Whitewater Falls Stock Farm in Sketchup

Gestart door CSX 6400, januari 22, 2014, 11:33:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vond ik ook, helaas alleen als kit in H0 te koop
maar scratch bouwen is ook leuk, alleeneen goede tekening :o
zou fantastisch wezen als Paul me hier kan helpen :)
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

@Cor, Ik zal vanmiddag die tutorial wel maken en probeer het daarna zelf eens. Mocht je er niet uitkomen wil ik uiteraard wel helpen maar ik wil ook nog aan mijn eigen modelbouw toekomen. ;) Hoekige voorwerpen zoals de meeste oude gebouwen zijn met een beetje oefenen zeker wel te doen. Ik ben tenslotte ook maar een beginner (ik Sketch pas een paar maanden) en ik weet zeker dat jullie het ook kunnen. Het is een stuk eenvoudiger dan "echte" modelbouw. 3D-schetsen is een erg handige vaardigheid voor de hobby dus: give it a try!  :D



Groet,

Paul


Paul de foto's staan hier http://janbouli.com/?p=ww.html, zijn niet van mij , mag ze wel gebruiken , maar publiceer ze liever niet hier.

Deze mag wel , zie je dat de zijkanten open waren.



3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

wouw, geweldige foto's Jan, dat gaat helemaal goedkomen zo  :D

Je wilt hem dus in de staat van vroeger?

Ja ik model 1957 - 1960 en toen was ie meer zoals op de oude foto, maar beide zijn okay hoor , ik heb al een paar jaar alle foto's bij elkaar gesprokkeld , en een zekere Renate heeft veel van deze foto's gemaakt plus mij wat dimensies gegeven , he dom van me die had ik je ook kunnen sturen natuurlijk , ff zoeken waar ik ze ook al weer heb.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Enkele maten Paul , van de rechter kant van de open arch tot de deur is 150 inch ongeveer 3,81 meter. De deur is 138 inch breed ongeveer 3,50 meter. En van de rechterkant van de deur tot aan het raam is 81 inch ongeveer 2,06 meter.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

januari 24, 2014, 19:59:50 #21 Last Edit: januari 24, 2014, 20:04:13 by CSX 6400
Topie Jan  :D

Niet veel tijd gehad, maar ff een updateje
Hier moeten jouw maten nog verwerkt worden.

Ik draai kwa detaileren gewoon een rondje rond het gebouw

Geen pic, maar even Jan gerust stellen dat er nog aan gewerkt wordt.  O:-) ;D De voor-, achter- en linkerzijkant zijn reeds af. Ben nu bezig met de rechterzijkant.

Groet,
Paul

Paul , ik maakte me helemaal geen zorgen , had overigens de tekening hierboven gemist, WOW ziet er geweldig uit. Ik denk dat ik alvast materiaal ga zoeken om het te scratchbuilden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N