Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yep, valt me 100% mee wat betreft de structuur, en dat voor een paar schuimrubber blokkies..

Zo langzamerhand komt er een beetje kleur in de scene, begin gemaakt met het bekleden van de mill met Chuck D. style peeling paint boards..











Effe denken over het dakmateriaal shingles, dakleer or metalen golfplaat ?

Het hout ziet er mooi uit zo
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juli 30, 2013, 00:02:33 #198 Last Edit: juli 30, 2013, 00:04:21 by Janbouli
Hout ziet er fantastisch uit,wat is de Chuck Doan methode ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Begin met het licht grainen van het hout met een pijpborstel
Een laag alcohol / inkt een van de mixen te vinden op http://www.rustystumps.com/HowToArticles.asp maar in dit geval een mix van alcohol en een waterbeits die ik voor een klant heb laten maken.
Na droging het hout insmeren met terpentine en op het moment dat het z'n glans bijna verliest insmeren met een acrylverf
Tweede laag acrylverf en laten drogen
Daarna score ik 'm met een staalborstel maar het kan ook met gebundelde nr 11 blaadjes, gaat erom dat je net iets door de acryllaag heengaat.
Met goed plakband, duck / gaffa tape, rustig de verf bewerken, door de terpentine is de hechting niet gelijk helemaal top en komen er stukkies van de lak mee met het plakband.
That's it, lijkt wat op de haarlak methode voor verf en roest...


Kantfineer limba, zoals ook al veel eerder is gebruikt

opstrijk? of zeg ik nou iets heel vies in jouw vak?

Ton
Erare humanum est

Dat gebruik ik alleen op m'n meubels  ;) Zonder lijm vliesversterkt is beter in den modelbouw...

Mooie techniek, ziet er echt uit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Thanks Martin , duidelijke uitleg.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dakkies zitten erop, goed roestige golfplaat en zwartgrijze leisteen..







nu nog wat raampies, een deur en dan kannie op z'n plek...

Ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wel mooi een beetje variatie in de daken.

Nog uit te houden in de werkplaats. Op mijn hobbyzolder is het  8) 8) 8) heel warm

Gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Yo thnx, is nog goed te doen in de hut, graadje of 26....leisteenshingles vanmiddag lekker buiten onder de parasol geplakt, moest alleen effe van m'n snelle houtlijm af, die was droog voor je wat plakken kon. Gelukkig nog een pot Aleene's tacky glue staan  ::)