Atlas/Peco

Gestart door robboxxx, september 16, 2013, 18:40:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo
Ik ben me aan het ori?nteren in N spoor. En vraag me af wat de betere spoor keuze is: Atlas code 55 of Peco code 55. Het ziet er naar uit dat Atlas iets goedkoper is en meer keuze in wissels e.d. heeft. Ook lijkt het spoor meer Amerikaans. Toch zie ik hier en op andere plaatsen hoofdzakelijk Peco.

Of ben ik abuis?


Hoi ik gebruik peco code 55 omdat ik daar heel veel al van had toen ik over ging op Amerikaans dus daarom ben ik bij peco gebleven .
Maar als je inderdaad meer naar het voorbeeld van Amerikaans wil zou ik inderdaad voor atlas gaan .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Atlas is veel mooier en heeft idd meer keuze in wissels, de prijs is wel beter maar dat ligt ook veel aan de douane geluk of niet factor.

Min punt van Atlas op dit moment is dat het niet heel goed verkrijgbaar is, daar komt volgens hun shipping lists wel vrij snel nu verbetering in.

Heb je al veel rijdend materiaal dan moet je ook rekening houden met lage flanges. Zogenaamde Pizza cutters hobbelen over de railspikes , is eenvoudig op te lossen maar kost je wel veel wielen.

Ik persoonlijk vind de voordelen ver boven de nadelen stijgen, rijd al 5 jaar met Atlas c55
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

@Janbouli:  ik al zei ben ik me aan het ori?nteren dus ik heb nog helemaal niets wat materieel betreft. Ik ga overigens voor de DCC versies. Dat zijn meestal de recentere modellen en zo hoop ik het pizza cutter effect te vermijden. Ik koop de rail in Duitsland dus de douane perikelen gaan aan mij voorbij.

@Ger: Bedankt voor je antwoord en de compliminte oet Mestreech.

Rob

Citaat van: robboxxx op september 17, 2013, 07:58:32
@Janbouli:  ik al zei ben ik me aan het ori?nteren dus ik heb nog helemaal niets wat materieel betreft. Ik ga overigens voor de DCC versies. Dat zijn meestal de recentere modellen en zo hoop ik het pizza cutter effect te vermijden. Ik koop de rail in Duitsland dus de douane perikelen gaan aan mij voorbij.

@Ger: Bedankt voor je antwoord en de compliminte oet Mestreech.

Rob

Rob je kunt altijd komen kijken naar de rails van mij van hoe en wat als je nog je bedenken hebt  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: robboxxx op september 17, 2013, 07:58:32
Ik koop de rail in Duitsland dus de douane perikelen gaan aan mij voorbij.



Rob

Maar dan is het ook niet goedkoop.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

@Janbouli: Och.... 12,50 voor een nr7 wissel vind ik niet verkeerd.
@Ger: Zo snel ik eruit ben wat ik wil en zo kom ik z?ker een keer kijken.

Rob

Nog een vraag over Atlas: overal waar ik kijk zie ik #5 en #7 wissels in code 55. Betekent dat dat Atlas geen #6 maakt?

Heb je in de tussentijd al eens bij Atlas op de site gekeken?:

- http://download.atlasrr.com/TrackCat2010/18-46%20N%20Track.pdf

Citaat van: robboxxx op oktober 02, 2013, 15:39:37
Nog een vraag over Atlas: overal waar ik kijk zie ik #5 en #7 wissels in code 55. Betekent dat dat Atlas geen #6 maakt?

Nee 5, 7 en 10 en ronde wissels
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Oke, w?l vreemd als je na gaat dat bij onze H0 vrienden de #6 zo'n beetje de meest gangbare is.

Beetje vreemd dat die HO's de keuze niet hebben, maargezien onze kleine schaal eigenlijk niet zo gek, #7 ziet er net weer beter uit dan 6 en een #5 voor de echt kleine plekken. Ik heb maar een enkele 5 op mijn baan waar mogelijk 10 en anders 7.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N