meeting

Gestart door johnlostcreek, januari 05, 2014, 10:51:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi Allemaal,

Ik zie steeds meer het idee van de mensen om eens bij elkaar te komen, er word al gepraat over een wedstrijd, modellen meenemen etc.
Nou hoe kunnen we dat een keer gaan regelen.
Idee?n . Post ze hier.
Dat houd de andere draadjes wat schoner.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nou John, dat zou hartstikke leuk zijn.
Maar probeer in ieder geval centraal in het land zoiets te doen (als jij dat wilt organiseren).
I.v.m. met mensen die geen vervoer hebben.
En ook voor de afstanden natuurlijk!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: johnlostcreek op januari 05, 2014, 10:51:30
Hi Allemaal,

Ik zie steeds meer het idee van de mensen om eens bij elkaar te komen, er word al gepraat over een wedstrijd, modellen meenemen etc.
Nou hoe kunnen we dat een keer gaan regelen.
Idee?n . Post ze hier.
Dat houd de andere draadjes wat schoner.

Zou natuurlijk heel leuk zijn mits bereikbaar voor diegene zonder blik.

En inderdaad moeten we als gebruikers van dit forum ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om de site een beetje geordend en schoon te houden.
Eerst eens kijken in welke catagorie een topic op zijn plaats zou kunnen zijn en niet alles overlaten aan onze administrators.
Die hebben ook wel eens wat anders te doen!

Ik heb ooit eens met Cor zitten brainstormen over een leuk uitgangspunt voor een competitie.
Het idee van een cd als ondergrond is een leuk idee waar Jan mee kwam.
Om het voor de grotere schalen wat interessanter te maken dachten wij aan zo'n draai tableau van Ikea.
Kost niet veel en geeft als moeilijkheidsgraad dat het diorama'tje van alle kanten te bezichtigen moet zijn.

Ton



Erare humanum est

Heel leuk zo'n draaiplateau , maar ik kan me indenken dat de meesten hier graag een diorama bouwen die ze daarna in hun baan in kunnen passen, dan zou het fijner zijn als we de vorm zelf mogen bepalen maar aan een bepaalde maat gebonden zijn. Op kitforums hebben we dat gedaan , enige regel die ik daar helemaal niet mee eens was , was dat de maten van de diorama geschaald waren, dus had een N-schaler geen schijn van kans om te winnen ( het ging best wel om serieuze prijzen , kits van FOS  en van Railroad Kits bijvoorbeeld ) omdat ik dus op een veel kleinere ruimte moest bouwen terwijl het voordeel van een kleinere schaal juist ligt in het creeeren van een grotere scene op een gelijk oppervlak ten opzichte van het meer kunnen detailleren van de grotere schalen.

Het allerleukste zou natuurlijk zijn als we als groep op bijvoorbeeld Eurospoor of Ontraxs onze diorama's konden tonen, geen idee of dat mogelijk is. Anders natuurlijk ergens  in het midden van het land, maar wie woont er in het midden?

Overigens bij Blokker deze week weer treinkaartjes voor 15 euro , moet nog ff kijken of Ontraxs binnen de data valt hiervoor.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Jan ,

bedankt voor de tip van de treinkaarten.
Heb geen auto meer dus moet ook per trein.

Inderdaad iets bouwen wat je in je baan kan inpassen is natuurlijk wel zo handig.
bv een gebouwtje op de ondergrond.
Zou mij trouwens niet uitmaken hoe groot het is, qua ondergrond.
Een gebouw in N is natuurlijk ff wat kleiner dan in O.



groeten John LC

www.lostcreek.nl

Jan , ik ben het niet echt eens met jouw stelling.
Ik kan beter zeggen dat ik er anders tegenaan kijk.
Het gaat in dit geval om wat je kan maken met de technieken die je in de loop der jaren heb toegeeigend op een vooraf gedefinieerd oppervlak.
Dat de individuele modelbouwer een moduul of diorama naar eigen dunk wil maken , prima.
Maar in dit geval gaat het om een stand alone werkstuk waar je je technieken kan laten zien.
Voor de boys met big toys , 0 en G scale zal het wat moeilijker zijn dan de kleinere schalen.
Maar die kunnen veel meer detail laten zien met het beschikbare oppervlak.
En de kleinere schalen kunnen wat meer omgeving laten zien.

