Rails peco 100

Gestart door Frankc, november 16, 2013, 01:14:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik wil de baan southern pacific los Angeles division bouwen uit 1999 is 12 x 19 feet is
5,80 lang x 3,66 breed. Het wordt een clubbaan bij dth Harderwijk.
Wij hebben veel a-gleis van piko voor onze nl baan, maar ik heb begrepen dat europeesche wissels niet passen op een us baan, maar kan ik peco code 100 wissels, 25 stuks, aanschaffen en combineren met  a-gleis van piko?
Peco wissels code 100 kosten in Engeland 9 pond per stuk, code 83 15 pond per stuk, bij code 100 kan ik de rails van piko gebruiken, het scheelt ons totaal 500 euro, dat is best veel voor een arme club
Graag jullie reactie
Frank cornelisse



thuis NL baan digitaal
Lid van DTH (digitale treinenclub harderwijk)
bouwen aan NL baan Hoorn Medemblik en beginnen met Amerikaanse baan

De belangrijkste reden om geen rails van Europese fabrikanten te gebruiken is de bielsafstand.deze komt niet overeen met de US bielsafstand dus kun je in principe de rails ook niet gebruiken van Piko. Maar het staat je natuurlijk vrij om hier zelf een keuze in te maken.

JohnT

Ik dacht dat het grootste probleem ontstaat bij wissels, de piko wissels kan ik niet gebruiken, maar de peco code 100 wissels wel?
Graag jullie reactie
Mvg
Frank cornelisse
thuis NL baan digitaal
Lid van DTH (digitale treinenclub harderwijk)
bouwen aan NL baan Hoorn Medemblik en beginnen met Amerikaanse baan

Voor 'n club zou het best leuk zijn om alle rails te spijkeren en de wissels zelf te maken.
Dat is een mooie activiteit!
En...... zelf maken is altijd leuker en leerzamer, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Dat is de vraag niet. C:-)
Ik kan je helaas niet helpen , geen verstand van.

Ton
Erare humanum est

Frank
je schrijft dat je piko wissels niet kan gebruiken?
maar waarom niet? ???
zoals JohnT aangeeft , liggen de bielzen in de USA dichter bij elkaar , maar als je toch de piko rails wilt gebruiken en de biels afstand niet belangrijk vind dan maken de soort wissels toch ook niet uit (lijkt mij ;D)

als het geld er niet is zal je moeten werken met wat je hebt, denk ik.
en als je rails aardig vervuilt en zo valt het toch minder op , kijk maar naar meerdere banen daar zie je gewone H0 rails voor een 0n30 baan wat vaak niet op valt 8)
just my 2 cents
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Kijk eens, Peco code 100 dat ligt op mijn modelbaan Cornfield Yard:



Hier is alleen het stukje achter code 83 Rocoline:





Niks mis mee toch? ;)


John, en er staat toch echt ook:

Citaat..maar kan ik peco code 100 wissels, 25 stuks, aanschaffen en combineren met  a-gleis van piko?

:)

ik denk dat het budget hier bepalend is voor wat je wilt  ::)
als je erg schaal getrouw wilt bouwen kan dat meer geld kosten, lijkt me gewoon een afweging maken.
gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=1&vw_name=download&vw_id=3125

Dit is een pdf over PIKO A-gleiss.
Wat ik eruit begrijp is dat A-gleiss lager is dan de andere europeese merken.
Maar daar hebben ze verloopschoentjes voor.

Ton
Erare humanum est

Ik een stoomlok van bachmann de 2-8-0 geprobeerd op mijn piko wissels,de lok ontspoort, 4 Assers zoals de 7a rijden wel goed, mijnvraag is kan ik peco medium radius code 100 wissels combineren met de piko a rails
Mvg
Frank
thuis NL baan digitaal
Lid van DTH (digitale treinenclub harderwijk)
bouwen aan NL baan Hoorn Medemblik en beginnen met Amerikaanse baan

Hoi,


Als ik dat PDF-je zo eens doorblader (duits lezen is niet mijn sterkste punt) dan begrijp ik dat de piko rails gewoon 2,5 mm hoog zijn dus code 100.
Qua hoogte zou ik dus niet weten waarom ze niet te combineren zijn.
Misschien dat de biezen totaal anders zijn maar wellicht is dat dan wel te camoufleren met ballast.


Groetjes, Wim.

Hi Frank.

Wat is de radius van de wissels.
Wellicht is de boogstraal in de wissels te klein om door heen te rijden.
Vast wel iemand die weet welke wissel je nodig hebt qua graden/radius.

Gr John LC

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Medium is vrij normaal, zou het meeste door moeten willen. Vaak maken mensen een S, dus na de aftakking een tegengestelde bocht om weer recht te komen. Daar ontstaan vaak de problemen.