Jacobs Welding van Inter-Action Hobbies

Gestart door Janbouli, juni 27, 2012, 17:58:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb deze week een aantal kits binnen gekregen van voor mij een nieuwe lasercut fabrikant, http://www.interactionhobbies.com/
, alles was zeer netjes verpakt en door direct contact op te nemen met Daryll de eigenaar, heb ik ook veel minder verzendkosten gekregen en zijn de douanekosten ook wat lager uitgevallen.

De eerste die ik ervan ga bouwen is Jacobs Welding , een fabrieksgebouwtje zoals die in de jaren 50 en daarna veelvuldig gebouwd werden.


Strakke verpakking en uitstekende handleiding in full color.


Zeer scherpe detaillering doordat de board waaruit lasergesneden word met Resin geimpregneerd is.


Er worden zelfs een paar machines voor in het interieur bijgeleverd zoals een bandzaag en een draaibank. De bracing is ook lasrcut omdat deze zeer nauwkeurig moet worden aangebracht zoals te zien op de volgende foto.


Bracing aangebracht.


De boel in de eerste verflaagjes gezet, Pollyscale St. Lawrence Blue en NYC Jade Green


Ramen en trim in Tamiya Flat Aluminum




Bakstenen gedeelten basis kleur gegeven , Gunze Staubbraun


Stuco buitenmuren, eerst behandeld met Lucas Struktur Pasta daarna 3 verschillende lagen wit en Aged White geschilderd.


Morgen weer verder.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi gebouw zeg, een leuk orgineel kitje! Benieuwd naar het fraais dat je er weer van maakt Jan!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: nycentral op juni 27, 2012, 19:58:16
Mooi gebouw zeg, een leuk orgineel kitje! Benieuwd naar het fraais dat je er weer van maakt Jan!

Heb je al op hun website gekeken Lars, er staan nog een paar gebouwen op die echt anders zijn dan de meeste lasercut kits, meestal zijn het gebouwen die al zo oud zijn dat ze in bijna elk tijdperk passen, deze passen alleen maar vanaf 1950 met de aluminium kozijnen e.d.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


juni 29, 2012, 00:37:46 #4 Last Edit: juni 29, 2012, 00:40:57 by Janbouli

Enkele muren klaar om te assembleren.


Het baksteenwerk is eerst geschilderd met Gunze Sanyo Steinbraun daarna met 7 verschillende roden bruinen en oranjes , single stenen geschilderd, de steentjes zijn zo'n 1 bij 2 mm.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


juni 29, 2012, 13:11:58 #6 Last Edit: juni 29, 2012, 13:14:20 by Janbouli
Citaat van: JohnT op juni 29, 2012, 08:57:48
Leuk die open staande ramen. Schilder je de enkele stenen met penseel of met een stift?

JohnT

Met penseel, het komt gelukkig niet heel erg precies omdat ik de voegen tussen de stenen pas daarna doe met verdunde verf met een drupje afwasmiddel, die gaat dan in de voegen zitten en verhuld dat hier en daar een steentje buiten de kantjes is gegaan.

Met het open laten staan van raampjes is rekening gehouden , het acrylaat plaatje voor de gehele voorgevel heeft op de plek van de kleine raampjes aparte uitsnijdingen die je naar buiten kunt buigen, zo ook de raampjes in het frame.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Monteren van de muren, op de basis plaat zijn gleufjes aangebracht om alles makkelijk te kunnen plaatsen, hier word het erg duidelijk dat je de bracing exact op de goede plaats volgens de tekening moet plaatsen , weinig marge voor foutjes. Als je dat goed doet past alles perfect.


Werkplaatsje aan de achterkant.


Terwijl ik wachte tot de lijm gedroogd was heb ik de bijgeleverde werkbankjes en machines in elkaar gefrubbeld.


Draaibanken, frezen en bandzaag voor het schilderen, sorry vergeten een foto te maken na het schilderen.


2 binnen muren geplaatst.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

juni 29, 2012, 20:36:44 #8 Last Edit: juni 30, 2012, 00:19:54 by Janbouli
De geschilderde machines met een paar Noch monteurs geplaatst en daarna de voorgevel geplaatst.


Nog wat fotos tot dusverre.






Het vervolg is de entree en de trappen binnen in .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: nycentral op juni 27, 2012, 19:58:16
Mooi gebouw zeg, een leuk orgineel kitje! Benieuwd naar het fraais dat je er weer van maakt Jan!

Tja, moet mijzelf hier even corrigeren.... wat een schitterend pand!!!!! En zeker met de finesse zoals jij het aanpakt Jan, complimenten!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

juni 30, 2012, 00:22:52 #11 Last Edit: juni 30, 2012, 00:25:35 by Janbouli
Citaat van: nycentral op juni 29, 2012, 23:15:35
Citaat van: nycentral op juni 27, 2012, 19:58:16
Mooi gebouw zeg, een leuk orgineel kitje! Benieuwd naar het fraais dat je er weer van maakt Jan!

Tja, moet mijzelf hier even corrigeren.... wat een schitterend pand!!!!! En zeker met de finesse zoals jij het aanpakt Jan, complimenten!

Dank je Lars, zou wel iets zijn om te scratchen, maar zoveel tijd heb ik niet, ga me beperken tot scratchen van alleen datgene wat niet als kit verkrijgbaar is.

In het echt ziet het er net iets beter uit, op de fotos zie je echt ieder ietsjepietsje lijm wat je teveel hebt gebruikt, maar de closeups zijn ook van ongeveer 5-10cm gemaakt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De trap voor binnen, de 2 balken in  Tacky Gum ( bij de Action ) vastgezet.


Trap op zn plaats gelijmd, nee de foto is goed, de trap ligt op de muur.


Trap op zn plaats en nog eens een kijkje op de mannen op de werkvloer, ik moet verlichting zoeken voor dit gebouwtje, liefst zelf maken maar elctro is mn zwakke kant.


De ingang geplaatst.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi pantje Jan.
Alleen in een draaierij moeten krullen liggen.
WEET IK UIT ERVARING!
Ton
Erare humanum est

Mooi geworden Jan. Over verlichting, ik heb laatst een meter leds gekocht op Ebay (weet helaas de link niet meer >:( ff zoeken dus ) voor iets van $3.00 inclusief gratis verzenden geschikt voor 12 volt. Je kunt ze per drie op maat knippen. Zelf wil ik ze in het dak van een personenwagon plakken, ze zijn zelfklevend.

JohnT