Stefan: Rocky Mountains in Nn3

Gestart door Stefan Nn3, februari 01, 2013, 18:07:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welkom, op shapeways staan ook allerlei leuke dingen voor N/Nn3

Even zoeken: Ah dit is iets
http://www.shapeways.com/shops/imagereplicas?s=0
En hier:
http://www.shapeways.com/search?q=Nn3&s=0

Misschien kun je er iets mee.

Groet,
Paul


Stefan, welkom hier. Ik heb inmiddels je werk gezien en ben onder de indruk. Waar wij oude mannen in schaal groter gaan doe jij het steeds kleiner.... klasse! :)

@John: In de sectie "Mijn layout" heb ik inmiddels wat foto's en meer toelichting over mijn bouwsels geplaatst.

@Paul: Ik heb een aantal 3d geprinte Nn3 modellen via Shapeways aangeschaft, waaronder passenger cars, gondola's en een two-truck Shay. Ik heb de Shay, een niet aangedreven model, gebouwd en het eerste laagje verf gegeven. Er moeten nog decalls en details aangebracht worden, dus daarom heb ik er nog geen foto van geplaatst.
Ik ben aangesloten bij de Nn3 Yahoo Mailing Group, via welke route ontwerpers van Nn3 Shapeways modellen de Nn3 community informeren over hun nieuwe bouwsels. Erg handig!

@Ronald: Ik ben niet zozeer kleiner gaan werken, het is en blijft schaal N 1:160. Alleen de spoorbreedte en de onderstellen zijn kleiner. De toleranties van het rijdend materieel zijn alleen iets kleiner dan bij N-spoor. Het grote plezier van het bouwen in Nn3 is dat ik (bijna) alles zelf maak of samenstel uit bestaande modellen of kits, waardoor je ook echt het gevoel hebt dat het "door jezelf is gemaakt".

Gr. Stefan

Stefan, dat weet ik, de bedoeling van de opmerking was meer dat wij richting 0 gaan en jij "kleiner" richting N. Dat verschil is nogal groot en dat wilde ik ermee zeggen :)

Hoi Ronald,

Bedankt. Ik wist eerder niet zeker of je dat zo bedoelde, omdat er relatief weinig mensen bekend zijn met Nn3. De meeste mensen denken dat Nn3 kleiner is dan schaal N.

Nou moet ik toegeven dat ik ook een aantal 0n30 modellen van Bachmann heb. Ik heb een keer een railtruck gekocht, omdat ik helemaal weg ben van dat model! Ik heb geen baantje om hem op te laten rijden, hij is alleen voor in de vitrine. Misschien dat ik hem eens bij iemand op de baan kan laten rijden...  ;) Hij is alleen nog lang niet klaar. Binnenkort moet ik maar weer eens wat tijd besteden aan het superen...

Gr. Stefan

Stefan , als je je 0n30 materieel een keer wil laten rijden?
Rozenburg is niet zo ver van Den Haag.
Ton
Erare humanum est

Stefan, geen paniek ;) ik had eerder al eens in de MR of in de GMR een Nn3 baantje gezien. Dat vond ik super maar wist gelijk dat het niks voor mij was 8) Ik zit nu in de 1:55n3 schaal dus wat de n3 betreft zitten we in de gelijke hoek. Alleen doe ik het een flinke maat groter :)

@Ronald: 1:55n3 klinkt ook erg interessant! Gezien de schaalgrootte en spoorbreedte, bouw je daarvoor 0n30 onderstellen om naar 1:55? En gebruik je dan Warhammer / Militaire modellen in ongeveer 1:55 tot 1:60 om het "aan te kleden"? Lijkt me een mooie schaal om veel details in aan te brengen.
Want toegegeven: details aanbrengen in Nn3 gaat moeilijk, het gaat daarbij meer in het geheelplaatje.
Wat voor een Nn3-baantje in ongeveer welke jaargang heb je gezien? Misschien heb ik het artikel al wel, maar misschien mis ik er nog eentje waar ik naar op zoek moet...  Ik probeer namelijk elke publicatie van Nn3 baantjes te verkrijgen. Ik maak daarvan namelijk een soort Nn3 inspiratieboek voor mezelf. :D

@Ton: Als mijn railtruck naar mijn zin is, ga ik je zeker contacten! Lijkt me leuk om eens met het model te kunnen rijden..!

Gr. Stefan

Stefan, kijk maar eens in het bouwdraadje hier: http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/index.php/topic,43.0.html  Ik gebruik inderdaad de Bachmann onderstellen en een 4-4-0, en de figuren zijn uit de 28 mm gamewereld.

Ik zal eens kijken maar dat kan even duren.... al deze boeken liggen opgeslagen dus dat is even wat zoekwerk ;) Weet wel dat het al een flinke tijd geleden is.

Hi Stefan,
Hierbij een zeer positieve reactie van een nieuw lid.
Ik vind het grote klasse wat je op deze toch kleine schaal presteert.
Zelf verbouw ik ook het een en ander, maar dat is allemaal goed te zien.
Maar dit, moet je wel heel dunne vingers hebben!
Ga door en laat regelmatig iets zien?
Hans, liefhebber On30 + H0