Ronald gaat Finescale in spoor 0!

Gestart door usronald, maart 15, 2013, 22:05:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dat ziet en hoort er zeer veelbelovend uut Ronald.
Ik zit hier achter (of voor) de computer wel te watertanden hoor.
Prachtige Loco's.
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank mannen. Ja, het rijden met dat grote spul kan eigenlijk niet zonder sound. Dat geeft in deze schaal echt de extra dimensie! ;)

Ziet er goed uit Ronald en ook dat Z21 systeem lijkt me zeker wel een aanwinst...

Jeffrey

Jeff,

Even voor de zekerheid: Roco maakt onderscheid tussen de Z21 en de z21.
Wat Ronald hier laat zien is de z21. (Kleine letter z)...
Ik weet het, domme keus, verwarrend, maar we doen het er maar mee...

HTH,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dank voor de aanvulling, Gerard :)

Wie mij kent weet dat mijn bouwplannen nooit definitief zijn maar doorgaans evolueren tijdens die bouw. Ook nu weer, vannacht kwam ik aan het denken (op 't werk) of ik de 2e bak niet ook uit kan voeren als zichtbak. Op die manier kijk je op de kop onder het viaduct door en er niet overheen (achterwand) en kun je aan de andere kant zijwaarts kijken. Hier worden beide kopse kanten door viaducten gecamoufleerd.

Op papier ziet dat er zo uit (bij mij geen professionele software, gewoon pen en een in vieren gevouwen A4!):



Rails werden toch al zelf gebouwd en dit bakje zal dat ook zijn. Alle kant en klare wissels komen niet in beeld, Lenz gebruikt 3,75 mm profiel en is Europees geori?nteerd, Peco is Engels en daar liggen de bielzen veel te ver uit elkaar en Atlas 0 is bijna niet te krijgen.
Mijn idee is dan ook om, net als de 1e bak, code 100 en 124/125 te gaan gebruiken op platen en gespijkerd. Tevens is het veel goedkoper, kant en klaar kost een wissel al snel gemiddeld rond de 100 euro, maal 5 (2e bak) is toch 500 euri's..... niet dus ;)

Uitstraling uiteraard westkust. Ik ben er nu 2 keer geweest en weet wel een beetje hoe het er uit ziet en heb duizenden foto's als referentie :) Er komen wel wat typische palmbomen op de baan, die gaan Wanda en ik zelf bouwen. Materiaal is er en kennis ook. Het geheel moet straks die lekkere broeierige warme omgeving uitstralen.

Wordt wederom vervolgd! :)

Vanmiddag in Kaarst (D) opgehaald; een Atlas GP60B, gloedjenieuw in doos en in spoor 0:







Analoog, komt t.z.t. een geluidsdecoder in.

En samen met de andere SF GP60:



Wordt vervolgd!

heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Machtige machines Ronald.
Vraagje: was het nog gelukt in de Uk voor rail staven?
Hans, liefhebber On30 + H0


Zeker weten.... wil ze ook eigenlijk beide met sound hebben. Dat moet een geweldige ervaring zijn :)

Citaat van: American op november 28, 2014, 00:06:57
Machtige machines Ronald.
Vraagje: was het nog gelukt in de Uk voor rail staven?

Dank je Hans. En nee, niet gelukt. Tijdgebrek vooral (2 dagen reizen, 2 dagen tentoonstellen), maar ik had liever een voorschot gehad. Heb 1100 euro uitgegeven om daar te komen en te zijn en dat was allemaal  voorgeschoten..... misschien een tip voor een evt volgende keer? ;)

zijn mooie loks die GP-60
geluid wat er af fabriek in zit is mooi, alleen het volume staat wat hard.

Atlas heeft over het agemeen mooie loks in nul (voor 2-rail)

zijn beide loks gemotoriseert?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ja Cor, beide zijn gemotoriseerd. De gele heeft al een normale rij decoder en de rode is analoog, maar ik wil ze beide digitaal hebben met geluid. Komt nog ;)

Het QAI geluid in die Atlas locs vind ik overigens niet geweldig. Te elektronisch.

Maar ik had liever een voorschot gehad.
Heb 1100 euro uitgegeven om daar te komen en te zijn en dat was allemaal  voorgeschoten..... misschien een tip voor een evt volgende keer?
Dat wist ik niet!
Had dat maar dan gezegd, dan het ik geld overgemaakt, was geen probleem geweest.
Hans, liefhebber On30 + H0

Was ook gewoon te weinig tijd Hans, 13 uur heen, 11 uur terug  ::)