Yard Office

Gestart door BvDoorn, februari 11, 2013, 16:41:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op een "yard" hoort natuurlijk een "yard office". Je kunt een oude caboose gebruiken, maar ja dan moet je er wel een hebben. Vandaar maar zelf een in elkaar knutselen.


Al een poosje onderweg. Wandjes zijn van een houten stations bouwpakket wat ik nooit in elkaar heb gezet. De schaal was meer 1:40 dan 1:48.


De 2 vierkantjes moeten ervoor zorgen dat de hoeken 90 graden blijven.


De conducteur is 1:48. De wat schaars geklede dame 1:43.


Ruwbouw is klaar. Nu nog schilderen. Gebouwtje zelf wordt wit (verweerd) met grijze lijsten. Dan ramen nog beglazen, een reclame poster uit 77/78 en nog wat meer klein detail werk.


Dak? Ik denk aan teerpapier maar golfplaten lijkt me ook wel wat.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er goed uit   ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Goed bezig Bart, de dame in 1:43 , ik dacht al iets lijkt wat te groot te zijn  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

haar pet?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Het huisje is te mooi gebouwd voor golfplaat , ik zou 800 waterproof nemen, repen van 18mm breed ( 3ft ongeveer)
Ton
Erare humanum est

Strak pandje, gebruik meestal afplakband 19mm voor dakleer. Golfplaten maak ik zelf uit alu schalen...

Mooi strak, dat huisje (beetje oneerbiedig, ik weet het) ook.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, verwacht dat het best mooi zal zijn.

Nog steeds aan het puzzelen wat het dak betreft. Het kot (Zeeuws Vlaams) zit in de verf en licht geweathered.


ramen moeten er nog in, ook de deur kruk (anders kan die kerel er niet in) moet nog geplaatst worden. Net zoals het bord "33 Street Yard Office" en nog wat rommel.


Bovenaanzicht van de vlonder.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Netjes  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er goed uit Bart
groeten John LC

www.lostcreek.nl