Bachmann H0 3t climax

Gestart door DJdutch, september 16, 2013, 17:00:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik zie zoveel problemen met de bachmann locomotieven voorbij komen, en heb ze zelf ook aan de lijve ondervonden bij mijn 80 ton shay.
Ben dan toch benieuwd hoe het met de tandwielen van de 3 truck climax is, heb al een paar topics gevonden waar ze inderdaad ook gebroken zijn en NWSL heeft alleen maar tandwielen voor de 2 truck climax.

hoor graag jullie ervaringen
DJ

Zijn ze daadwerkelijk gebroken dan bij jou exemplaar? Als het model netjes en rustig loopt is er m.i. geen enkele reden om ze te vervangen. Heb 3 shays in 0N30 en van die 3 lopen er 2 prima met de originele tandwielen......

Je schrijft problemen, schokt of haakt de loc tijdens het rijden?

Hallo Ronald,

Bij mijn shay waren ze en gekraakt waardoor ze doordraaide op de as en 1 was gewoon compleet verdwenen daar zitten nu NWSL tandwielen op.
Er zit nu een ESU decoder in maar digitaal rijd hij niet goed op de 1 of andere manier geeft hij nog een schok na als je de loc tot stilstand brengt en hij maakt ook veel meer lawaai dan dat ik hem op een analoge trafo laat rijden.

En ik wil heel graag een 3 truck climax maar na alle problemen en onkosten aan de shay (die dus nog niet goed rijd) ben ik nog al huiverig dus vroeg ik me af of deze ook hetzelfde probleem hebben.
DJ

De schok na bij ESU V3.5 en V4 komt door de instellingen. Wat je kunt doen is de "K-slow" en "I-slow" onder motorinstellingen geheel op 0 te zetten. Meestal (en mijn en anderen hun ervaring) is dat de sprong dan weg is. Probeer maar eens.

Op analoog kan het ook een instelling zijn. Ik ben niet zo'n voorstander om een digitale loc op analoog te laten rijden. Als je dat wilt hoef je er in principe ook geen decoder in te zetten ;)

Instellen van vooral de nieuwste V4 Esu lokpilots is best lastig, het gaat met de Esu programmer echter prima. Als je hulp nodig hebt mag je altijd bij mij aankloppen :)


Instellingen in de decoder. Deze 2 zijn onderdeel van het deel van de motor instellingen.

haha nee daar ben ik ook geen voorstander van, maar ik heb nog geen baan en ik heb alleen maar een oude loc mouse van roco en heb geen idee hoe ik daar de instellingen mee kan veranderen.
En toen ik aan het testen was kwam ik er achter dat ie het wel redelijk deed met de een gewone trafo, maar als ik een baan heb wil ik wel meerdere locomotieven onafhankelijk van elkaar kunnen laten rijden.
Is het eigenlijk wel mogelijk om de CV's te veranderen met een oude loco loc mouse ?
DJ

Ligt er aan wat je verstaat onder "oude lokmaus... als het de eerste is (die rode met dat gele er op; nee. Als het de LM2 is (die hele rode); ja. Alleen moet je dan voor de hogere cv's een trucje doen die is beschreven in de handleiding van die muis. Dat komt omdat de LM2 maar tot 99 gaat en dus geen hogere cv's direct kan benaderen.
Echter voor de instellingen die ik genoemd heb is dat niet nodig, die zijn vastgelegd in de cv's 53 54 55 en 56. De waardes voor de eerste 3 gaan tot 80 en de 4e tot 64. Die kun je dus wel instellen met de LM2.

Maar misschien beter om het met de lokprogrammer te doen, gaat veel sneller en gemakkelijker.

Ja moet je die wel hebben ;) ik zie ook wel eens mensen die het heel simpel met de laptop en een programma doen dat zou echt ideaal zijn maar voor mij is het allemaal nog een beetje hogere wiskunde  :o  ik heb idd een hele rode dus ga me daar ook even in verdiepen.
DJ

Citaat van: DJdutch op september 17, 2013, 10:50:28
Ja moet je die wel hebben ;) ik zie ook wel eens mensen die het heel simpel met de laptop en een programma doen dat zou echt ideaal zijn maar voor mij is het allemaal nog een beetje hogere wiskunde  :o  ik heb idd een hele rode dus ga me daar ook even in verdiepen.

JMRI heet dat programma. Werkt zeer makkelijk , je hebt wel een interface nodig om je systeem aan de PC te koppelen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

waar kan ik een interface vinden voor de die samen gaat met het systeem van roco met de LM2
DJ

Citaat van: usronald op september 17, 2013, 09:32:30
Instellingen in de decoder. Deze 2 zijn onderdeel van het deel van de motor instellingen.

Zover had ik het wel begrepen maar waar staan die afkortingen voor? Ik ken alleen cv's?

JohnT

afkorting LM2 staat voor lokmaus 2 als je dit bedoeld.

groet,
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Yep, dacht dat dat wel duidelijk was; LokMaus ;)

Citaat van: DJdutch op september 17, 2013, 16:23:47
waar kan ik een interface vinden voor de die samen gaat met het systeem van roco met de LM2

BNLS en Rosoft hebben samen ooit een aantal acties gehad. Bij de tweede kun je die nog gewoon bestellen:

- http://www.rosoft.info/s88XPressNetLI.html

Wim Ros heeft ook alle bijbehorende bezetmeldprinten e.d.

na wat tips her en der toch maar zelf aan het stoeien gegaan met me oude LM2 en de CV's van de ESU lokpilot 4.0.
Even van bijde een NL pdfje gedownload, en na lang lezen heb ik CV 56 voor de verandering eens op 0 gezet en geprogrammeerd met als resultaat dat de lok niet meer schokt een stuk stiller is ( de motor gromde en jankte heel erg) geen idee wat de rede hiervan was maar dit hielp iemand nog tips om een shay van bachmann wat meer te finetunen of kan dat helemaal niet meer als ik CV 56 op 0 gezet heb ?
DJ