C2 Class 0-8-0 Narrow gauge steam locomotive

Gestart door dutchbuilder, september 13, 2013, 22:20:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


word een leuk lokje zo.
het enige wat mij lijkt dat er nog anders kan zijn grotere contra gewichten op de wielen, die chinees heeft de halve wielen bedekt.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik kan het op je laatste foto niet helemaal goed zien, maar op de foto in post #1 zit er een wieldiameter tussen de bovenkant van de wielen en de onderkant van de ketel. Vandaar (denk ik) dat de cabine ook zo hoog boven de ketel lijkt uit te steken.

HTH,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: moonlicht op september 28, 2013, 20:21:18
word een leuk lokje zo.
het enige wat mij lijkt dat er nog anders kan zijn grotere contra gewichten op de wielen, die chinees heeft de halve wielen bedekt.
Cor

Ja, klopt , ze zijn ook wat groter en opener.
De donor die ik gebruik kwam het dichtst in de buurt.
Heb ik ook al eerder getikt dat de lok er op moet lijken, maar niet noodzakelijk een exacte copie hoeft te zijn.

Ton
Erare humanum est

grotere gewichten is toch snel op te lossen door op de wielen een stukje halfrond plastic te lijmen?
of misschien tussen een paar spaken vol gieten met houtlijm?
voor mijn gevoel zijn die wielen toch wel beeld bepalend.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ja kan , maar dan moet ik het hele loopwerk uit elkaar halen ......en daar heb ik ff geen zin in.

Ton
Erare humanum est

september 29, 2013, 01:35:46 #36 Last Edit: augustus 22, 2018, 09:51:50 by dutchbuilder
Ik kan niet verder met de lok dus maar wat aan de tender gedaan.
Ik ben van het bestaande H0 tender chassis uitgegaan.
Dus hij klopt niet helemaal met de originele C2 tender.
De wielen zijn ook anders , twee draaistellen i.p.v. drie wielen.
Nou dat is dan jammer!
De tender is een stuk smaller dan de cab maar als ik zo naar de foto's kijk dan klopt dat wel.
De overkapping aan de voorkant was een, laten we het netjes zeggen, een uitdaging.
Uiteindelijk na een uurtje klooien toch gelukt.

Ton
Erare humanum est

september 29, 2013, 12:49:49 #37 Last Edit: augustus 22, 2018, 09:52:52 by dutchbuilder
De superstructure van het tendertje zit in elkaar.
Ik had nog een hek over van een andere lok.
Ietsje moeten aanpassen, maar paste al aardig.
Tijd voor de zoutpot!

Ton
Erare humanum est

september 29, 2013, 14:24:52 #38 Last Edit: augustus 22, 2018, 09:53:43 by dutchbuilder
De eerste twee lagen.
Smerig he?

Ton
Erare humanum est

Wat een heelijk vies ding!  8) ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

september 29, 2013, 14:52:58 #40 Last Edit: september 29, 2013, 14:54:54 by dutchbuilder
Ja, goor he?
En het is helemaal niet moeilijk.
Je verft of spuit het oppervlak met een matte enamal roest/bruin en laat dat drogen...haardroger.
Dan maak je het oppervlak nat met een plantenspuit en strooi je er zout op.
Dat ook weer een haardroog-behandeling geven.
Voorzichtig afspuiten met, in dit geval, zwart.
Ook weer laten drogen en dan afspoelen met lauw water.
Ik doe over het geheel een wash van rust brown acryl en nog wat andere vieze kleurtjes om de hardheid van de kleuren wat te dimmen.
Als alles naar mijn zin is dan spuit ik het eindresultaat met een matte clearcoat.

Ton
Erare humanum est

Ben heel benieuwd naar je eind-resultaat. Het contrast is nu nog erg groot, tussen het zwart en de roestplekken... Vermindert dat nog veel met deze methode?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

september 29, 2013, 15:07:08 #42 Last Edit: augustus 22, 2018, 09:55:27 by dutchbuilder
Jazeker.....en dit is nog maar de eerste wash.

Ton
Erare humanum est

Kijk, da's al een stukje beter!  :P
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

september 29, 2013, 15:43:39 #44 Last Edit: augustus 22, 2018, 09:55:56 by dutchbuilder
Het wit was nog een beetje te hard op de eerste foto.
Ik vind hem smerig genoeg nu!

Ton
Erare humanum est