Diesel in O

Gestart door American, januari 05, 2014, 17:48:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nou hier is die dan!
Ik heb gekozen (voorlopig) voor een restauratie object.
'n Probeersel.
Er moet nog wel het een en ander aan gedaan worden, maar daar was de prijs ook naar!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Hans, Van de foto krijg ik niet echt een "maat" gevoel doch als ik de grofheid van de details zie, die koppeling en de Duitse wagon (?) op de achtergrond zou ik zeggen dat dit bij lange na geen schaal O is en anders heb je nog heel veel herstel werk te doen  ???
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hans
vertel ons eens wat meer.
welk merk is deze , is het een nul lok? als ik n.l. naar de wagon op de achtergrond kijk lijkt me dat dit een H0 is
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Tenzij die Duitse wagon een spoor I zou zijn.
Het beste is even de spoorbreedte op te meten, dat geeft meer inzicht in de schaal want het zou ook een S-scale kunnen zijn.
Hoewel aan het ontbreken van detaillering...
Gr. Jaap

ps. mocht je railstaven willen hebben dan heb ik die hier in Houten (thuis) nog wel voor je liggen.
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Jaap

de doos op de achtergrond doet mij vermoeden dat het een Rivarosi is ;D

heb je misschien in de toekomst ook railstaven code 125 van ME?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Je hebt gelijk Cor, kon zo gauw niet op de naam komen.
Maar inderdaad is de doos van spoor 0, dus is de lok doet sterk vermoeden dat het H0 is.
Railstaven ME code 125 kan ik wel mee laten komen via mijn leverancier in buitenland, zal echter op bestelling moeten maar zal het voor je navragen.
Overigens, voor 0 kun je ook de railstaven van jawel....M?rklin K-flex gebruiken!
Weliswaar stalen rail maar toch.
Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Zal ik ook even een duit in het zakje doen.......
Als die lok 0 is dan ben ik Sinterklaas!
kijk maar naar de relingen, die zijn veel te grof voor 0.

Ton
Erare humanum est

We wachten even af totdat de Loco bij mij thuis is.
Dan kijken we wat het precies is.
Hij stond in ieder geval bij de O advertenties.
(Maar ik ga nu ook twijfelen).
Desalniettemin: ik vind hem toch leuk en hij was niet duur!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hallo Hans,

http://geb.ebay.in/g/ImportHubViewItem?itemid=121126002046&LIONEL-TRAINS-1-120-SCALE-PENNSYLVANIA-GP-9-7215-SERIES-1

Het lijkt me dat dit dezelfde is. Weleenswaar Lionel (bekend van de O-scale 3-rail treintjes) maar blijkbaar deden ze ook wat in TT (1:120) Nog kleiner dan HO dus. T'is iig nog groter dan N  >:D Ik ben bang dat je een miskoop hebt gedaan.  :-\

Groet,
Paul

Paul
als je gelijk hebt denk ik dat er zelfs geen motor in zit :-[
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Jullie brengen me wel aan het twijfelen.
Ik heb van tevoren contact me de verkoper gehad.
Die verzekerde mij dat het O is.
De loco is inmiddels verstuurd en nu wacht ik met spanning af wat het zal zijn.
Hans, liefhebber On30 + H0

Je was toch op deze aan het bieden?:

http://www.ebay.nl/itm/321293581819?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1426.l2649

Heb je de ebay link nog waar je op geboden hebt? Staat in je "mijn ebay".

Hoi Hans.

Als de locomotief een verkeerde schaal heeft, bedenk dan dat goede lessen altijd duur zijn, we zijn allemaal wel eens in de fout gegaan.
Ik tenminste wel hoor.
Ook wil ik niet zeggen dat je met 8 m trein moet gaan rijden, ik wil alleen vertellen waar het toe KAN leiden.

Groeten van Ren

Die link van Paul is een decoratie, geen motor dus, die van Ronald is een topper.

Hoe heb je betaald Hans , als het echt niet klopt met de beschrijving en de schaal dan kun je het terugsturen wel contact opnemen met ebay dan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mensen, ik wacht eerst tot de Loco binnen komt en dan neem ik eventueel actie naar E-Bay toe!

http://www.ebay.com/itm/Vintage-1998-Lionel-Pennsylvania-Train-Diesel-Engine-Locomotive-7215-/171205394249?ssPageName=ADME%3AX%3ARTQ%3AUS%3A1123&nma=true&si=o201meBOAauxbRElqEsmynsWj8c%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Ik voel zelf ook steeds meer nattigheid.
Maar ja, door schade en schande wordt men wijs!!!
Hans, liefhebber On30 + H0