Ger scratchbuilding

Gestart door ger deguelle, januari 10, 2014, 11:57:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

Zo ik begin nu maar eens hier met posten van mijn eigen gemaakte huisjes dus ben ik Van morgen ff gaan wandelen voor wat spullen bij elkaar te krijgen wat ik nog niet had voor het zelf bouwen van huisjes .
Hier een foto wat ik nu al zo heb ik heb nog niet alles maar dat komt

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

 ;D goe gedaan jochie!!!
Mooi man en nu plakken........

Ton
Erare humanum est

En deze wil ik gaan proberen maar moet eerst eens kijken voor de maten breedte hoogte en lengte en dat allemaal in N scale  ;)

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi Ger, en geen day off vandaag hoor, dat kan niet, als je erover wil praten bel je me maar :D

Maar mooi spulleke heb je daar Ger, en nu inderdaad de maten te pakken zien te krijgen.

Mes, blokhaak en snijlat......plenty meer heb je niet nodig  ;)

Hi Ger,

Zo kan je weer lekker aan de slag  ;) :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nou dan begin maar eens wat meer foto's te verzamelen van dat ding
Hier alvast een andere


En hier is een draad op een ander forum dat alleen maar over dit engine house gaat http://cs.trains.com/mrr/f/88/t/170576.aspx?sort=DESC&pi314=2

Dan vevolgens een maat opzoeken waarvan je uit kunt gaan , bijvoorbeeld de vloermaten
breedte 23.5 x lengte 42.8 x hoogte 16.4cm in HO dat is dan vermenigvuldigen met 0,544 in N-schaal dus breedte 128 mm x lengte 233 mm x hoogte 89 mm, dit is dan voor de loods zoals afgebeeld met 3 sporen , jij wilt 4 sporen , ik heb net berekend dat je dan 55mm breder moet zijn, dat is niet 1/3e breder maar meer omdat je zo'n tussenstuk er ook bij hebt.

Dus je afmetingen worden 183 mm breed 233 mm lang en 89 mm hoog ( dat is de hoogte van het hoogste gedeelte) het lage gedeelte is 69 mm hoog

Hoop dat je me kunt volgen, die metingen heb ik gedaan naar aanleiding van deze foto en de gegevens op de pagina http://www.walthers.com/exec/productinfo/933-2916




3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thx jan ik dacht eerst  o jee  daar komt het .en foto's ik vind steeds het zelfde
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je kunt natuurlijk overal de afmetingen bij berekenen, maar de enige echt belangrijke is nu nog de hoogte en breedte van de deuren.
Die moeten zijn 40 mm breed x 42mm hoog, let op dat zijn de afmetingen van de opening.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 10, 2014, 16:14:32
Je kunt natuurlijk overal de afmetingen bij berekenen, maar de enige echt belangrijke is nu nog de hoogte en breedte van de deuren.
Die moeten zijn 40 mm breed x 42mm hoog, let op dat zijn de afmetingen van de opening.

Ik ga dat nu op papier zetten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ergens gaat er iets fout Jan.. Bij een 3-sporige loods is hij 128 mm breed schrijf je. Met 3 deuren (gaten) van 40 mm is dat al 120 mm, dan houdt je maar 8 mm over voor 2 zij- en 2 tussenstukken.  ??? Of lees ik het verkeerd? Ik liep hier tegenaan omdat ik hem even in sketchup uit de grond wou stampen. Doe ik wel vaker omdat je dan een goed idee krijgt van de verhoudingen.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Ik zoek nog H profiel voor in de loods welke maat moet ik denken voor het in N goed over komt
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Maarten op januari 10, 2014, 17:09:32
Ergens gaat er iets fout Jan.. Bij een 3-sporige loods is hij 128 mm breed schrijf je. Met 3 deuren (gaten) van 40 mm is dat al 120 mm, dan houdt je maar 8 mm over voor 2 zij- en 2 tussenstukken.  ??? Of lees ik het verkeerd? Ik liep hier tegenaan omdat ik hem even in sketchup uit de grond wou stampen. Doe ik wel vaker omdat je dan een goed idee krijgt van de verhoudingen.

Je hebt natuurlijk gelijk Maarten , maar waar maak ik dan de fout?  :o
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo ik vind deze maten beter tot zijn recht komen dan wat ik eerst had ,en meteen ook ff op de plek gezet waar die komt en vind het goed uit zien .





De ramen voor de loods ga ik gebruiken van de ring loods wat ik hier nog heb liggen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Niks mis mee toch ger, ik vind het er wel stoer uitzien, maaaaar, ik had die loods tegen de achterwand aangezet, hij ontneemd zo wel erg het zicht ?