Waar dient dit voor?

Gestart door dutchbuilder, april 02, 2013, 13:15:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een flange plow?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
anyone?

Ton
Erare humanum est

ik denk niet dat deze text klopt, lijkt me eerder de bediening van de cilinder drain kraantjes.
die worden voor het weg rijden altijd open gezet om waterslag te voorkomen bij een koude cilinder.
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

april 03, 2013, 17:21:26 #2 Last Edit: april 03, 2013, 17:28:54 by BvDoorn


Onder de sneeuwploeg zit nog een "flange" die wat lager kan liggen als de ploeg (zie schets hierboven). Deze kon gelift worden vanuit de cabine zodat je wat meer vrije ruimte onder de ploeg kreeg. Vandaar die trekstang aan de linker kant van de C16. Dit werd en wordt nog steeds gedaan bij een overweg en ook bij wissels bij moderne ploegen. Op de C16 en de C19 lieten ze voor het gemak de koppelstang zitten (op de tekening de bovenste stang) als in de zomer de ploeg gewisseld werd voor de cowcatcher.

Op het filmpje kun je zien dat ze tegenwoordig de hele ploeg liften
WSOR Jordan Spreader plowing snow on the Fox Lake Sub, February 4, 2011
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

AHA!! duidelijk...dat eerste plaatje komt niet door Bart.
Ik dacht in eerste instantie dat het een schraper was om het voorloop wiel schoon te houden.
Beetje vaag!

Ton
Erare humanum est

Voor alle zekerheid de URL van het plaatje van de ploeg hieronder, in het mijn bericht valt hij om een of andere reden elke keer weg;

http://members.kos.net/sdgagnon/sp08.jpg
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op april 05, 2013, 19:13:36
Voor alle zekerheid de URL van het plaatje van de ploeg hieronder, in het mijn bericht valt hij om een of andere reden elke keer weg;

http://members.kos.net/sdgagnon/sp08.jpg

Link doet het niet forbiden ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vreemd, bij mij wel en ik ben geen lid van dat blog/forum. Ik heb het platje ook op mijn laptop staan maar heb geen succes met het uploaden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik kom er wel in als ik de jpg weghaal....maar waar vind ik dan sp08.jpg?

Ton
Erare humanum est

Okay, hier istie:
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


thnx
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn