Lake Fall Lumber co. ON3 "The beginning"

Gestart door Robin87, juni 15, 2013, 17:54:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juli 24, 2013, 00:14:38 #30 Last Edit: augustus 04, 2015, 20:11:00 by Robin87
Dank heren :)

Heb jullie suggestie uitgeprobeerd en bekeken enz.... maar heb toch een stukkie karton gehaald bij de knutselshop.

Eerst heb k de achterkant iets nat gemaakt en toen de lagen van elkaar gescheiden, dit ging boven verwachting goed zelfs!!
Toen heb k het vel buiten met een grote knikkerbus "zinkspray met alu look" bespoten aan beide zijdes. Dit heb ik altijd in mijn bus staan voor als we wat plekken op een gegalvaniseerde constructie moeten bijwerken, een soort lichtgrijze primer met hele fijne alu deeltjes...kunt het haast niet onderscheiden van de rest als het droog is.....

Nadat dit ff heb ligge drogen.......3 minuten :o ??? met dit weer.....in stukkies gesneden.....en plakke maar.......
Grtz Robin.

Mooi zo, dat spul werkt dus goed.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat ziet er netjes uit!

Kleine tip, je balken zijn mooi verweerd daarom zou roest ook niet misstaan denk ik.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


http://www.acpma.com/pdf/Fixing-Manual.pdf

Ziet er goed uit.....maar........
Ik vind de golven wat aan de grote kant.
Nu ben ik zelf niet zo'n rivetcounter maar in dit geval.....
Je probeerd een zo natuurgetrouwe representatie te maken van een gebouw.

Ton
Erare humanum est

Machtig mooi, man!
Super project, een hele uitdaging.
Maar ik denk en weet zo te zien komt het allemaal best in orde.
Ik blijf het met veel belangstelling volgen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ben erg druk geweest met werk en ook nog ff op vakantie geweest :).....dus was het rustig met het project maar, inmiddels weer een beetje aan de gang.

Ben nog bezig geweest met de golfplaten, en heb het onderste frame afgemaakt wat betreft het houtwerk en ook een kleurtje gegeven. Nu nog het dak verder afmaken en is verzinnen hoe ik het hebben wil verder ben er nog niet helemaal over uit, of nog meer golfplaten of een ander soort dakbedekking........

Citaat van: BvDoorn op juli 24, 2013, 07:52:12
Dat ziet er netjes uit!

Kleine tip, je balken zijn mooi verweerd daarom zou roest ook niet misstaan denk ik.
Bart, ik ben nog niet vertrouwd genoeg met het weatheren vind ik, ff oefenen nog. Ik vind het niet iets wat ik wil verknallen natuurlijk :D


Citaat van: dutchbuilder op juli 24, 2013, 10:21:45


Ziet er goed uit.....maar........
Ik vind de golven wat aan de grote kant.
Nu ben ik zelf niet zo'n rivetcounter maar in dit geval.....
Je probeerd een zo natuurgetrouwe representatie te maken van een gebouw.

Ton

Ton, als ik de maat van hoogste punt golf naar hoogste punt golf meet, dus de hart op hart afstand meet ik ong 3,8 mm. Dit omgerekend naar "realworld" is dit 182 mm. Of het nu toeval is of niet......komt aardig in de buurt.

Ik vind ze persoonlijk niet te groot, en wel goed staan eigenlijk....maar dat is mijn mening ;)

Grtz Robin.

september 07, 2013, 23:28:58 #37 Last Edit: augustus 04, 2015, 20:13:33 by Robin87
Vandaag ook weer wat tijd gehad om wat in elkaar te prutsen....
Dak dicht met planken en daaroverheen "teerpapier" en een geveltje bekleed en wat planken langs de rand gemaakt ter bescherming van het opwaaien enz....
Grtz Robin.




Wat een talent, super.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

prachtig gebouwd
groeten John LC

www.lostcreek.nl