt het waar je het hebben wilt.

Gebruik je meer leds, bijvoorbeeld een strip van zes dan heb je toch aan twee soldeereilandjes genoeg. Het andere paar blijft ongebruikt en zijn doorverbonden met de rest.

Eeen voorbeeldje, ledstrips]

JohnT

Bedankt mannen, John bestel jij die LED's uit China bij deze handelaar, moet toch ook hier kunnen of is dat zoveel duurder?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bijna klaar, op een foam base geplaatst , wegje aangelegd, wat struikjes en gras.


Het dak is zwart geverfd en terwijl de verf nog nat was besprenkeld met in zwarte pigment gekleurde ziverzand, Het dak krult een beetje op omdat het nog niet vast zit, daar wacht ik mee totdat de LED verlichting is aangebracht.














Een vuilniscontainer , een rek met staal en een truck van US Steel completeren het geheel.









Suggesties altijd welkom , houd er rekening mee dat het een eind jaren 50 gebouwd gebouw is in 1960 dus weatheren gaat niet gebeuren.

Samenvatting: leuke kit , vrij makkelijk te bouwen ( alhoewel ik dat ondertussen niet geheel objectief meer kan beoordelen  ;)) . Duidelijke handleiding, alles en meer is aanwezig om er iets extras van te maken. Zeer scherpe lasercutting.
Het speciale aan dit gebouw zit hem toch wel in de era , alhowel er veel mensen van 1950 tot heden bouwen, zijn daar niet echt veel gebouwen voor, het meeste is toch van (ver)voor 1940, volgens mij is r wel markt voor meer van dit soort gebouwen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaatdus weatheren gaat niet gebeuren.

Kom Jan ook een pandje van een paar jaar oud heeft wat subtiele vuiltjes en aanslagen  ;)

Citaat van: Janbouli op juli 02, 2012, 23:57:14
Bedankt mannen, John bestel jij die LED's uit China bij deze handelaar, moet toch ook hier kunnen of is dat zoveel duurder?

De link die ik heb geplaatst is er een die ik bij toeval vind (zoeken naar led strips). De link van de verkoper van mijn ledstrip heb ik niet meer na een grondige schoonmaak op mijn computer. In Nederland vind ik prijzen van 15,00 tot wel 25,00 euro's dus veel duurder.

Die Chinese prijzen bevallen mij beter en dan ook nog gratis verzenden!

JohnT

Nog wat meer details, kooi voor  gas cylinders, las karretje, een project waar ze mee bezig zijn, tekeningen vande projecten op de werkbanken, vuilnis container binnen, wat metalen platen en wat subtiele weathering op de buitenmuren met zwarte poeders.










3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jan,
schitterend pandje. ;D

is werkelijk een mooie kit, als je er niet bij zet dat het N is ,had het zo voor Ho door kunnen gaan.
ik mag hopen dat deze firma ook wat in nul gaat maken.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Mooi gebouw Jan.
Die hoge ramen zijn gaaf en de gebruikte kleur blauw past er mooi bij :D
Met de vriendelijke groeten,  JAN

Jan , wat dacht je van een lasser met een blauw knipperledje?
Ton
Erare humanum est

Citaat van: moonlicht op juli 03, 2012, 18:48:52
Jan,
schitterend pandje. ;D

is werkelijk een mooie kit, als je er niet bij zet dat het N is ,had het zo voor Ho door kunnen gaan.
ik mag hopen dat deze firma ook wat in nul gaat maken.
Cor

Cor ze hebben zelfs pas 1 kit in H0, en ik heb alle N-kits op een na ( is besteld ), dus 0 kan nog even duren, zal het eens vragen aan Daryll
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: dutchbuilder op juli 03, 2012, 21:04:55
Jan , wat dacht je van een lasser met een blauw knipperledje?
Ton

Tuurlijk heb ik daar aan gedacht en als ik die op een beurs of zo in N-schaal tegenkom koop ik die ook, voorlopig weet ik niet eens waar dat deze op mijn baan moet komen. Ben ook aan het zoeken naar brandblussers en een vorklift in N-schaal ( vorklift al gevonden maar iets te moderne uitvoering ).
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Krijg je ook nog een beetje water op je baan  ;) Ben benieuwd naar dat trailertje..