Amtrak

Gestart door ger deguelle, januari 23, 2014, 08:55:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb gister avond bij mij in het dorp een amtrak gekocht in de aanbieding was bijna 80 euro goedkoper heb hem meteen gekocht ,moet helaas we een kleine 3 weken wachten op een decoder voor hem .



KATO 106-0101 - KATO - USA - GE P42 Amfleet & Viewliner Phase IV - Locomotief met 5-delig rijtuigenset - bestaande uit: General Electric P42 Amtrak Phase IV #16 - 1x Amfleet II Coach #25005 - 1x Amfleet II Cafe # 28022 - 1x Viewliner Sleeper 62014 imperial view - 1x Viewliner sleeper 62022 Mountain View + 1x Amtrak Baggage #1215. - Indien dit treinset ingezet wordt op radius R249mm of kleiner dienen de koppelingen te worden gewisseld (bijgesloten) - geschikte binnenverlichting: KATO 11-209 en 11-210 - geschikte locdecoder: Digitrax DN163K0A
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

indrukwekkend!
Adres 0 (nul) kan je hem analoog laten rijden...

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 23, 2014, 09:11:50
indrukwekkend!
Adres 0 (nul) kan je hem analoog laten rijden...

Ton

Op de dcc baan ton ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Let wel op niet elk digitaal systeem ondersteund dit!

Verder de loc niet te lang op de baan ongebruikt laten staan er loopt namelijk constant een hoogfrequentstroom doorheen waardoor de motor warm wordt en in het ergste geval kan doorbranden!

JohnT

Zou ik niet doen, de nieuwere motoren zijn niet blij met adres 0.
Ik weet niewt of het een H0 of N is maar zeker bij N is het af te raden.

Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Citaat van: easthouselumber op januari 23, 2014, 10:01:22
Zou ik niet doen, de nieuwere motoren zijn niet blij met adres 0.
Ik weet niewt of het een H0 of N is maar zeker bij N is het af te raden.

Gr. Jaap

@ Jaap Het is een N
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zeg niet dat het fraai klinkt maar het gaat, bij mijn Lenz in ieder geval wel.
Mijn analoge K28 rijdt uitstekend op adres 0 op een DCC baan.

Ton
Erare humanum est

Een van de eerste dingen die ik bij nieuwe decoders juist doe is ze instellen op "Alleen DCC".
Dan kun je zelfs niet per ongeluk via adres nul ineens al je locs aansturen...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dat is niet waar Gerard , ik rij analoog terwijl mijn dcc's gewoon op de zelfde rails staan.
En die staan allemaal met analoog aan.
Alleen moet je niet abrupt van vooruit naar achteruit schakelen want dan protesteren de geluidsdecoders.

Ton
Erare humanum est

Da's wel waar Ton... ;)

Als je Digitale loc's op de baan hebt staan die niet op "alleen digitaal" staan, dan reageren ze allemaal tegelijk op adres nul aansturing (striping).

Hoe het gaat als je er normale gelijkspanning op zet weet ik niet, dat heb ik nooit geprobeerd, maar dat zei ik ook niet.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Alleen niet analoog op 0 op je baan laten staan zonder de spanning van de rail te halen.....wordt er iets gebakken en vraag me niet hoe ik dat weet..

Moooooooooooi Ger wat je nu weer gekocht hebt, waar blijft het filmpje, onee moet nog een decoder ingebouwd worden :D

Nou ik ben hem gaan halen en hier is die dan  ;D ;D





Zo nu zoek ik nog een decoder van digitrax stond bij hem al in bestelling vanaf mei 2013 pfff maar ik heb we 90 euro gespaard nu uitverkoop  ;D ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Moooi Ger wat zeg ik schitterend zo met die berg op de achtergrond.