Tandwielen Bachmann rail truck

Gestart door JohnT, maart 27, 2013, 16:06:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Ik heb het niet doorgespit, maar misschien is dit draadje iets?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Heb je Bachmann zelf al geprobeerd? Een paar jaar geleden tandwieltjes bij hun besteld en kreeg het via Bachman UK binnen een week in huis.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Gerard beide al gelezen maar tandwielen van NWSL zijn voor zover ik heb begrepen voor een Shay en Climax alhoewel het formaat (heb zelf een Shay) wel aardig overeenkomt met het rail truck formaat. Bachmann zelf schiet ik niet veel mee op krijg dan dezelfde rommel die zo weer kapot is. Sterker nog, ook wel kapot aankomt.

Ik zoek eigenlijk metalen vervangers of een goede oplossing om het gebarsten tandwiel te repareren.

JohnT

John,
NWSL heeft toch wel een gigantische berg tandwielen en complete geardrives. Ik geloof dat Ronald hier ook zijn tandwielen voor zijn 0 scale GP9 heeft besteld.
Succes!
Jeroen

maart 28, 2013, 00:13:26 #6 Last Edit: maart 28, 2013, 00:16:56 by johnlostcreek
Hi John,

kijk hier eens rond.

ze hebben div tandwielen van messing. Dan heb je het echte spul
http://www.lemo-solar.de/index.php
kijk dan even onder modelbouwtechniek maten staan erbij

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ze hebben inderdaad erg veel maar die conische tandwielen zie ik niet.

Bij NWSL staat er expliciet bij dat het voor een Shay of Climax is voor de rail truck zie ik ze niet verder gaat het hier om de h0 uigave van deze rail truck.

JohnT


Hier zijn kegeltandwielen  die haaks op elkaar staan. Met de tandwielen van de shay begin je niets. Die kan je niet samen haaks met elkaar gebruiken.

http://www.lemo-solar.de/shop/kegelraeder.php

mischien kan je de combinatie tandwiel zelf maken van een van een conisch tandwiel en een gewone tandwiel.
Het gaat toch om de tandwielen voor de railtruck ??


groeten John LC

www.lostcreek.nl


John, heb je hier wat aan?
Het is de complete drive train.
Het laatste kegeltandwiel in de gearbox heeft een split maar voor de rest is het in orde.
Ik heb deze uit mijn truck gehaald en vervangen door een nieuwe , die ik van bachmann heb gekregen.
Het "nadeel"was dat er een complete railtruck omheen zat! ;D

Ton
Erare humanum est

Nou ik denk dat ik hiermee wel verder kan. Ik heb twee conische tandwielen kapot. Dan kan ik van de twee units de goede onderdelen gebruiken.

BtW is het wel te doen een nieuwe unit bestellen of is een nieuwe truck voordeliger?

JohnT

Ik heb toen geklaagd bij Bachmann USA en later kreeg ik een mailtje uit de UK met de vraag om uitleg.
Ik kreeg een paar weken later een ongeschilderde versie uit Engeland, gratis en de voor niks!
Stuur maar even een PB met je adres, dan stuur ik het wel op.

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,
Ze, Bachmann UK, hebben toe gezegd dat ik ook nieuwe onderdelen krijg voor mijn Shay en 2 Climaxen.
Vandaag heb ik de mail gekregen.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen?
Ik hou je in ieder geval op de hoogte.
Hans, liefhebber On30 + H0

Das mooi Hans , ik heb nog niets gehoord van Mr.B.
Mijn  emails naar dat speciale adres kwamen gelijk weer terug met de melding dat het adres niet bestond.
Dus ik heb maar een mailtje naar hun service department gestuurd met de dringende vraag om dat bericht door te sturen.
Dat zouden ze doen en daarna een oorverdovende stilte!
Dus ik ben nog steeds wachtende op een bericht terug.

Ton
Erare humanum est