Eerste zefbouw wissel

Gestart door Robin87, april 20, 2013, 22:47:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo,
vanavond even aan het prutsen gegaan met solderen en railstaaf. Had op Fast-track een tekening gedownload, en dacht ga het gewoon proberen.
Dus wat oude trix rails uit de berging geplukt en maar begonnen, ging best goed, moet alleen een wat kleiner soldeerboutje hebben, dit knoeit teveel...nja heb k nog een keer wat te vragen als cadeau 8)

Ben benieuwd  wat jullie er van vinden tot nu toe, ben er best tevreden mee tot zover....

gr robin.
Grtz Robin.

Welke mal gebruik je om de railstaven op de correcte afstand te houden?

april 20, 2013, 23:30:42 #2 Last Edit: april 20, 2013, 23:45:46 by Robin87
Ik heb wielstelletjes en een schuifmaat gebruikt, ging redelijk. Ik wou niet maarzo mallen en dergelijke bestellen, vind het allemaal nogal prijzig dus denk doe het eerst is zo, en als dat goed gaat dan bestel ik malletjes en vijlblokjes enz.
Ben er tevreden mee, het zal nog wel beter moeten, maar dit was een goede oefening...

Hier het resultaat (voor vandaag)....4 uur werk ongeveer...
Grtz Robin.

Hi Robin.

Ziet er op zich goed uit de wissel.
Pas alleen op dat je niet teveel tin gebruikt.
Het mooste is als je soldeervloestof gebruikt.  GEEN S39 !! want dat gaat invreten in de biels en rail.
Dit kan aanbrengen door het met een kwastje langs de te solderen verbinding te smeren.
Neem dan een klein stukje soldeertin van ongeveer een halve cm en leg dat tegen de rails aan.
Even snel verhitten met een beetje grote bout en het vloeid mooi onder de rail.
Zo heb je weinig meer aan overbodig tin weg te vijlen

Gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi Robin,

Voor een eerste keer, een pluim......
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi werk, voor het doorzagen van de rails (voor isolatie) kun je een figuurzaag gebruiken met een fijn zaagje. Een juwelierszaag is nog beter. Met een slijptolletje krijg je een te grote spleet.

JohnT

april 22, 2013, 18:44:57 #6 Last Edit: april 22, 2013, 18:47:19 by P. Bender
Ziet er niet slecht uit, echter ........ ik zou eens goed naar de maatvoering bij je puntstuk kijken. Het zal misschien wel werken, maar als ik zo kijk is het niet volgens de normen qua maatvoering. Maar goed ik heb makkelijk praten. Maak meestal wel gebruik van FT mallen en heb mijn "free-style" 1:9 kruising wel mbv afstandsrollertjes en driepoten gemaakt