PP Trucking

Gestart door CSX 6400, augustus 02, 2013, 16:19:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daar is ie dan, helaas hield de batterij van de camera er mee op. Deze foto is dus het enige wat ik kan tonen.



Persoonlijk vind ik hem (behoorlijk) minder goed gelukt dan de Starch truck, maar hij mag er best wezen. Mijn bezwaren zijn vooral op het afwerkingsniveau (lelijk geschilderd) maar daar merk je niet zo veel van als hij op de baan staat. Oefening baart kunst zeggen ze dan.

Afijn. Deze is dus wat minder goed gelukt, maar we gaan door! Ik ga maar weer eens op zoek naar trucks die mijn aandacht trekken. Als iemand een idee heeft, wees vooral vrij deze hier te posten.

Groet,
Paul


Ja die wielen zijn bagger!!!  Jammer.
Probeer eens een "draaibankje " te maken waarop je de wielen langzaam kan laten draaien.
Dan hoef je alleen nog maar een penceeltje er tegen te houden.
Zorg wel voor een goed steuntje.
Dan heb je geen last van bibberen.
en dan word het gegarandeerd super strak! 8)

Ton
Erare humanum est

Ja die wielen zou ik nog liever zwart laten dan zo Paul. Misschien kun je iets doen met een ouderwetse passer en een witte stift of verfmarker. De zijkanten zijn daarentegen weer super.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Je kan anders ook eerst de wielranden wit schilderen en het dan bijwerken met een marker of fineliner. Maar voor een super strakke afwerking kan je inderdaad het beste de manier van Ton proberen.

Maak ff een disk iets kleiner dan het wiel in photoshop of  wat je ook gebruikt. Zet deze ff vast met wat lijm in het midden van het wiel en verf dan van binnen naar buiten de randen.

Je kunt de schijfjes ook eerst op dubbelzijdig tape plakken en dan precies uitsnijden. Daarna op de wielen plakken en de randen verven.

Lijkt mij dat dat moet lukken.

JohnT

idd bij de wielen maar ook bij de ramen zit het niet helemaal lekker. Ik heb om te beginnen niet zo'n vaste hand, maar in een rechte lijn lukt het meestal vrij aardig.  Bij zoiets ronds als wielen gaat het echter de mist in. Ik had eerst de wielen wit geverfd en vervolgens het zwart eroverheen. Ik zal eens een poging tot verbetering doen.

Zo'n draaibankje zou idd wel handig zijn. Hoe zou dat draaibankje er dan uit moeten zien. Vooral hoe je het wiel kunt centreren lijkt me lastig. De wielen hebben geen gat erin zitten waarop je ze zou kunnen draaien.


Je kunt ??n wiel met het asje in een accuboormaschine zetten en deze op een stabiele ondergrond (liggend op tafel) laten draaien en dan het penseel tegen het wiel houden. Na dit wiel de volgende en zo door tot je ze allemaal gehad hebt.

JohnT

Het is allemaal niet zo moeilijk, je moet het ff voor je kunnen zien in je hoofd.
Wat dacht je van een simpel motortje met vertragingskast en een rubber wieltje (b.v. oude cassetterecorder aandruk wieltje)?
Er zitten hele mooie motortjes met vertragingskast in oude camcorders.
En voor dat soort priegelwerk altijd zorgen dat je hand ergens op kan steunen!
Heel belangrijk!
Je maakt een plankje met het motortje erop en een klemding waar je je asjes of de hele auto in kan klemmen.
Het te schilderen wieltje op de rol zetten een gaan met die banaan!

Ton
Erare humanum est