GC Laser Auction House

Gestart door Janbouli, december 23, 2013, 01:20:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik denk dat ik maar meteen door ga met mijn volgende kit GC Laser veiling huis.

Verpakking en inhoud, de verpakking is erg kwetsbaar voor deze kit , zou eigenlijk in een doos moeten komen.





3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

15 pagina tellende handleiding , alleen tekst op de eerste pagina en erg summier , maar de tekeningen zijn erg duidelijk.


De kit bestaat uit vele kleine assemblages.












3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Voor fijnere dingen zoals railings word een soort papier gebruikt , erg dun maar zeer vast. Hier onder mijn vinger de zijkanten van de tribune van het veilinghuis.


En hier die zijkanten op hun plaats tegen de tribune, de instructies zeggen niets over het gebruiken van de basis onderplaat maar met zulke kleine onderdelen lijkt het mij makkelijker om de basis als een soort mal te gebruiken.


Ik ben met deze kit erg blij dat ik goed gereedschap zoals de metaal blokken en goede kwaliteit pincetten heb , dit is een erg priegelige kit, waarbij dat geen luxe is.


3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Pfff wat een werk weer
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

december 23, 2013, 09:05:48 #4 Last Edit: december 23, 2013, 09:07:28 by Maarten
Inderdaad, ben blij dat ik het simpel hou. Naar die metalen blokjes zit ik ook men enige jaloezie te kijken, lijkt me erg handig. Hoe groot zijn ze ongeveer?

Edit:
Laat maar, ik kan het ongeveer inschatten aan de hand van je snijmat. :-[  6x6 ongeveer.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Kun je toch schatten Maarten .
De vakjes op de mat zijn 1cm

Ton
Erare humanum est

Dat is een mooi kitje. Ikzelf ben ook aan een laser kit begonnen. De benadering die de meest fabrikanten gebruiken bevalt me wel.

Het is zeer prettig werken met laser kits.
Makkelijk en het past (bijna) altijd!
En....... met hout is het altijd goed, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Fijn pruts kitje Jan, zul je wel weer wat leuks van maken !!


Dank je mannen, het is idd het fijnere werk , net wanneer je denkt dat het niet nog kleiner kan komt het volgende onderdeeltje.  Maar ik kan niet zeggen dat het tot nu toe ( inclusief wat ik vandaag laat zien ) langdradig is , alles past goed en dat helpt als het allemaal met mijn klauwen gedaan moet worden.

Vandaag verder gegaan en moeiteloos mijn Model60 gehaald, het volgende onderdeel en het verven van wat ik gisteren gedaan had was meer dan 60 minuten.

De kit bevat veel hekwerk en om dit mooi te krijgen is dus het hekwerk niet allemaal als een stuk gelaserd maar moet je paal voor paal en plank voor plank ( bijna ) opbouwen.

Thank you Dave. I didn't have any problems doing Model60 today, the next part of the auction house plus painting what I made yesterday took me well over 60

Eerst de vellen met planken genummerd om het wat overzichtelijker te maken.


Korte en lange palen gelijmd , als je goed kijkt zie je markeringen waar je ze moet plaatsen zodat ze straks mooi in de basis passen.


De palen lijmen aan de planken terwijl de planken nog aan de vellen vast zitten.


Daarna los snijden en voila.


Deze hekken behoren bij een verdeler die middenin het veilinghuis komen, de volgende afbeeldingen zijn de bouw van die verdeler.






Laatste plaatje is van de verdeler op ongeveer 50 cm afstand om te tonen dat het van een beetje normale afstand allemaal A-okay uit ziet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Martin die blokken heeft een vriend voor me gemaakt , eigenlijk heel simpel , gewoon 4 stukken van een staaf ijzer gezaagd met uiteraard een goede zaagmachine en daarna nog wat de hoeken afgeschuurd om bramen en zo weg te nemen. De zaagmachine was op een metaalbedrijf , de blokken zijn perfect haaks aan alle kanten. Klein en zwaar dus makkelijk te gebruiken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Het word mooi jan maar wat een werk
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi,


Susan is ook bezig met dit pakketje, en inderdaad.... wat een werk. Maar als het goed is te zien op oNtraxs.


Groetjes, Wim.

Kei gaaf, Jan.
Hans, liefhebber On30 + H0