Robs Lay-out vorderingen

Gestart door robboxxx, december 18, 2013, 09:48:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan / Rob
hoe groot is dat malletje en hoe grof is dat profiel?
ik heb een freesmachine, misschien is het na te maken ;)
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hebben we het nog steeds over golfplaten? Goede golfplaten in N is inderdaad lastig, tijdje terug van alles bekeken en maar weinig goeds kunnen vinden.

Flatcable heb je in een grovere (ouderwetse) en een fijnere soort. Onderstaand Romneyloodsje heb ik bekleed met de fijnere variant. Gewoon kabel geript uit een kapotte pc. Nog niet op N-schaal maar het komt al een beetje in de buurt:


Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Nou, heel goed hoor Maarten!
Ziet er erg realistisch uit.
Knap bedacht en gedaan!
Hans, liefhebber On30 + H0

Helemaal niks mis mee Maarten , voor een Quonset hut is het ook wel de goede maat , maar volgens mij is het voor dakplaten idd net iets te grof.

Zal morgen een fotootje nemen van het malletje , stelt eigenlijk niets voor,  zou idd te frezen moeten zijn.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

He Rob.

Waarom doe je zo moeilijk over die golfplaten?
Koop gewoon wat lengte s messingdraad van verschillende dikte s en knip daar stukken van in de lengte van de platen die je wilt maken of iets langer.
Dit lijm je naast elkaar op een vlak stukje hout en laat alles goed drogen.
Dan knip je de vlakke platen iets ruimer op maat, leg deze platen op het malletje en met een oude balpen druk je zo de groeven er in.
Wat je ook nog kunt doen is van elk 2 mallen maken en deze op elkaar drukken met het plaatje er tussen.
Maak zo wat verschillende platen en de gene die je het mooiste vind passen, nou die maak je gewoon zoveel als je nodig hebt.
Ik heb zo mallen voor ho, s en o schaal platen!

Ren

Ehm.....Ik doe helemaal niet moeilijk over golfplaten. Ik snap heel goed hoe ik zoiets kan zelf maken, dat is het probleem niet. Ik zat inderdaad ook al aan multikabels of iets van ijzerdraadjes aan elkaar gelijmd of of zo. Dat ga ik in de toekomst ook z?ker doen, maar voor ik zoiets kan maken heb ik een model nodig om de grote/schaal/dikte te bepalen.

Dus voor ik lengtes messing draad ga kopen wil ik eerst weten welke dikte en zo. Vandaar mijn vraag.




Hallo Rob, ik weet niet of je hier iets aan hebt, deze link dus, maar daar staan bergen flatcable op met de maten, weet niet of ze losse stukjes verkopen :(

http://nl.mouser.com/Wire-Cable/Flat-Cables/_/N-5ggm?P=1yyyzif

Hallo Rob.

Sorry als ik wat verkeerd over kom, maar dat is niet de bedoeling.
Wat ik bedoeld uit te leggen is dat je ,door te experimenteren met verschillende dikte s draad, je kunt zien wat het mooiste staat.
Precies op schaal wil niet altijd het mooiste er uit zien.
Mijn HO platen zijn gemaakt met draad van 1.5 mm, te dik dus voor jou.
Zelf zou ik dan 1.0 of 1.2 mm proberen.

Ren?. 

Citaat van: robboxxx op januari 05, 2014, 21:40:09

Dus voor ik lengtes messing draad ga kopen wil ik eerst weten welke dikte en zo. Vandaar mijn vraag.

Zou lekker goedkoop anjerdraad gebruiken van de bloemist.

JohnT

Mijn eerste N laserkitje "under construction".

Er moet nog veel aan gebeuren; naden weg werken. Verf bij tippen enz.


Ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ziet er goed uit Rob , is die van Creative Laser Design?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Nee. Dit is Blairs depot van Blair line.

Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar dat zijn mooi golf platen mits ik het goed heb  ???

http://www.rustystumps.com/proddetail.asp?prod=D5325

Deze link had ik gezien op een site die man was hier ook mee bezig in N en wees naar deze site
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf