good day

Gestart door robbert, december 04, 2013, 17:41:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik ben Robbert, ben 19 jaar en woon in Zeist.
Ik heb het erg druk met m'n studie dus ik heb niet altijd tijd om aan m'n hobby te kunnen werken,
daarom gaat het jammer genoeg langzaam met de bouw van m'n baantjes.

Jaren geleden ben ik aangestoken met het treinen virus door mijn vader.
In eerste instantie was ik begonnen met Engels in schaal 0. Wij zijn altijd op de jaarlijkse spoor nul groep bijeenkomst en daar heb ik John Vogelaar leren kennen en toen ben ik al vrij snel overgegaan op Amerikaans ook heeft hij me naar dit forum verwezen waar ik hem erg dankbaar voor ben.  :D

Ik ben m'n kamer aan het her inrichten zodat er meer ruimte is voor een 0n30 baantje.
Ik weet nog niet precies wat voor plan ik ga maken maar ik wil er wel een mijn, continuous loop en een fiddle yard op hebben hiervoor zal ik een HO schuifbrug van Brawa gebruiken die ik van m'n vader heb gekregen. Het wordt een klein baantje waar ik alleen met porters op zal rijden dus dat zal niet echt een probleem worden.

Ook ben ik bezig met een N baantje voor in m'n vensterbank. De locatie is aan de rand van een industrie stadje met net buiten de stad een mijn rond 1940-50 (maar dat neem ik niet zo nauw.
Er komt een draaischijf met engine facility, yard en een aantal industrie?n op. Ik ben altijd erg gefascineerd geweest met het street running wat veel in Amerika gebeurt dus dat zal ook op het baantje te vinden zijn.

Ik zal zo even een paar foto's van het ontwerp hier plaatsen.

groet Robbert  :)


Hoi Robert welkom op het forum hier en veel plezier hier en je foto's zien we graag daar zijn we gek op hier .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hartelijk welkom Robert op dit Forum.
Zo te zien heb je plannen genoeg.
Dat moet ook.
Zoals Ger al zei, foto's zijn erg belangrijk hier op dit Forum.
Hans, liefhebber On30 + H0

Hey Robbert,

Welkom hier!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

hier de foto's van m'n baantjes

de eerste is van de N baan, het langwerpige deel komt in de vensterbank en het brede deel komt over m'n bed te staan en kan er makkelijk vanaf worden gehaald.

De tweede foto is van m'n 0n30 baantje, ik heb nu alleen nog plek voor de baan maar ben er nog niet aan begonnen.
deze gaat uit 3 modules bestaan zodat ik hem ook kan meenemen naar beurzen.

Welkom Robbert grootse plannen.

Opmerking, als de procenten helling percentages zijn dan zijn die best pittig. Normaal is maximaal 3%.

JohnT

Hi Robert.

Welkom op het forum, leuk je hier tegen te komen.

Gr John LV
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Welkom Robbert!
Veel plezier hier op het forum...
Jeroen

Welkom Robbert.
Van een  0n30 verslaafde.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: JohnT op december 04, 2013, 19:27:36
Welkom Robbert grootse plannen.

Opmerking, als de procenten helling percentages zijn dan zijn die best pittig. Normaal is maximaal 3%.

JohnT

Ik weet dat dit best stijl is maar nog lang niet zo steil als de steilste in Amerika(zonder cable of tandrad) de Cass scenic railroad in Verginia, op voormalig logging route) met 11% en de Norfolk Southern had tot 2001 een Mainline met 4,7%. verder rij ik zelf met treinen met maar 2-3 ore wagentjes en ik heb al getest dat dit werkt zonder slippen.

Welkom, leuk dat er weer wat verjonging plaatsvind, voelde me al eenzaam met al die oudgedienden  ;) ;D

Groet,
Paul

Ook een welkom van mij

Robbert

Voordat je verder gaat met je layout foto's te laten zien en zo , kun je beter dan een draadje maken in https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php/board,15.0.html, heb je meteen een eigen Mijn Layout draadje.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Robbert, welkom!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Robbert,

Welkom hier, en dat we maar mooie dingen mogen zien van je ;) Succes! :)