Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Na een lekker wedstrijdje in Rotjeknor maar 's verder met steentjes drukken..







Korte uitleg, bekende DAS klei, maar ook die van de action al gebruikt, werkt net zo goed..



weapon of choice, een penseel nr4 zonder haren, beetje in model gejast naar 2x5..



beetje witte lijm..



lekker kleien....



beetje aan de rol met een verfpotje..



beetje textuur met een wat stuggere kwast..



en op het oog stuk voor stuk steenties drukken



das alles...easy..

Mooi werk heb je wel een beetje tijd om de steentjes te drukken? Hoe snel is de klei hard bedoel ik eigenlijk en als je stopt hoe ga je dan verder als de bestaande klei al hard is?

JohnT

Hi Martin,

Ziet er goed uit.  Elke steen apart  gelegd.

gr John LC

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: JohnT op augustus 12, 2013, 09:31:56
Mooi werk heb je wel een beetje tijd om de steentjes te drukken? Hoe snel is de klei hard bedoel ik eigenlijk en als je stopt hoe ga je dan verder als de bestaande klei al hard is?

JohnT

Zoals ik het nu ervaar is er een ruime verwerkingstijd van een uurtje of 2, doe dus ook niet meer dan ik verwerken kan. Snij er een aardig scherpe rand aan en druk daar na droging de volgende plak klei tegenaan....


Heel mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

 :o
Geeft gitaar pielen niet meer genoeg rust?
;D

Wel mooi Martin!
Jeroen

Diepte investering dat gitaartje  ;) Thanks !

Op verzoek van wat mensen een schilder tuto in elkaar geflanst, zoals in bijna al m'n schilderzooi begin ik met een laag plain artist acrylics in een mixje van zwart en gebrande omber..



Deze laag laat ik wel effe drogen, daarna een soort drybrush met wat mars red, mars orange, burned umber en een ietsie pietsie zwart gemixed op m'n palet maar niet teveel als ??n uniforme kleur, telkens wat verf mengen geeft wat meer gemeleerdheid ..



gebruik heel af en toe een pure titanium wit, die drybrush ik hiero nat in nat  maar wel met mate..



zorg dat je de kleurtjes mooi mixed maar wel zo dat het niet een kleur begint te worden..volgende stap een drybrush met gebrande omber, hier en daar een paar plekkies en weer de boel mixen.....



hierna een snelle drybrush met venetian red, raw and burned umber..



gelijk gevolgd door een drybrush met napels geel roodachtig, een wat roze huidskleur...



In alle stappen heb ik een schone droge kwast bij de hand om de kleurtjes wat door elkaar te mixen op het werkstuk.
Als laatste na een tijd droging een drybrush met titanium buff dark. De meeste kleuren komen bij mij zo uit de tube of pot en worden af en toe wat verdunt met een ultra matte medium..





Zie weinig nut in het separaat schilderen van steentjes, na een aantal jaren in weer en wind is het eigenlijk toch een grote smerige zooi met her en der wat andere tinten. Zoals in veel gevallen met schilderen is het gewoon doen en niet te bang zijn, is voor mij ook niet de eerste keer dat ik opnieuw begin, of er nog meer lagen overheen brush, maakt de kleur schakeringen eigenlijk alleen maar interessanter....

That's all for now.....

Gewoon heel mooi om te zien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het kwijldoekje komt weer goed van pas........
Wat ga je tussen de rails doen?

Ton
Erare humanum est

Thnx ! Tussen de rails denk ik maar 's wat plankies voor de afwisseling  ;)

Dat ziet er mooi uit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Heel mooi zo.
Goed om te zien hoe dit zo opgebouwd wordt.
HEEL VEEL INSPIRATIE!
Hans, liefhebber On30 + H0