Het niet kunnen programmeren van een decoder

Gestart door dutchbuilder, juni 01, 2012, 12:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ja dankje Wil ,maar die heb ik allemaal.
Ik heb het lek nog steeds niet boven.
Lees de rest van dit topic maar, dan word het duidelijk wat het probleem is.
Ton
Erare humanum est

Zou het hier aan kunnen liggen
Locking and Unlocking CVs

cv15 en cv16 moeten dezelfde waarde hebben zo niet is de decoder niet te benaderen.

Wil

Wil, dat is voor de BlueLine locs zo.... de Tsunamis werken op een andere manier.

CitaatWil, dat is voor de BlueLine locs zo.... de Tsunamis werken op een andere manier.

Kan zijn maar dit komt rechtstreeks uit de tsunami manual

Oke, ik geloof je hoor ;)

Heb het hele verhaal nog eens doorgelezen. Aangezien er met Lenz wordt geprogrammeerd is er al eens een weerstand gezet in een van de draden naar dat spoor? De error02 wijst op een kortsluitbeveliging van de decoder die dan in werking treed.

Dit lijkt me wel het juiste onderwerp om dit in te zetten....
Ik heb, om te proberen een MRC 1731 16 bit H0 Universal Steam decoder gekocht.
Deze zijn een stuk goedkoper dan Soundtraxx decoders.

Programmeren op het spoor gaat dus niet met dit ding, is lastig.
Programmeren op de programmeer rail valt ook niet mee.
Even ter herinnering, ik gebruik een Lenz.
Als ik een CV wil aanpassen gaat het uitlezen prima.
Zodra ik een CV aanpas en dan enter geef dan krijg ik weer die 02 error.....
Dat is goed shit zou je denken maar als ik uit de error mode ga en de cv weer opnieuw uitlees dan heeft de Lenz de CV toch aangepast.....
Vreemd!!!
Iemand meer ervaring met MRC?

Ton
Erare humanum est

Heb je toevallig nog een programming track booster liggen?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

By the way: heb je de suggestie van Ronald in post #35 ook gezien?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja..... helaas wel..... ze zitten ook in de Athearn MP15. Waardeloze shit is het. Het geluid en de kwaliteit ervan is sowieso helemaal niks, en programmeren idem dito.

@Gerard; ik was al aan het zoeken, weet de waarde niet meer. 47k dacht is. Staat ergens in de handleiding van de LH100 volgens mij. Is een probleem waarbij de kortsluitbeveiliging aangesproken wordt voordat de centrale tot uitlezen of programmeren komt. En dat het soms wel lukt ondanks de foutmelding is een gegeven waar je verder niks mee kunt.

Ik heb het zelf niet maar een prog booster is wel een goede optie momenteel, zeker met de vele geluidsdecoders die dit gedrag graag vertonen.

Citaat van: usronald op december 17, 2014, 13:22:56
Ja..... helaas wel..... ze zitten ook in de Athearn MP15. Waardeloze shit is het. Het geluid en de kwaliteit ervan is sowieso helemaal niks, en programmeren idem dito.

Ik begrijp dat jouw antwoord is op Ton's vraag:

Citaat van: dutchbuilder op december 17, 2014, 12:55:45
Iemand meer ervaring met MRC?

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: usronald op december 17, 2014, 13:25:35
Ik heb het zelf niet maar een prog booster is wel een goede optie momenteel, zeker met de vele geluidsdecoders die dit gedrag graag vertonen.

Precies, ik ben ook erg blij met dat ding. Nooit een probleem met uitlezen / programmeren...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op december 17, 2014, 13:09:18
By the way: heb je de suggestie van Ronald in post #35 ook gezien?

Ja , dat zelfde tikte jij in bericht #1
En ik gaf daar antwoord op in #2

Ik vermoed dat de decoder geen bevestiging geeft na dat ik de waarde in de CV heb gezet.

Ton
Erare humanum est

Ton, er wordt gewoon algeheel niet lovend over deze dingen gesproken... niet voor niets is Athearn gestopt met deze decoders nadat het klachten regende. Ze zijn toen overgestapt op Soundtraxx wat een uitstekende keuze gebleken is.

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt maar je zult niet onder de indruk zijn. Dan laat de rest maar duurder zijn, persoonlijk kies ik liever de kwaliteit van ESU of Soundtraxx.

Citaat van: dutchbuilder op december 17, 2014, 13:36:20
Citaat van: Gerard Wassink op december 17, 2014, 13:09:18
By the way: heb je de suggestie van Ronald in post #35 ook gezien?

Ja , dat zelfde tikte jij in bericht #1
En ik gaf daar antwoord op in #2

Ik vermoed dat de decoder geen bevestiging geeft na dat ik de waarde in de CV heb gezet.

Ja, we gaan toch zeker niet een heel draadje opnieuw lezen...  ;) :D
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop