Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De afgelopen dagen heb ik eens zitten nadenken wat voor baantje ik eigenlijk zou willen als ik mijn hokje op mijn nieuwe etage krijg.
Nu dacht ik zo om te gaan rond rijden, dus alle 4 de kanten van de ruimte benutten, binnenkomst in de nieuwe ruimte met een trap, dus niet tegen de muur aan maar in het midden, of dat bouw technisch gaat mogen de ontwerpers dadelijk uitzoeken, volgens mijn ruimte op de eerste etage moet dat lukken.

Als ik dan aan 1 kan NS als thema neem met eronderdoor, of tegen de achterkant dubbelspoor ( van de andere thema's ) dus uit het zicht, dan heb ik aan 1 kant de NS als thema met rondjes en rangeer gebeuren.

Dan 1 kant met bergen en dergelijke met een duits of zwitsers thema. ook daar mee kan je leuke dingen doen, en er is nogal veel aanbod hiervan overal.

dan 1 kant met de Amerikaans, ik denk zelfs wel 2 kanten daar amerikaans toch mijn ding is, zo heb ik vanacht 3 x Big Boy, en diverse F7 locks en erg veel rolling stock via ebay op de kop weten te tikken, toch wel lekker dat de dollar maar 0,7 euro is, als je er dan een beetje los stock bij neemt vallen de verzend kosten ook wel mee.
Aan de US kant dus ook wat berg met bruggen en zo, en een knappe yard naar het idee van Gerard zijn 10 vuistregels voor een yard.

De opstel sporen en rondgaande sporen komen dus onder de hoofd baan te liggen, voordeel is dat een trein tenminste niet elke 10 minuten hetzelfde rondje rijd en langs komt.

ik snap dat dit nog al een pittige klus word om het te automatiseren zal worden net als het aanleggen van alles. Ik hoop tzt echt op een paar hulp troepen in ieder geval :)

Ik zal mijn nieuwe aankopen ook maar hieronder mijn baantje neerzetten, als de admin dit tenminste hoed vind, en anders zegt die maar op welke plek dat moet gebeuren.

Opa gaat weer eens verder brain stormen, ben ik erg goed in :) levendige fantasie heet dat geloof ik.

ik heb een draaitrap naar mijn hobby ruimte, en over de trap een brug.
is misschien een optie als je een trap niet in het midden kunt maken 8)
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hallo , Ja aan die optie had ik inderdaad ook al gedacht, maar dan ben iktoch weer een deel van de baan kwijt als er een gat in zit.

Maar ik  moet eerst even bijkomen van de schrik, ik koop op marktplaats, wat stammetjes met een locomotief ervoor, dacht kom hebbuh is hebbuh, krijg ik de hele treinbaan in het pakket erbij, ok moet links en r echts wat naar gekeken worden maar het is zo ongeveer 4 x hetgeen ik gekocht had.

Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt?

zie de foto's

Jammer dat het geen amerikaans is , maar voor de rest ......Mazzelaar!

Ton
Erare humanum est

januari 02, 2014, 14:50:13 #4 Last Edit: januari 02, 2014, 15:18:35 by Opa-Bullcat
Hallo Ton, dit was maar 1 doosje ;) totaal 6 dozen binnen gekregen waaronder 1 van 20 kilo vol rails, en ja zelfs amerikaanse lock en een Amtrack stam erbij, foto's volgen, nu eerst huishouden doen, en kijken waar laat ik het nu ff :)


Ben je al opa, en heb je nu nog meer geluk!
Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Hans, liefhebber On30 + H0

De start van.......

Allereerst wil ik Ger bedanken, voor het zetje wat ik schijnbaar nodig had, im mijn schuur in te duiken en daar de bodem van mijn test en speel baantje neer te leggen. Ik zit de hele dag namelijk al het topic van Ger te lezen, en te kwijlen en ooooo te zeggen als die zijn mooie bergen op pagina 24 ofzo weer afbreekt  :( :(

Maar Opa is lossss, schuur in gedoken en meten en zagen resultaat is een deel baan van 225 cm x 106 cm, moet om te testenn en uitzoeken zat zijn voorlopig leek mij, trouwens meer ruimte heb ik nu even niet, het moet gewoon maar even, hieronder 2 foto's van het gebeuren, plamken moeten wel verstevigd worden en aan elkaar gemaakt worden en een poot in het midden, maar ja suiker he, niet teveel achter elkaar doen wat zwaar werk is.


Gelukkig is je schuur bijna leeg!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Thx Hans maar ik volg je ook wat je gaat doen ,ik breek nog al snel iets af als ik niet tevreden ben ik leg mijn laat af en toe te hoog  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Gerard Wassink op januari 04, 2014, 18:05:23
Gelukkig is je schuur bijna leeg!

Gerard, 2 jaar geleden had ik Koi vijvers hier totaal 35M3 in de tuin, ik zal even foto plaatsen wat er eerst op die plek aanwezig was :D

leuke stroom vreter mijn ozon gebeuren, met rechts 2 filters :)


Pompje meer of minder :)





Citaat van: Opa-Bullcat op januari 04, 2014, 18:18:55
Citaat van: Gerard Wassink op januari 04, 2014, 18:05:23
Gelukkig is je schuur bijna leeg!

Gerard, 2 jaar geleden had ik Koi vijvers hier totaal 35M3 in de tuin, ik zal even foto plaatsen wat er eerst op die plek aanwezig was :D

leuke stroom vreter mijn ozon gebeuren, met rechts 2 filters :)

:D ;D 8)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

zo, en nu het vervolg op ....

de foto's zijn ook de beste niet, maar de accu van de cannon wil niet meer geloof ik :(









halfnul fotos 002

En hieronder mijn trots  ;D ;D, hij kruipt mooi al zeg ik het zelf.

halfnul fotos 003

sorry voor de slechte beleden van de video's. alle begin is moeilijk, we zullen de digicam maar eens opzoeken in het stof :)

Ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik begin er steeds meer plezier in te krijgen, ben daarom benieuwd wat die commissie morgen zegt over mijn 2de verdieping :)

Ondertussen weer een trein op de rails gezet.

en er een filmpje van gemaakt, is schokkerig sorry :)

halfnul fotos 051