DCC decoder verwijderen.

Gestart door Max Roodveldt, oktober 25, 2013, 13:17:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Cor

Dit is 'n Baker koppeling:



Ook alweer 'n oudje maar waarschijnlijk beter geschikt voor m'n project dan de Kadee #148's waarmee ik nu aan 't stoeien ben.
Want die willen niet zo denderend koppelen op gebogen spoor en 't ontkoppelen houdt ook niet over.

@JohnT

Zo is 't maar net...  :)

Ik zag trouwens hier (http://www.deltang.co.uk/) 'n pracht van 'n oplossing.


Citaat van: Max Roodveldt op november 01, 2013, 00:13:47
Dat heeft niets met stil staan te maken. De Timesaver is 45 jaar geleden ontwikkeld en dat is 40 jaar geleden gestopt met 't overlijden van de maker. Het is toch logisch om dan daar te beginnen. Als later blijkt dat het met DCC veel beter gaat is 't vroeg genoeg.

In jou ogen logisch Max ;) Tis niet anders dan progressie maken in de hobby.... als ik was blijven hangen in het analoog denken was ik niet zover gekomen als nu, en zeker niet met de fun die erbij hoort. Geluid is gewoon hartstikke leuk en voegt een extra dimensie toe aan onze leuke hobby. Jou Timesaver zou met digitaal en geluid misschien wel 100 keer leuker zijn als dat die nu is  :)

Natuurlijk moet er niks, alleen is het zo jammer dat veel mensen die nieuwe kansen niet grijpen. Angst voor het onbekende?

Citaat van: Max Roodveldt op oktober 31, 2013, 23:41:32
Zodra ik een DCC systeem vind dat ik hiermee



(links-stop-rechts) kan bedienen ben ik misschien ge?nteresseerd.  :)

Zie het schakelaartje linksboven.......:



John, nergens staat dat ik zijn analoge keuze niet respecteer... ik probeer hem alleen te overtuigen dat digitaal net zo eenvoudig is als analoog. Niet meer en niet minder. Bij de meeste herinstappers is het nou eenmaal zo dat er een niet-gerechtvaardigde weerstand is tegen digtaal.

Maar goed, ieder zijn ding ;)

'n Beetje bang misschien.
Onbekend maakt onbemind!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het gaat niet perse om jou bericht Ronald, maar Max heeft nu al een aantal keren aangegeven dat hij niet digitaal wil. Hij heeft ook aangegeven dat hij het voor zijn situatie niet nodig heeft. Hij weet inmiddels ook wat hij mist. Laten wij zijn beslissing respecteren.

JohnT

De enige reden om een 'echte' Timesaver te willen bouwen is omdat me hier: www.fszwever.nl een aantal zaken niet duidelijk zijn - niet meer en niet minder.

En omdat programmeren nu eenmaal niet gaat als je het probleem niet goed begrijpt komt er een 'echte' om dat uit te zoeken.



In navolging van deze:



Cheers,

Max

Desondanks een mooi thema, Max :) Ga je hem ook aankleden?

november 01, 2013, 20:31:45 #23 Last Edit: november 01, 2013, 20:34:32 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op november 01, 2013, 19:51:16
Het gaat niet perse om jou bericht Ronald, maar Max heeft nu al een aantal keren aangegeven dat hij niet digitaal wil. Hij heeft ook aangegeven dat hij het voor zijn situatie niet nodig heeft. Hij weet inmiddels ook wat hij mist. Laten wij zijn beslissing respecteren.

JohnT

Here here!

Het is het zelfde als dat iemand in mijn radiohobby een oude zender tot in de puntjes nabouwd.
Respect!!!

Ton
Erare humanum est

Ben zeer benieuwd hoe het verder gaat Max
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: usronald op november 01, 2013, 20:26:14
Desondanks een mooi thema, Max :) Ga je hem ook aankleden?

Als het niet in de weg zit met het met de hand bedienen van de wissels en het met de hand ontkoppelen - wie weet...  8)

Max