LOW WATER CREEK (0n30)

Gestart door Narrowon, december 06, 2013, 11:04:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo Gerard en John,

Bedankt voor de tips en de info. tot zover. Nog werk genoeg voor de boeg. Maar wie wat wil moet er wat voorover hebben.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30


Hallo allemaal,

Hier weer wat vordering aan de Lowwater Creek baan. Het gaat allemaal niet zo erg snel omdat ik nog steeds om mijn rug moet denken: eind december helaas door m?n rug gegaan en ik voel het nog altijd. Verder heb ik nog verschillende andere interesses, dus moet ik m?n tijd een beetje verdelen.

Twee van de drie modules zitten nu definitief aan elkaar vast en de bergen zijn met gips bedekt.
Aan de rechterkant van de baan ? het hogere gedeelte- daar heb ik aan het andere eind van de tunnel (aan de buitenkant van de baan dus) een soort schaduw stationnetje gemaakt: een uitloopje waar de V-dump cars, hangende achter de Porter, opnieuw geladen kunnen worden.
( 1e foto.) Ik moet daar nog iets zien te fabriceren zodat het donker in de tunnel blijft wanneer het treinstelletje erin rijdt: de tunnelberg daar is maar 20 cm diep en komt aan de andere kant buiten de baan weer in het licht. Maar ik heb al idee?n erover hoe ik dat ga doen?

Bij de linker module was eerder het lage gedeelte ook demontabel, maar dat is nu definitief aan die module vastgemaakt, zodat die twee een geheel zijn gaan vormen. (foto 2)

Onder de rechter module is het schaduw station te zien, waar ik een aftakking naar links heb gemaakt die onder het hogere, rechter baan deel doorloopt en een aansluiting vormt voor een eventuele uitbreiding van de baan. (foto 3)

Aan de linker module en de derde module die daar aan de voorkant tegenaan moet komen, wordt nu gewerkt aan de verlenging van de baan in verband met het corrigeren van de boogstraal die ruimer gemaakt wordt (straal 65 cm). (foto?s 4,5,6)
Tot zover voor nu. De volgende keer hoop ik de bergen in hun kleuren te tonen.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

De rest van e foto's want in een keer was het te groot, gaf die aan.

Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Dat ziet er heel goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Mooie baan zo, ben benieuwd naar het eind resultaat, let wel op je rug uiteraard.

Sterkte met je rug Poul.
Moet je alles afbreken, of kun je het een en ander laten staan (qua ruimte bedoel ik)?
Ziet er zeer imposant uit zo.
Hans, liefhebber On30 + H0

februari 09, 2014, 13:34:16 #23 Last Edit: februari 09, 2014, 13:35:56 by Narrowon
Bedankt mannen. Hans, de modules 1 en twee die nu aan elkaar vast zitten heb ik in zijn geheel naar rechts van de zijwand moeten afschuiven om ruimte te krijgen voor het maken van de baanverlenging.
De derde module, die aan de voorkant er aan vast komt, is nog los en ligt momenteel beneden in de schuur voor aanpassing van de boog (laatst twee foto's).

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Duidelijk, bedankt!
Hans, liefhebber On30 + H0

Even een paar plaatjes van de bergen in kleur. Ze moeten hier en daar nog wat bijgewerkt worden en alles is nog zonder begroeiing en achtergrond.
Maar ja, weer een stapje verder. :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Je krijgt al een goed beeld hoe het gaat worden Poul.
De kleuren zijn ook goed gekozen zo.
Top.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er goed uit Poul, misschien nog een wash met wat zwart om de schaduwen wat te benadrukken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja ziet er al beter uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi poul,

Goeie vooruitgang.
Rijden je treinen al ?
groeten John LC

www.lostcreek.nl