Ton



Erare humanum est

Citaat van: American op januari 05, 2014, 11:13:37
Nou John, dat zou hartstikke leuk zijn.
Maar probeer in ieder geval centraal in het land zoiets te doen (als jij dat wilt organiseren).
I.v.m. met mensen die geen vervoer hebben.
En ook voor de afstanden natuurlijk!


Als er maar een station in de buurt is zou het niet zo een probleem hoeven te zijn waar het is lijkt mij.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: dutchbuilder op januari 05, 2014, 14:23:20
Jan , ik ben het niet echt eens met jouw stelling.
Ik kan beter zeggen dat ik er anders tegenaan kijk.
Het gaat in dit geval om wat je kan maken met de technieken die je in de loop der jaren heb toegeeigend op een vooraf gedefinieerd oppervlak.
Dat de individuele modelbouwer een moduul of diorama naar eigen dunk wil maken , prima.
Maar in dit geval gaat het om een stand alone werkstuk waar je je technieken kan laten zien.
Voor de boys met big toys , 0 en G scale zal het wat moeilijker zijn dan de kleinere schalen.
Maar die kunnen veel meer detail laten zien met het beschikbare oppervlak.
En de kleinere schalen kunnen wat meer omgeving laten zien.

Ton

Hi Ton,

Zo had ik het nog niet bekeken.
Inderdaad dan zou zo'n draai tableau van Ikea een mooie tussenweg zijn.
Denk dat daar zelfs iets in On30 op is te maken.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

januari 05, 2014, 21:25:16 #8 Last Edit: januari 05, 2014, 21:27:27 by dutchbuilder
Alle schalen kunnen zich uitleven.
G scale zou iets kunnen doen met 16.5 mm rails Gn14 of 15 of zo!!!!
Zelfs N zou iets kunnen doen met breedspoor!
Doe eens gek! alles is mogelijk......
Hoe gekker hoe beter!!!
Pizza layouts bestaan al alleen krijg je hier de bijkomende moeilijkheid dat het plateau kan draaien.

Ton
Erare humanum est

Snap niet zo goed waarom het een wedstrijd moet zijn. Gewoon iets meenemen waarmee je bezig bent is toch ook leuk. Module diorama ombouw van iets een gebouwtje kortom zat kleine dingen die je een ander kunt laten zien.

Verder kun je is kijken wie waar woond en mogelijk de bijeenkomsten per regio organiseren zo zijn de reisafstanden beter te behappen en je hebt geen grote ruimte nodig waar we allemaal in kunnen. Het wordt dan meer zoiets van leden bezoeken leden.

JohnT

Denk voor degene die zich geroepen voelen maken iets op de plateau die kunnen dat doen
en\of  de overige nemen iets mee om te laten zien waar ze mee bezig zijn.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

CitaatSnap niet zo goed waarom het een wedstrijd moet zijn.

Ik ook niet  ???

Het gaat toch om de fun he ? En dat je zo kunt leren van andere hoe ze wat doen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja, daar worden me de woorden uit de mond gehaald. Waarom meteen een competitie. Is elkaar nader leren kennen niet vee belangrijker?

januari 06, 2014, 14:29:05 #14 Last Edit: januari 06, 2014, 15:29:04 by dutchbuilder
Ik lees het al....laat maar!

Ach, het was maar een ideetje, en ja het woord competitie was misschien niet zo handig gekozen.
Het leek me leuk om iedereen de kans te geven om zijn kunsten te vertonen op een vooraf gedefinieerd oppervlak.
Terug naar onze hokjes.........

Ton
Erare humanum est