Rusty Pile Railroad in Sn3.

Gestart door usarene, januari 25, 2014, 22:27:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Voor de liefhebbers zijn hier wat plaatjes van mijn Sn3 baan.
Helaas geen plaatjes van de bouw maar alleen van het eindresultaat.
Als er belangstelling voor is kan ik nog wat meer foto.s plaatsen met eventueel een verhaaltje er bij.

Groeten van Ren

hi Ren?

Ziet er goed uit. Zo heb je wel een hele grote baan in deze schaal
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dank je Rene , hier heb ik ook nog wel wat foto's van.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hey die ken ik  ;) Ontrax 2011.....klein jochie met grijpgrage vingertjes en een ongelovelijk beledigde vader die vond dat je er stickers van blijf er met je klauwen af op had moeten plakken........man als ik daar nog aan denk wat een lul...

Mooie baan Ren?. Ik heb hem, denk ik, weleens in het echt gezien.
Meer foto's altijd welkom.

Mvg. Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Mooi Ren
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heren,

John, inderdaad een grote baan, 488 x 61 cm en een draaitafel aan het einde van 135 cm.
Zelf ben je ook lekker bezig zie ik wel.
De baan is al erg oud, half jaren 80 gestart met bouwen en erg zwaar ook, ik keek toen niet op een kilo meer of minder maar ja , ik was toen ook nog een jonge God natuurlijk !
De baan is diverse malen op tentoonstellingen te zien geweest dus dat kan allemaal wel kloppen maar ik dacht beter een oude foto dan helemaal geen foto.
Martin, dat verhaal klopt ook, maar goed dat dat toen gebeurd is, nu hebben we nog wat om over te kletsen !
Hier nog een foto van de drieweg stub, eigen bouw zoals alle rail en wisels, Kappler HO bielzen, code 83 rail, Old Pullman spijkers en geen mal om alles pas te vijlen, was er gewoon nog niet.
De gebouwen zijn van styreen gemaakt, het kolen geval is van Faller en de wisselomzetters zijn dezelfde als op de Hermans Crossing baan.
Ook de bediening gaat hetzelfde.
De figuren zijn zelf geschilderd en ik ben blij dat er nog iemand rookt, wat een natuurlijke as bij de as pit !

Groeten van Ren

Ren?, volgens mij was je de tijd ver vooruit en is de baan wat betreft layout en scenery nog steeds up to date.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


'n Hele mooie baan.
Ik heb de gelegenheid gehad om die baan enkele keren te mogen bewonderen en te fotograferen.
Echt schitterend!
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooie baan en meer foto's zou in ieder geval geen straf zijn ...... ;)

Jeffrey

Neu nie bepaald, ik denk dat ik ook wel meer kan verdragen  >:D

Hoi.

Hier even een totaaloverzicht van de baan.
Detailfoto s komen eventueel wel weer.
Zoals je kunt zien is de originele achtergrondplaat erg laag.
De rede hiervoor is dat vroeger, toen alles niet beter was, de banen vanaf de achterzijde werden bediend, in het pre digitale tijdperk zeg maar.
Ook de wisselbediening zat dus aan de achterzijde en om alles goed te kunnen overzien en bedienen moest je over het plaatje heen kunnen kijken.
Later, nadat ook door mij het digitale rijden ontdekt werd, heb ik alle bediening omgebouwd naar de voorzijde en werden de wissels bediend met de knoppen die je rechts kunt zien.
Nou, dat was dus geen succes dus terug naar de tekentafel en werden het toch maar weer de ouderwetse schuifschakelaars, zo ben je weer even van de straat!
Nadat er ook steunen voor de verlichting en de frieslijst waren gemaakt was daar gelijk de mogelijkheid om losse ,hoge achtergrondplaten te plaatsen hetgeen ik persoonlijk veel mooier vind.
Omdat ik de bakken als een soort doos samenstel tijdens het transport is het wel handig dat de vaste achtergronden niet zo hoog zijn, scheelt veel ruimte en dus was het toch nog ergens goed voor.

Groeten van Ren?.

Normaal- en smalspoor Ren??
Hans, liefhebber On30 + H0

Hoi Rene,

ik ben druk met het uit tekenen en denken van mijn nieuwe baan, en als ik hier naar kijk krijg ik weer nieuwe idee?n. Erg mooie baan zeg, wil er best meer van zien!
Hoe lang en hoe diep is deze btw??

Grtz Robin.