Ik bouw op A3 oppervlak! (0,12 vierkante meter)!

Gestart door usronald, januari 20, 2014, 19:40:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

He Jaap! ;) Ikea heeft ook de APA box, die is voor dit soort projectjes nog veel mooier.

Idd een keer samen komen met de groep, zou zeker leuk zijn! :)

Wat dachten jullie van een micro layout in verschillende modules op a3
iedereen heeft een eigen module of meerdere en is samen te koppelen tot een grote modulle baan
makkelijk mee te nemen
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Hoi Ronald,

Inderdaad zou de Ikea APA ideaal zijn, als we daarbij de norm van Frankenmodell aanhouden is het inderdaad mogelijk om door te koppelen als module zoals John zou willen zien.

Toch maar een keertje brainstormen, hoewel je waarschijnlijk eerst je A-drietje wil afmaken.
Groet,
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hoi,
Leuk bakkie Ronald. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Is inderdaad misschien een idee voor een landelijke moduleclub (of Europees, krijg je misschien nog wel wat subsidie ook  ;) )


groetjes, Wim.

Vervolg:

Wat is het idee? Het "bakjesoppervlak" is gezet, maar er kan niet zoveel op dit oppervlak. Wat ga ik doen? Wel, ik heb een strook (2 zelfs) laten zagen die precies dezelfde breedte heeft als de binnenkant van de bak. Met een lengte van 122cm hou je aan beide kanten 32cm over:



Voor de vorm heb ik er even 2 0N30 / H0 flexen opgelegd om te kijken wat er kan en om "gevoel" te krijgen. Uit Engeland had ik vorige week een Peco loklift besteld die vandaag bezorgd werd. Met dit ding wil ik eens gaan experimenteren. Hij is 30,5cm lang en past dus uitstekend op de extra lengtes:



En even van binnen:



Basisidee:

Je kunt deze binnenkanten wisselen.... dus; je kunt een landelijk motief bouwen, maar ook een stedelijk. Als je een dagje ergens tentoonstelt kun je bv s'morgens de ene doen en s'middags de andere. Simpelweg eruit pakken en omwisselen.
Ik ga ze zo maken dat ze precies in de bak passen met paspennen, en de einden met strookjes hout zodat er een strakke passing zal zijn. Elektrisch kun je het geheel bij die paspennen doorvoeren maar ook aansluiten. Ga ik uitwerken.

De uiteinden hoeven niet perse dezelfde breedte als het bakje te hebben. Dat mag ook smaller of zelfs maar 1 spoor.

Voordeel: je hoeft maar 1 bakje te bouwen, dat te voorzien van verlichting. Thema kun je zo wisselen zonder grote kosten.

Nadeel; beperkte exploitatie, maar het gaat meer om het bouwen. Maar uiteindelijk heb je met 1 spoor al de mogelijkheid om te rangeren, zij het vreselijk beperkt.

Wordt vervolgd!

Hi Ronald, kan best wel een wissel in
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik vind het een geweldig idee , en in N-schaal kun je zelfs wat rangeren en zo, dank je Ronald , echt een praktisch en leuk idee.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

In N zou je idd wat meer kunnen... ik heb geen N, alhoewel... er ligt wel wat bij m'n ouweheer. 1 of 2 wisseltjes, paar flexen.... mmmmm..... ;)

Heb ook gekeken naar die Ekby Alex , jammer dat ze die niet meer in ongelakt hebben, toch eens bij IKEA wat idee?n opdoen van de week. Is toch maar 5 minuten van me vandaan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja in N heb je veel ruimte denk ik zo heb dadelijk nog rails en wissels over eens kijken straks wat ik hier mee doe .
En dit neemt niet veel plaats in aan de muur en in de zomer lekker buiten neer zetten en spelen maar  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Veel valt er niet te spelen, Ger, maar.....
Leuke idee?n, Ronald.
Verschillende mensen aan verschillende bakjes werken, hummm....
Maar eerst moet er verschillende bakjes gemaakt worden, en hoe wil je die dan koppelen.
Dan moet 1 iemand (Martin) de bakjes maken (met hulp) en de rails leggen, b.v.
Martin ik denk maar hardop, hoor!!!
Hans, liefhebber On30 + H0


Interessant geheel, allemaal.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30