BLI quantum sound

Gestart door dutchbuilder, maart 19, 2013, 21:29:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Heeft iemand ervaring met het geluid van de BLI quantum sound.
Ik heb de C16 even op de rails gehad met een dcc decoder aangesloten........
De hele flat kan mee genieten van het GELUID!!!!!!
&^%&^%&$&$#%#!!!!! dat is HARD!!!
Volgens het bijgeleverde boekje moet je het volume kunnen instellen met cv 133.
Nothing happening.
Nu heb ik dat in de PON mode gedaan en nog niet op de programmeer rails .
Zou het daar aan liggen?
Ton Help!!!


Erare humanum est

Heb je hier al eens gekeken of er uitgebreidere info tussen staat?
Jeroen

Persoonlijk vind ik de QSI decoders hopeloos........ Ik heb 4 loks die ermee uitgerust zijn. 2 x ON30 (ook de C16) en 2 x O (Atlas gold).

Voorzover ik weet zijn alle decoders identiek en gebruiken ze allemaal een primair adres en een secundair adres om het geluid niveau te regelen.
Stap 1. Programmeer in CV 49 de waarde 0
Stap 2. Programmeer in CV 51 de waarde xxx

Maximum volume is waarde 127 in CV 51. Mijn C16 heb ik de waarde 38 gegeven om een goed geluid niveau te hebben. De waarde 0 is helemaal stil ;)

Je kunt ook hard en zacht instellen als je de "mute" waarde instelt (F8).
Af fabriek is die helemaal stil maar je kunt die instellen.

Stap 1. Programmeer in CV 49 waarde 1
Stap 2. Programmeer in CV 51 een waarde tussen de 0 en de waarde die hierboven hebt ingesteld. Zo kun je lekker veel lawaai maken en als je wilt, een mooi gedempt rijden als je bezoek hebt.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dankje , hier heb ik wat aan.
Voorlopig kan ik er even niets aan doen want ik heb de lok helemaal uit elkaar gehaald , zie Rozeburg and waterway draad.
Ton
Erare humanum est

maart 22, 2013, 22:00:09 #4 Last Edit: maart 22, 2013, 22:44:43 by dutchbuilder
Ik gelukkig , ik denk dit is het!
nou mooi niet!
cv 49/51 nothing happening....
Aangezien BLI bij de C16 een diesel manual boekje had gedaan heb ik de boys een mailtje gestuurd of ze misschien het verkeerde boekje erbij hadden gedaan.
Ja dus......
Blijkt dat quantum sound en blueline sound twee verschillende dingen zijn, en die C16's hebben dus blueline....
Daarnet even geprobeerd op de rails in te stellen....niet dus!
Stond al klaar met de schroevendraaier en soldeerbout!!!!!!
Toch nog maar ff proberen op de programmeerrails........JOEPIE werkt!!!
CV 133 tussen 0 en 15 instellen.
0 is niets en 15 is hard!!!!..... WAT ZEGGIE?.....  HARD!!!!!
Ik heb hem nu op 4 staan.....lekkerrrr!

Ton

P.s. ik lees net dat word aanbevolen de decoder op de rails te programmeren.
Behalve bij Lenz......je mag nooit meer raden......
Erare humanum est

Grappig dat verschil tussen de Blueline's. De C16 bumble bee uitvoering die ik heb (ook een BLI) heeft weer wel een QSI decoder er in liggen (geeft dat ook aan in JMRI). Misschien iets te maken met de kerst uitvoering die je hebt?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik heb 2 Blueline's en dat is helemaal een drama om te pogrammeren omdat je en een sounddeel hebt en een aparte rijdecoder. Ze zijn er nog maar ik zou ze niet willen hebben.

Citaat van: dutchbuilder op maart 22, 2013, 22:00:09

P.s. ik lees net dat word aanbevolen de decoder op de rails te programmeren.
Behalve bij Lenz......je mag nooit meer raden......

Wat bedoel je met "behalve bij Lenz", Ton?

alle andere merken word aanbevolen om te programmeren op de rails.
En met de Lenz moet je programmeren op de programmeer rails.
Ton
Erare humanum est

Nee hoor, hoe kom je daarbij? Een QSI kan gewoon "on the main" geprogrammeerd worden met Lenz hoor. Heb er verscheidene gedaan ;)

Ja idd je moet de id op de programmeer rails  doen. maar ik heb gisteren geprobeerd om de blueline op de rails te programmeren .
Nou vergeet het maar.
Op de programmeerrails ging het prima.
Ton
Erare humanum est

Sterker nog, de QSI kan ik met Lenz inclusief CV1 op de main doen. Werkt prima. De BL is een *** decoder, die is veel te omslachtig vanwege die dubbele decoder. Koop ik nooit weer en inmiddels zijn ze er zelf ook achter dat de BL niet de beste in zijn soort is.

Citaat van: usronald op maart 24, 2013, 11:14:11
Sterker nog, de QSI kan ik met Lenz inclusief CV1 op de main doen. Werkt prima. De BL is een *** decoder, die is veel te omslachtig vanwege die dubbele decoder. Koop ik nooit weer en inmiddels zijn ze er zelf ook achter dat de BL niet de beste in zijn soort is.

Was het maar *** dan had je wat!
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik wil nog eens een poging wagen om dat geluids deel goed te krijgen.
BTW ik ben nog geen kerst deuntjes tegen gekomen , schijnen er wel in te zitten.
Bij die bumble bee was het geluid idd zwaar *****, die heb ik gelijk vervangen door een C16 Tsunami.
Maar die wordt volgens mij niet meer gemaakt.
Ik heb het geprobeerd met de tsunami's,de Baggerman en de Hornby decoders, maar in de PON mode kan ik cv1 niet veranderen met mijn Lenz, de andere cv's is geen probleem.

Ton
Erare humanum est

Ik zag net dat ik al eens geluid decoder van BLI in het forum had gezet.
Ik ben al weer aan het klooien met een QSI Quantum decoder......wat een ramp is dat zeg.
Vooral het geluidsdeel met zijn primary en secondary indexen....
Wat wil ik veranderen:
De chuffrate, die klopt niet helemaal met de omwentelingen van de wielen.
Nu ben ik er al achter dat die functie in CV 56 moet zitten.
In CV56.12 om precies te zijn.
Nu moet ik CV49 PI en CV50 SI gaan instellen
En daar gaat het mis.
Het word uitgelegd maar ik snap er de ballen van wat onze angelsaxische vrienden bedoelen.

HELP!
Kan iemand het mij niveautje boerenlul uitleggen?

Ton
Erare humanum est

Nou, niveautje boerenlul zal wel meevallen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ton, kun je dat stukje even overnemen uit de manual? Dan kan ik het wss uitleggen voor je.