Bachmann Spectrum Modern 4-4-0 met opstartproblemen

Gestart door CSX 6400, juni 21, 2013, 17:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deze site heb ik ook al een tijdje tussen mijn favorieten staan aangezien ik ook enkele oudere Athearn modellen heb.
Hier wordt ook gebruikt gemaakt van zogenaamde "pearl drops" tandpasta om het inlopen te versnellen.
Jeroen

Ok?, maar ik hou het gewoon bij normaal inrijden.


De lok heeft vandaag lekker warming-up gedaan en ik moet zeggen dat hij nu al een stuk beter loopt. Hij kan nu w?l kruipen en hij komt bij de eerste rijstap al in beweging. Op de lagere snelheden rijd hij nog een beetje schokkerig (met de nadruk op een beetje) en hij klinkt wat rauwer maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bij het demonteren, bekijken en assembleren van de lok wel wat smeervet zal hebben verspilt. Volgens mij is dit wel voorbij zodra ik hem wat nieuw smeermiddel toedien.
Nu nog een nieuw decodertje erin met een lekker geluidje erbij en volgens mij heb ik dan een superlok.  ;) :)

Groet,
Paul

PS: Ik ben er eindelijk achter gekomen hoe je de lok veilig (dus zonder leidingen te verbuigen oid) kunt demonteren en assembleren. Mogen jullie er wel in de handleiding bijzetten heren Bachmann.  >:(




Mooi, loon naar werken! :) Zie dat met een klein beetje zelfwerkzaamheid je je locje een stuk beter hebt gemaakt. Het onderin niet helemaal goed lopen krijg je er wss niet uit, dat is een Bachmann flaw. Met een goede decoder echter zou dat goed te krijgen moeten zijn. Let wel op dat de Tsunami geen super motorregeling heeft. Wie dat wel heeft is de Lopi of Loksound 4.0.

juni 23, 2013, 20:27:52 #19 Last Edit: juni 23, 2013, 20:29:25 by CSX 6400
Nog een filmpje (met dramatisch muziekje op de achtergrond  ;))

LDC&NW No.3 kruipen

Goed dat je dat nog even meld. Ik wil nu wel een keer een goede hebben. Wat bedoel je precies met " geen super motorregeling" maw: Hoe erg is het?
En hoe zit dat nou met die Loksound? Ik begrijp dat je daar nog de nodige hard- en software voor nodig hebt om er ?berhaubt geluid uit te krijgen (of laten doen). Van de standaard-geluidenlijst begrijp ik dat ze 4.0 geluiden hebben voor de Heisler en voor de Mogul. Voor de 3.5 hebben ze ook geluiden van de 4-4-0. Die klinken allemaal opzich wel redelijk. Kun je het 4-4-0 geluid ook gebruiken op de 4.0 of mis je dan heel wat functies?

Ik heb anders nooit problemen gehad met de motor regeling van de Tsunamies. Ten opzichte van een aantal andere decoders vind ik het super. Dus Ronald, ik heb een duidelijke andere ervaring.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op juni 24, 2013, 12:38:29
Ik heb anders nooit problemen gehad met de motor regeling van de Tsunamies. Ten opzichte van een aantal andere decoders vind ik het super. Dus Ronald, ik heb een duidelijke andere ervaring.

idem.
Bachmann decoders doen hun merknaam eer aan, bagger  man!
En ik blijf er bij, de goedkoopste Hornby decoders met back EMF zijn, afgezien van de weinig CV's,qua rijgedrag uitstekend.

Ton
Erare humanum est

Hi Paul,
Hartstikke leuk filmpje en nog veel mooier: de muziek.
Mooie lok en rijdt nu perfect.
Veel plezier ermee!
Hans, liefhebber On30 + H0

Laat ik dit verhaal nog even een staartje geven: Na de zoveelste hick-up ben ik vandaag kwaad geworden en heb ik de b*mann decoder eruit getrokken. Snel een ESU'tje in gepruts; en presto! Ik had wel verwacht dat de rijeigenschappen beter waren, maar dat het zo'n wereld van verschil zou zijn had ik niet zien aankomen. Weg gesnerp, weg hick-ups, weg slechte prestatie op lage snelheid. Het lokje heeft nog nooit zo goed gereden. Ik ben erg blij dat mijn esthetisch favoriete loco nu ook op prestatieniveau kan meedoen.


ESU erin en Bachmann eruit                                                          Mooi h??

Als ik nou maar eerder had geluisterd ...  >:D

Groet,
Paul


Tja Paul, dat advies had ik je al direct gegeven:

Citaat van: usronald op juni 21, 2013, 18:40:36
Daarna een fatsoenlijke decoder er in met een goeie motorregeling.

Daar moet je het mee doen ;)

Die Bachmann decoders zijn gewoon ruk, dat heb je nu aan den lije ondervonden.

Wijze les ;) Succes! :)