Lake Fall Lumber co. ON3 "The beginning"

Gestart door Robin87, juni 15, 2013, 17:54:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Thanks Guys!!! Leuk om te lezen dat jullie het mooi vinden, t is toch een heel projectje stiekem dus dit helpt weer om er volgas mee door te bouwen hehe. Niet dat k er geen zin meer aan heb hoor :)

Maar heeft iemand mischien tekeningen of info over maatvoeringen van zaagmachines die in zon mill horen???
Zoek al een tijdje internet af maar kan nog niet echt wat vinden, wil toch proberen om deze allemaal ook te scratchbuilden zonder een setje te kopen vooraf....mja moet wel een leidraad hebben natuurlijk anders gaat t feest niet door denk...
Grtz Robin.



Hi Robin,
Zeer indrukwekkend!!!
Goed en zeer realistisch gebouwd.
Grote complimenten.
Hans, liefhebber On30 + H0

Hey John, bedankt!
het helpt me zeker wel om een beetje inzicht te krijgen hoe het in elkaar steekt, geen maten waar ik veel mee kan maar dit komt vast nog wel van pas denk ik. Zoek me al een tijdje suf naar dit soort afbeeldingen, er is weinig over te vinden met een fatsoenlijke maatvoering erbij...

Ton, heb ook al een aantal setjes gevonden op ebay, dat is er zat te krijgen over het algemeen, overigens wel een paar mooie plaatjes erbij waar k mischien wel wat mee kan.

Trouwens....leuk bord!!! :) denk dat die nog wel een plekkie kan krijgen haha......thanks!
Grtz Robin.

Ik heb trouwens tijdens het zoeken veel amerikaanse sites gevonden waar tweedehands sawmill apparatuur word aangeboden....met plaatjes.
Ook een idee.

Ton
Erare humanum est

Dat is zeker ook wel interessant Ton, ben nu ff aant zoeken maar kan nog niet echt wat vinden.....
Heb je misschien die site('s) nog??  of een naam ofzo?
Grtz Robin.

september 09, 2013, 21:51:17 #53 Last Edit: september 09, 2013, 21:54:26 by dutchbuilder
Ik heb gegoogled op sawmill equipment.

http://www.sawmill-exchange.com/

http://www.woodmizer.com/us/home.aspx

enz.

Ton
Erare humanum est



Robin,
Mooi en imposant project.
Heb je het boek van Sam Swanson, daar staat een sawmill uitvoerig in beschreven als scratchbuild met interieur.
Mocht je er niet aan kunnen komen laat mij het weten, zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

ken je deze al:
http://www.lauriegreensweb.com/Driwrott%203/Driwrott%203.html
staat ook aardig wat info in
ook een verwijzing naar een aantal NG nummers
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Citaat van: Robin87 op september 08, 2013, 21:58:08
.., wil toch proberen om deze allemaal ook te scratchbuilden zonder een setje te kopen vooraf....mja moet wel een leidraad hebben natuurlijk anders gaat t feest niet door denk...

Robin, sommige delen zou ik in deze schaal toch als onderdeel kopen.... uiteraard hoef je niet als Jacq Damen zijn Mill alles te kopen zodat je honderden euro's zo niet meer kwijt bent aan onderdelen. Maar essenti?le onderdelen/vormen zullen moeilijk na te maken zijn, denk niet dat je er helemaal onderuit komt.

Ik ben benieuwd, scratchbuilding is natuurlijk superleuk! Ik kan dat alleen maar onderschrijven :) ;)