SDH164D 1 Amp HO Scale Mobile Decoder with SoundFX

Gestart door johnlostcreek, februari 05, 2013, 21:02:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SDH164D 1 Amp HO Scale Mobile Decoder with SoundFX
Ik ben van plan bovenstaande decoder aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring qua geluid etc.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Jawel. heb er zelf ook een en ben er dik tevreden over.

Een veel gehoorde klacht is dat het geluid het niet haalt bij een Tsunami of Loksound maar hierover kun je discusieren, wat wil je wat zijn je eisen. De Tsunami en loksound hebben een goede versterker en equalizer daar staat tegenover dat je in de SDH164D zelf je geluid kunt zetten, kan ook in de loksounddecoder maar gezien het prijsverschil van 50% goedkoper voor de SDH164D ga ik voor de SDH164D. Overigens heb ik wel een Tsunami en Loksounddecoder dus kan ze goed vergelijken.

Wat je met het zelf aanmaken van een geluidproject bereikt is dat bijvoorbeeld een echo die in de Tsunami door de equalizer wordt gegenereerd je deze nu zelf aan het gebruikte wav bestand kunt toevoegen.

Hier onder twee filmpjes van een project waaraan ik gewerkt heb voor een lok van mij.
SDH164D
en deze
GP9-final

Voor dit project heb ik zoveel mogelijk gebruik gemaakt van originele geluiden van loc' s uit het grootbedrijf. Deze geluiden filter ik uit filmpjes of zoek ze op het internet.

Belangrijk in dit hele verhaal is de speaker en de enclosure (geluidkast) hiermee kun je geluid enorm be?nvloeden!

JohnT

Hi John,


Klinkt goed. Heb ik goed begrepen dat er standaard een stoomloc geluid en een dieselgeluid in zit ?
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op februari 06, 2013, 10:56:37
Hi John,


Klinkt goed. Heb ik goed begrepen dat er standaard een stoomloc geluid en een dieselgeluid in zit ?

Yep, maar die geluiden wil je niet zijn heel erg basic en weinig sound of hoe zal ik het zeggen. Ik kan de Digitrax en Loksound decoders van nieuwe soundfiles voorzien dus als je besluit de SDH164D te gebruiken kun je bij mij terecht om het geluid aan te passen.

JohnT

Hi John,

Dat zou een goede optie zijn. Dan kom ik een keer naar je toe, alvast bedankt.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

John, waarom gebruik je niet gewoon de nieuwe Esu V4?

ik wil een aansluiting voor een soundcam en dat kan ik vinden op deze decoder
heb de beschrijving doorgelezen
groeten John LC

www.lostcreek.nl

De ESU decoders hebben deze zeker ook, de cam aansluiting maar die decoders zijn net als de Tsunami's eens zo duur, waarmee je op het verhaal komt wat ik vertelde. Het is wat je wilt en welke eisen je stelt.

Ik ga voor goed betaalbaar geluid en kies dan voor de SDH164D. Het hoeft dus niet super te zijn zoals een Tsunami of ESU maar wel acceptabel. Ik vind voor mij de loc in het filmpje heel acceptabel.

JohnT

Wat voor mij ??n van de belangrijkste dingen is (omdat ik met stoomlocs rij) de syngronisatie. Mijn nieuwe baantje krijgt ook weer hellingen en ik vind niets erger dat de chuff sneller gaat dan de wielen (zal wel een tik van mij zijn) Maar ja zo heeft iedere     
g... zijn gebrek  :P
groeten John LC

www.lostcreek.nl