Lake Fall Lumber co. ON3 "The beginning"

Gestart door Robin87, juni 15, 2013, 17:54:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Uh.....Cor....blader eens een paginaatje terug..........

Ton
Erare humanum est

oeps, had ik gemist.
::)wel vreemd dat hij dit setje met dezelfde foto weer te koop zet!?!
gr
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

hier nog wat gevonden, er staat een uitleg van ieder stuk gereedschap met duidelijke foto's
http://www.westernscalemodels.com/logging/logging.htm
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

december 24, 2013, 12:50:48 #64 Last Edit: augustus 04, 2015, 20:16:52 by Robin87
Hallo allemaal,
nogmaals dank voor jullie hulp hierbij. Ben nog druk bezig met uitzoeken enz...een heel werkje, ben er nog steeds niet uit wat het word...

Ben een hele tijd weg geweest in het buitenland voor mijn werk, maar heb tussentijds nog wel wat dingetjes kunnen kopen en bestellen. Waaronder deze Mill Engine, deze heb ik overgenomen van Johan (Johan.69) erg mooie kit van witmetaal!
Ik heb besloten om deze "werkend" te maken dus heb de zuigers uitgeboord en de zuigerstangen iets ingekort waardoor het soepeltjes kan bewegen. Er zijn nog wat punten die ik aan moet pakken om alles lekker te laten draaien, en natuurlijk nog iets voor de aandrijving....maar eerst alles een beetje in een kleurtje gezet. Naar de kerst hoop ik hier wat verder mee te kunnen!

Ik wens jullie allemaal Fijne dagen toe!!!!
Grtz Robin.

Nou, Robin, een heel leuk object.
En ook 'n goed idee om het werkend te maken.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Hans, liefhebber On30 + H0

december 27, 2013, 21:55:22 #66 Last Edit: december 27, 2013, 22:11:36 by Robin87
Hallo,

inmiddels heb ik een bakkie van hout gemaakt en deze volgestort met "beton" en na het harden weer uitgeschaald.
Dit ligt nu te drogen, alles functioneert en draait goed nu nog iets verzinnen voor de aandrijving....intussen ook een beetje met de loc verder denk ik, moet toch wachten ^-^

Grtz Robin.


december 28, 2013, 21:25:21 #68 Last Edit: augustus 04, 2015, 20:18:02 by Robin87
Thanx!!

Inmiddels heb ik hem een beetje geweatherd, dit was voor mij de eerste keer dat ik dat met poeder deed.
Had voorheen altijd met olieverf of verdunde acryl lopen kloten, maar dit is na nog wat meer oefenen denk ik toch wel mijn nieuwe methode...

Ben nog naarstig opzoek naar een motortje voor de aandrijving....denk dat ik niet meer wat heb dus zal wel een keer shoppen worden, dan zet ik hem wel ff aan de kant.

Als jullie nog tips hebben wat betreft weatheren...SHOOT.....helaas is mijn camera niet alles maar jullie kunnen vast wel wat zien toch... 8)
Grtz Robin.

Hi Robin,

Mooi gebouwd. Alleen is hij niet te roestig.
Dit soort machines werden meestal goed onderhouden.
http://www.westernscalemodels.com/machinery/twincylindersteamengine.htm

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

december 28, 2013, 23:18:25 #70 Last Edit: augustus 04, 2015, 20:19:49 by Robin87
Hey John,

Had wel wat voor onderzoek gedaan en wat plaatjes verzameld waaronder deze.....vond het wel roestig en stoffig op zich.
Mijn plan is ook om deze dingen buiten de mill te plaatsen, misschien met een simpel dakje erboven maar dus redelijk in het weer....zo zag ik op oude foto's dat dat ook wel gebeurde met deze 2 cilinders vroeger...vandaar de betonnen fundering.

Dank voor je reactie!  ;)
Grtz Robin.

Of misschien iets met licht grijs/wit poeder erover?
Grtz Robin.

Zou hem ook wat minder roestig houden en zeker de bewegende delen van wat smeer voorzien. Het is moeilijk om een goede kleurstelling te krijgen omdat veel foto's uit die tijd in zwart wit zijn dus speelt de fantasie een belangrijke rol maar hou altijd in het hoofd overdaad schaad.

JohnT

januari 19, 2014, 20:55:24 #73 Last Edit: augustus 04, 2015, 20:20:46 by Robin87
Howdy,

ik vond het niet nodig om een nieuw draadje te starten hiervoor maar wou het gewoon even laten zien.
Heb mijn Porten al redelijk af, de grote lijnen dan en net ff in de eerste laag primer gezet.
Heb de delen nog ff los op elkaar gezet dus hij kiert iets.....geen constructie fout dus  :)

Grtz Robin.

Zier er goed uit Robin, en dat witte heeft wel wat  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N