Robs Lay-out vorderingen

Gestart door robboxxx, december 18, 2013, 09:48:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misschien heb je hier wat aan; Rules of thumb. Standaard sheets zijn +/- 86 cm (iets minder dan 3 voet) x 200 of 210 cm. Gemiddeld hebben ze 11 golven. Doch heb je ook platen met maar 9 golven of zelfs 6. Op schaal N wordt dat dan 11 golfjes op iets meer dan 5 mm. Da's erg fijn werk.

Tegenwoordig wordt het voor zo ver ik weet niet meer in de States of Europa geproduceerd. Dominante productie landen zijn Inda en China.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik heb ze niet voor mij nodig wilde rob helpen zoeken naar dit probleem en ik wilde hier mee testen of dat hier mee ging
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik ben er nog niet uit.

Ik ben een klein diorama aan het bouwen. Ik heb ballast van Woodland gebruikt. Na hem gelijmd te hebben met scenic cement is de ballast iets donkerder geworden. Aangezien de ballast al een tikkeltje donkerder is dan ik eigenlijk wil is het n?g donkerder worden een probleem. Iemand een idee?

Dit is gisteren binnen gekomen.

Citaat van: robboxxx op januari 19, 2014, 14:45:41
Ik ben een klein diorama aan het bouwen. Ik heb ballast van Woodland gebruikt. Na hem gelijmd te hebben met scenic cement is de ballast iets donkerder geworden. Aangezien de ballast al een tikkeltje donkerder is dan ik eigenlijk wil is het n?g donkerder worden een probleem. Iemand een idee?

Sterk verdunde verf er over? Een z.g wash.

JohnT



Werkt niet want de wash gaat in de diepere delen zitten om zo "schaduwen/diepte" te cre?ren. Zou je dit met een lichtere kleur doen zou het zeer vreemd uitzien.


Ja, dat was ook de gedachte, maar ik schat dat het uiteindelijk om een meter of 20 gaat........ en doe dat maar eens zonder de bielzen te raken.

Ik heb wat touch-ups aan de ballast gedaan en ditmaal verdunde houtlijm gebruikt. Dat werkt beter want die plekken zijn een stuk lichter. Ik denk dus dat het aan de scenic cement ligt. Ik moet toegeven dat ik die fles al heel wat jaren heb. Waarschijnlijk bedorven of zo.

Het verschil in rijgeluid tussen scenic cement en houtlijm is enorm. Ik heb een stukje met verdunde houtlijm in mijn baan zitten je weet niet wat je hoort aan lawaai vergeleken met de rest van de baan welke met scenic cement is gedaan.

JohnT

Dus het houtlijm deel maakt meer herrie? Misschien dat ik eens boekbinderslijnm ga proberen.

Lijm van Anita Decor, blijft echt flexibel.

Yep. Dat is dus gewone boekbinderslijm. Alleen een stuk duurder. Je kunt 'm bij Pipo's krijgen. Of bij een drukkerij.