Risico bij bestellen in de States

Gestart door BvDoorn, maart 26, 2013, 21:42:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De meest recente info over invoer uit de States kun je natuurlijk op de site vinden van de douane zelf;
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/goederen_ontvangen_uit_buitenland_van_organisaties_en_bedrijven

Deze site geeft het meer in begrijpend Nederlans;
http://www.ditisamerika.nl/vakanties-en-reizen-naar-amerika/goederen-invoeren-uit-amerika/

et komt erop neer dat bij het bestellen via internet je 21 +4.7% aan BTW en accijns kwijt bent plus handling fee van de vervoerder. Als je het gaat ophalen mag je voor Euro 430 meenemen. Bij het laatste is het dus zaak dat je vrouw/vriendin geen kleding, schoenen of parfum mag kopen  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik weet niet waar jij die 4,7% vandaan haalt , modelspoor spul is nooit accijns goederen, zoals sigaretten en drank . Dit onderwerp is overigens ook op deze site al meerdere malen behandeld , het komt er op neer dat je de dollars als euros moet zien , dan kom je nooit beteuterd uit, hoef je toevallig niet te betalen  ( had ik vandaag nog ) dan heb je geluk. Dollars = euros , en als het dan toch nog goedkoper is of je kunt het gewoon weg niet krijgen in NL dan doe ik het , ik kijk meestal ook nog even hoe het in Engeland is en ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets in NL gekocht , diegenen die wat hebben van Amerikaans rekenen meestal de advies prijs en dan dollars = euros of nog erger.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jan, Bart bedoeld 4,2% invoerrechten:

- http://www.invoercalculator.nl/

En deze klopt aardig ;)

Inklaringskosten zijn een vast bedrag, ? 13,00 voor normale postzendingen. Dus geen percentage.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op maart 29, 2013, 00:45:43
Inklaringskosten zijn een vast bedrag, ? 13,00 voor normale postzendingen. Dus geen percentage.
Mits verzonden via USPS. Bij de meeste andere, FedEx, UPS, etc rekenen ze andere (lagere) kosten.
Jeroen

USPS word idd hier bezorgd door TNT en die rekenen de 13 euro, UPS en Fedex heb ik geen ervaring mee , de verzendkosten zijn bijna altijd veel hoger dan met USPS.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Nou.... vandaag mocht ik 20,- euro "verwerking douane kosten" betalen aan de vervoerder.

Ik heb 48,22 Euro moeten betalen voor mijn K28.
Hans, liefhebber On30 + H0

die 20,- waren dus zonder de btw enz.

Citaat van: robboxxx op november 26, 2013, 20:24:33
die 20,- waren dus zonder de btw enz.

Iets klopt er dan niet, 13,50 zijn inklaringskosten, de post kosten heb je al betaald met het betalen van de verzending.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

InInklaringskosten en daarbij komen de invoerrechten. Deze zijn waarde afhankelijk.
Jeroen

Nee hoor. in de bijbehorende brief staat heel mooi dat zij de administratie van het inklaren hebben geregeld en daar 20 euro voor tellen.



Wie is de vervoerder ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N